Volvo 240/740/940/960 ym

Aloittaja Kyrpov, 19 tammikuu, 2020, 13:52

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 23 lokakuu, 2020, 01:26verrattuna mihin?
Aiempiin. Vaikka moni väittää, että volvo vie tolkuttomasti bensaa.



7.5-8 on mulla aiemmat vieneet maantiellä, farkkua ja sedania suurin osa automaatteja.


Nyt laskeskelin 9+ maantiellä. Seka-ajossa meni aiemmin 10l mikä nyt verrattuna camryn vastaavan 9.2 on ok.  Vaan kolme viimistä tankillista oli n 11l samassa ajossa volvolla.



Ja ajelen kyllä iisisti ja suht taloudellisesti
Sinä vain

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 23 lokakuu, 2020, 09:417.5-8 on mulla aiemmat vieneet maantiellä, farkkua ja sedania suurin osa automaatteja.

Ja ajelen kyllä iisisti ja suht taloudellisesti

Kyllä meilläkin päästiin 245 b200klla+man. joskus alta kasiinkin, mutta ohan toi aikas laiska..
All work and no play makes Jack a dull boy.

Kyrpov

Tjaa pellin alle kurkkasin, egrrän putkien kumitötterö venakopan kulmassa halki ja puhaltaa hyvin pakokaasuja... äkkiä vois tehdä pienen kulunkilisän.
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 23 lokakuu, 2020, 09:41Aiempiin. Vaikka moni väittää, että volvo vie tolkuttomasti bensaa.



7.5-8 on mulla aiemmat vieneet maantiellä, farkkua ja sedania suurin osa automaatteja.


Nyt laskeskelin 9+ maantiellä. Seka-ajossa meni aiemmin 10l mikä nyt verrattuna camryn vastaavan 9.2 on ok.  Vaan kolme viimistä tankillista oli n 11l samassa ajossa volvolla.



Ja ajelen kyllä iisisti ja suht taloudellisesti
kyl se sitte vähä vois olla koholla.

Hullu-Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 23 lokakuu, 2020, 18:38Tjaa pellin alle kurkkasin, egrrän putkien kumitötterö venakopan kulmassa halki ja puhaltaa hyvin pakokaasuja... äkkiä vois tehdä pienen kulunkilisän.
740-käyttöohjekirjassa vuodelta 1990 on luvussa "kampikammion pakkotuuletus" sanottu, että "30.000 kilometrin välein on järjestelmä puhdistettava ja kumiletkujen kunto ja tukkeutuneisuus tarkastettava".

Ei kai vaan ole päässyt unohtumaan?

Kulutuslukemat ovat sulla hyvin lähellä samoja, mitä näillä omilla Volvoilla olen itse saanut aikaiseksi. Sen niiden kanssa olen myös havainnut, että kulutuksessa ei juuri merkkaa onko kone 200 vai 230. Ainakaan näissä ruiskukoneissa. Sen sijaan kiihtyvyyteen on selvä vaikutus.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Hullu-Jussi - 23 lokakuu, 2020, 20:03740-käyttöohjekirjassa vuodelta 1990 on luvussa "kampikammion pakkotuuletus" sanottu, että "30.000 kilometrin välein on järjestelmä puhdistettava ja kumiletkujen kunto ja tukkeutuneisuus tarkastettava".

Ei kai vaan ole päässyt unohtumaan?

Kulutuslukemat ovat sulla hyvin lähellä samoja, mitä näillä omilla Volvoilla olen itse saanut aikaiseksi. Sen niiden kanssa olen myös havainnut, että kulutuksessa ei juuri merkkaa onko kone 200 vai 230. Ainakaan näissä ruiskukoneissa. Sen sijaan kiihtyvyyteen on selvä vaikutus.
Ei oo auto kun juhannuksesta ollut. Kyllä ysillä alkavat lukemat maantiellä on vinokoneelle liikaa. Prv vei vajaan kympin ja tinakone.
Sinä vain

sössö

Joissain toi kulutus vaan jostai syystä oli koholla. Minäki muistan vinokoneita niin joittenki autot meni kympillä, toiset seiskaan vaikka samanlaista ajoa olisi ollu molemmilla.

Ilmeisesti joku kulunut toisissa tai jotain. Kaasareissa strömbergin neula ja suutin kulu soikeeksi ja sitte alko kulutus mutta ruiskuissa...jaa a.

Kyrpov

Takajarru ainakin laahaa kun levy kuumana ja haisi jo.


Tähän oli vaan ainakin kahta vaiko kolmea aten "siivellistä" jarrusatulaa. 36 ja 38mm männillä. Levyt ja palat kaikissa jäykkäperäisissä kait samat joten vaikuttaneeko tuo 2mm halkaisijan ero?
Sinä vain

sössö

Pura se satula ja kasaa uusilla rasvoilla, ei sitä uusia tartte. Uudet kumit laitat jos haluut muttei ole pakko jos ovat ehjiä.

