Laatikon huolto/korjaus

Aloittaja Sleepercooler, 11 tammikuu, 2020, 20:14

« edellinen - seuraava »

Sleepercooler

Tarvetta olis - 54 Windsorin Powerflite laatikon tarkistukselle/huollolle! Käsittääkseni ei ole ihan helpoimmasta päästä oleva lodju.
Ollut ajamattomana -60 luvulta lähtien..nyt olis irti kun kone palasina.

Onko esim Uudellamaalla firmaa/korjaajaa kuka pystyisi tekemään homman??

Ei nyt hirveesti huvittaisi toiselle puolelle suomee lähtee kuskaa...
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

timant

Husso varmaan tuon saisi kuntoon eli Helsinki automatic center

Sleepercooler

No Husson Jaska ei ehkä ole ensimmäinen vaihtoehto, osaa kylla laatikot, mutta hintakin sen mukainen...
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

'59 Kingswood

Noille 50-60-lukujen automaateille ei ihan hirveesti löydy innostuneita tekijöitä (johtuen kai lähinnä paikoitellen hiukan haastavammasta osien/säätöarvojen saatavuutesta), mutta Mudracer:kin on näköjään ehtinyt jo tänne. Kannattaa kysyä, jos hänellä on kokemusta ja mielenkiintoa siihen. Muussa  tapauksessa tulee nopeesti mieleen ainostaan 2 vaihtoehtoa; jo mainittu Husso ja sit Nätkin Porissa. Uskoisin näiden kuitenkin pyörivän keskenään suunnilleen samassa hintatasossa, ehkä?

Sama homma pätee kaikkien merkkien vanhempiin laatikoihin, jo osat maksaa v*tusti vs. joku th350/700 & tf904/727 & c4/c6 jne... Sit on tietysti se "nuukajussin" vaihtoehto, jota itse käytän: hommaa masterkitti ja tarvittavat manuaalit ja tee itse ???  Silloin saa ihan sitä, mitä sattuu tulemaan ;) Noi ton aikakauden laatikot ei sisällä mitään, mikä vaatis ydinfyysikon tiedot ja taidot, mutta toisaalta kokenut ammattimies huomaa jo purkuvaiheessa ne ko. laatikkotyypin tyypilliset ongelmakohdat ja jossain tapauksissa siitä vaihtoehdosta maksettu raha on loppupeleissä se kokonaisedullisin ratkaisu...

Sleepercooler

Bilika tuli jenkeistä ja tosiaan seissyt - 60 luvulta lähtien, mutta ajettu vain 96000 mailia.. Ölyt lirutin pois ja olivat ihan kirkkaat, joten laatikko voi olla ihan toimiva???
Nyt kun laatikko on irrallaan, niin mielelleen käytän tarkistuksessa, ettei käy vanhanaikaisesti kun laittaa tekniikan paikoilleen ja sit ei toimikaan.
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 11 tammikuu, 2020, 23:47Bilika tuli jenkeistä ja tosiaan seissyt - 60 luvulta lähtien, mutta ajettu vain 96000 mailia.. Ölyt lirutin pois ja olivat ihan kirkkaat, joten laatikko voi olla ihan toimiva???
Nyt kun laatikko on irrallaan, niin mielelleen käytän tarkistuksessa, ettei käy vanhanaikaisesti kun laittaa tekniikan paikoilleen ja sit ei toimikaan.
Noilla maileilla miettisin ite kyllä kokeilua ennen avaamista. Oikeastaan jo pelkästä uteliaisuudesta.
En varmasti oo.

