Austin V8

Aloittaja Harri S, 23 maaliskuu, 2022, 18:01

« edellinen - seuraava »

Smirkelimies

Tuli tossa mieleen, saiskohan tuommosella ajaa Historic-luokan V8 ryhmässä rataa. Mitä nuista Healeysta lueskelin, ei ratakäyttöön ole välttämättä tehty mitään työläitä muutoksia. Kaaret tietty tarttis.

Tuommonen aivohöyry vaan, jos katastus vaikka tuottaa vaikeutta.

Peto

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 15 toukokuu, 2022, 09:53Tuli tossa mieleen, saiskohan tuommosella ajaa Historic-luokan V8 ryhmässä rataa. Mitä nuista Healeysta lueskelin, ei ratakäyttöön ole välttämättä tehty mitään työläitä muutoksia. Kaaret tietty tarttis.

Tuommonen aivohöyry vaan, jos katastus vaikka tuottaa vaikeutta.
Luokkaan hyväksytään vain ne mallit joissa on tehtaalta tullut V8:llä. Ei tarvitse kuitenkaan olla alkuperäisellä moottorilla.

Harri S

Tähän ei tuu kaaria saatikka turvavöitä. Kuolemanpelko hillitsee kaahailua.
Tarroilla pääsee ainakin ajamaan.

Pikku tauko teki hyvää.
Tänään rapsin lattian puhtaaksi ja sovittelin siihen eilen kanttaamani vahvikkeet paikalleen.
Hitsasin ne kiinni ja maalasin lattian epoksilla.











Korin hitsuuhommat tuli valmiiksi.
Päätoiminen harrastaja

Harri S

Kävin ostamassa hieman maalia.
Hioin vaihteistotunnelin kohdalta epoksista enimmät pensselinjäljet pois ja maalasin sen pariin kertaan.
Päälle kirkaslakkaa niin ei tartu lika niin tiukkaan kiinni.



Sitten tein ohjauspylväälle tiivisteen ja pulttasin ja shimmasin sen paikalleen, toivottavasti viimeisen kerran.
Ratin purin ja se on kyllä silkka alumiinirimpula ja todennäköisesti hommaan tuohon keskiöön kokonaan toisen kehän puolineen, kun tuo nykyinen on vain ohutta ja vetelää alumiinipeltiä ja muotoiltavissa ihan sormin puristelemalla. Tuohon ei kannata alkaa tyhjästä kehää rakentamaan.



Lopuksi tongin hieman romulaatikoita ja kaasuvaijerillekin löytyi lopulta valmis pidike, joten sekin osio tuli nikkaroitua valmiiksi.
Päätoiminen harrastaja

Harri S

Kävin pakoputkitarvikeostoksilla.
Noista syntyi Austiniin tuplaputket.
Äänenvaimentimet on vain 30 senttiä pitkät, jotka sain juuri ja juuri mahtumaan taka-akselin etupuolelle.



Etuosaan tuli joustot ja putket menee taka-akseli alitse kuten alkuperäisessäkin, koska akselin yläpuolella niille ei ole tilaa. Siksi taka-akselissa onkin ulosjouston rajoitinremmit.
Äänenvaimetimet halusin piiloon koska tankin alle sijoitettuina ne olis näkyny liian paljon.







Ei noissa lopulta kauhea ährääminen ollut ja putkisto supistuu joustojen kohdalla kahdesta tuumasta —-> 1 3/4 tuumaan joka on suurin koko minkä tuonne saa järkevännäköisesti laitettua, ja riittää kyllä tällaisessa pienkoneiden kokoluokassa.





Takaosat menee tankkia hipoen ja irroitettavina ne voi vaihdella toisenlaisiksikin tai kääntää putkien päät vaikka takapyörien taakse.
Mukavan hiljainen tuli, lähinnä matala humina tyhjäkäynnillä, joka kyllä muuttuu V8 karjaisuksi kaasua painettaessa.


Teen noille vielä kumivaimennetut kiinnikkeet, 2 per puoli.
Päätoiminen harrastaja

Harri S

Ei toimi vaihdelaatikko.
Aamupäivän jupusin sen kanssa ja käytin venakoneistonkin kertaalleen osina.
Siellä on etukytkimessä suuri vuoto ja se tarkoittaa sitä että kone ja aski pois ja askiin uudet tiivisteet.
Päätoiminen harrastaja

Esmi


Kaarne

Huollat nyt samalla ne armstrongit niin tulee kerralla kuntoon eikä mikään sinnepäin tehty Suomi kötös.

Harri S

Kötös mikä kötös jos se siitä on kiinni.
Tee ite parempi jos osaat.
Toki helppoahan se on nimimerkin takaa huudella.
Päätoiminen harrastaja

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 30 toukokuu, 2022, 21:44Kötös mikä kötös jos se siitä on kiinni.
Tee ite parempi jos osaat.
Toki helppoahan se on nimimerkin takaa huudella.
miksi niitä ei kannattaisi samalla huoltaa jos ottaa moottorin pois.

Harri S

Uudet sammakot Austiniin maksaa reilu 50€ / kpl. Siksi.
Päätoiminen harrastaja

slant sickness

Mitä noihin laitetaan kunnostuksessa? Kurkin äsken hakusanoilla ja ne, mitä kaupan näytti olevan oli "RECON", eli vissiin elvytettyjä.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 30 toukokuu, 2022, 22:27Uudet sammakot Austiniin maksaa reilu 50€ / kpl. Siksi.
ei oo kalliita mutta onko saman veroisia kuin pptk itse tehdyt? Mistä niitä saa tuolla hinnalla ja pitääkö entiset antaa vaihdossa?

Harri S

Sarjana kunnostetut on taatusti paremmat kuin itse pihapiirissä vesisateessa sötöstetyt.
Useampi paikka Briteissä myy noita enkä oo asiaa sen enempää tutkinu, kun ehjää, tiivistä ja toimivaa ei kannata alkaa purkamaan. Tämä on CA auto eikä mikään suomalainen suolöytö.
Päätoiminen harrastaja

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 31 toukokuu, 2022, 09:02Sarjana kunnostetut on taatusti paremmat kuin itse pihapiirissä vesisateessa sötöstetyt.
Useampi paikka Briteissä myy noita enkä oo asiaa sen enempää tutkinu, kun ehjää, tiivistä ja toimivaa ei kannata alkaa purkamaan. Tämä on CA auto eikä mikään suomalainen suolöytö.

niin, eihän ehjään ja tiiviiseen moottoriinkaan tarvitse vaihtaa öljyjä.