Kun näissähän oli kässäri rummulla niin ei ole mitään kuluvaa kiertomäntähärveliä minkä vuoksi satula tarttis uusia@

Camino79

Lainaus käyttäjältä: sössö - 26 lokakuu, 2020, 05:40Pura se satula ja kasaa uusilla rasvoilla, ei sitä uusia tartte. Uudet kumit laitat jos haluut muttei ole pakko jos ovat ehjiä.

Kun näissähän oli kässäri rummulla niin ei ole mitään kuluvaa kiertomäntähärveliä minkä vuoksi satula tarttis uusia@


Männät vaan tahtoo ruostua että melkein saa uuden satulan versus uudet männät ja kumit ja uudesta ainakin aukeaa ilmaruuvi  ::)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 26 lokakuu, 2020, 07:52Männät vaan tahtoo ruostua että melkein saa uuden satulan versus uudet männät ja kumit ja uudesta ainakin aukeaa ilmaruuvi  ::)
Jep!  70e uus satula ja vaihto 20min jos ei kuse hommat, vanhan purku ja kasaus xxx kun ei kuitenkaan suju.
Sinä vain

sössö

Miksei muka suju? Ylipäätää sun ei edes välttämättä tartte purkaa sitä sen kummemmin ellei sieltä ole mitää rikki, puristat vaa männän sisään ja poljet ulos, puristat taas sisään niin alkaa liikkumaan.

70e iha sikahinta tollasesta satulasta jos on mahikset selvitä parilla eurolla tai jopa ilmaiseksi...kun ehjiä osia ei tartte vaihtaa. Mäntiäkään hyvin harvoin täytyy vaihtaa.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 26 lokakuu, 2020, 14:53Miksei muka suju? Ylipäätää sun ei edes välttämättä tartte purkaa sitä sen kummemmin ellei sieltä ole mitää rikki, puristat vaa männän sisään ja poljet ulos, puristat taas sisään niin alkaa liikkumaan.

70e iha sikahinta tollasesta satulasta jos on mahikset selvitä parilla eurolla tai jopa ilmaiseksi...kun ehjiä osia ei tartte vaihtaa. Mäntiäkään hyvin harvoin täytyy vaihtaa.
kyllä mä tota jo loppukesästä jumppasin kun oli palat kuluneet.


64e on uusi ja pantitonkin. Kattavat korjaussarjat äkkiä 25-30€ ulkomaillakin.



Mäntä aika usein kadottaa pinnotteensa eikä hiomallakaan tule hyvä. Ainakin mitä tullut kohdalle. Kumin vaihdolla jos selviää niin pitää olla ajoissa
Sinä vain

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 26 lokakuu, 2020, 19:42kyllä mä tota jo loppukesästä jumppasin kun oli palat kuluneet.


64e on uusi ja pantitonkin. Kattavat korjaussarjat äkkiä 25-30€ ulkomaillakin.



Mäntä aika usein kadottaa pinnotteensa eikä hiomallakaan tule hyvä. Ainakin mitä tullut kohdalle. Kumin vaihdolla jos selviää niin pitää olla ajoissa

Eipä noita itsekkään jaksa nykyään elvytellä, kun uudet on niin halpoja. Yleensä se verryttely ja herkistely on aika lyhytaikainen ilo.
Kerralla kun ostaa joka nurkkaan, niin tuskin jaksaa niin kauaa samaa autoa pitää, että tarvis jarruihin uudestaan kajota.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 26 lokakuu, 2020, 19:42kyllä mä tota jo loppukesästä jumppasin kun oli palat kuluneet.


64e on uusi ja pantitonkin. Kattavat korjaussarjat äkkiä 25-30€ ulkomaillakin.



Mäntä aika usein kadottaa pinnotteensa eikä hiomallakaan tule hyvä. Ainakin mitä tullut kohdalle. Kumin vaihdolla jos selviää niin pitää olla ajoissa
On kyl harvinaista että se männän kromaus olisi rikki ajossa olevasta autosta mistään oleellisesta paikasta. Se tiivisteen yläpuolell oleva on yhdentekevä, siittä hioo isoimmat irtosälät pois.

Mitään kattavaa korjaussarjaakaan et tartte ellei kaikki ole paskana. Suomesta saat kympillä ihan tarpeeksi korjausosia, jos tarttet edes niitäkään. Pelkkä putsaus ja rasvauskin auttaa jollei mitään ole rikki ja mäntä jumittelee.

Ylipäätään tarttis varmaan eka tutkia mistä kohtaa se satula on rikki ja onko se edes rikki vai onko vika muualla.