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 11 tammikuu, 2020, 23:51
Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 11 tammikuu, 2020, 23:47Bilika tuli jenkeistä ja tosiaan seissyt - 60 luvulta lähtien, mutta ajettu vain 96000 mailia.. Ölyt lirutin pois ja olivat ihan kirkkaat, joten laatikko voi olla ihan toimiva???
Nyt kun laatikko on irrallaan, niin mielelleen käytän tarkistuksessa, ettei käy vanhanaikaisesti kun laittaa tekniikan paikoilleen ja sit ei toimikaan.
Noilla maileilla miettisin ite kyllä kokeilua ennen avaamista. Oikeastaan jo pelkästä uteliaisuudesta.
Kyllä se noilla vuosilla varmaan tarviis kaikki tiivisteet, ettei käy niin, että paineet karkaa joltain pakalta ja levyt palaa...

Jussi

Lainaus käyttäjältä: 59Kingswood - 12 tammikuu, 2020, 00:08
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 11 tammikuu, 2020, 23:51
Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 11 tammikuu, 2020, 23:47Bilika tuli jenkeistä ja tosiaan seissyt - 60 luvulta lähtien, mutta ajettu vain 96000 mailia.. Ölyt lirutin pois ja olivat ihan kirkkaat, joten laatikko voi olla ihan toimiva???
Nyt kun laatikko on irrallaan, niin mielelleen käytän tarkistuksessa, ettei käy vanhanaikaisesti kun laittaa tekniikan paikoilleen ja sit ei toimikaan.
Noilla maileilla miettisin ite kyllä kokeilua ennen avaamista. Oikeastaan jo pelkästä uteliaisuudesta.
Kyllä se noilla vuosilla varmaan tarviis kaikki tiivisteet, ettei käy niin, että paineet karkaa joltain pakalta ja levyt palaa...
Siksi mä olisinkin utelias, kun ennenvanhaan osattiin kumitkin tehä kunnolla.
En varmasti oo.

Henppa

Mulla olis 2kpl cädi hydramatic -60 ja -62 kans tarvista tiivistys/tsekkaus remontille . Oisko jetaway looville osaavaa nimetä?

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 12 tammikuu, 2020, 00:14ennenvanhaan osattiin kumitkin tehä kunnolla.
Ei ne silti sataa vuotta kestä ja tälläsen laatikon kohdalla se kokeilu voi käydä hyvinkin kalliiks...

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Henppa - 12 tammikuu, 2020, 00:32Mulla olis 2kpl cädi hydramatic -60 ja -62 kans tarvista tiivistys/tsekkaus remontille . Oisko jetaway looville osaavaa nimetä?
Ne jo aiemmin mainitsemani kolme tyyppiä ja niistä Nätkin on tehny aikojen saatossa useemmallekin tutulle menestyksekkäästi noita.

Camino79

Edelleen mainostaisin ilmavirran mikaa lannevedeltä. Jetawayn tiedän varmaksi että on tehny niitä ja vahva mielikuva ois tommosen vanhan powerfliten remppaamisestakin mutta kysymällä selviää. Etäisyydet tietysti on vähän reilummat mutta matkahuolto kuskaa ja mika ei ole todellakaan sieltä kalleimmasta päästä ja ketkä miehen tuntee niin tietää että hommat tehdään tarkalla pieteetillä ja tarvittaessa takuut pelaa kuten allekirjoittaneen volvon askin kanssa!

Firman nimi on sisustek ky (teki aiemmin edesmenneenn isänsä kanssa sisustus ja kalusteasennuksia ym siksi kumma nimi)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Sleepercooler

Tietääkö/tunteeko etelän harrastajista Mäntsälässä olevaa heppua, kuka korjaa laatikoita??
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Kyrpov

Jos ei saa maksaa eikä viedä kovin kauas niin aukoo itte vaan rauhallisesti ja jos näyttää/tuoksuu hyvälle niin vaihtaa tiivisteet vaan varoen. Ei ainakaan tule konkurs jos leviääkin ja voi sitten viedä oikealle sepälle.
Sinä vain

Mudracer

Ei toi Power Flite ole sen ihmeempi toosa kuin valurauta Power Glide, mutta pikkasen "helpompi".
X