Halpoja korkeampia nelivetoja, pikkumaastureita yms

Aloittaja HendriXXX, 18 marraskuu, 2020, 13:12

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 03 joulukuu, 2020, 18:59Joku japsipikuppi tuntus luontevalta? Hiluksi tms  Jos ei kerran populaakaan tarvii mahtua.
tiiätkö mitä ne suomessa maksaa  ;D
Sinä vain

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 03 joulukuu, 2020, 19:27tiiätkö mitä ne suomessa maksaa  ;D
Nettipaskasta katsoin että hiluksit menee kyllä yli putjetin, mutta esim nissanin paskat mahtuis monet. Muitakin lie?
Putjetti on kyllä semmonen ettei sillä saa kun paskaa, tosin.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

sössö

ei taida saada niitä 2000- luvun alun king cabbejakaan tohon rahaan sillä nissanin "kuningas"diisselillä. jossain vaiheessahan ne oli aika halpoja ikäsekseen kun paniikki valtasi ihmiset

Poweri

Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Naxu

Freelanderista mulla on nyt vuoden verran kokemusta. 2004-vuosikertaa ja 2.0 diesel + tomaatti. Ostin kun halvalla sain. Perushuollettu peli, pientälaittoa oli tiedossa. Kuskin puolen etuoven lasinnostimen just vaihdoin, helppo nakki, eikä osat ole sumujen saarilta tilattuna kalliita. Visko pitäis vaihtaa 60tkm välein, porasin vanhan auki ja meinasin öljyt vaihtaa sinne. Eipä tullut terva ulos. Pitäis rälläköidä auki, putsata, kasata ja hitsata umpeen. Tilasin sit brittilästä kunnostetun.

IRD, eli se jakovaihteiston tapainen, noissa tykkää kyttyrää, jos visko jumii. Samoin kardaanin tukilaakerien tai ristinivelien hajoamisen aiheuttama tärinä särkee paikat. Tää oma meinasi polttaa itsensä vähän hankkimisen jälkeen. Sulakeboksin alla johtosarja hinkkasi sulakeboksin kannakerautaan ja sai kunnon oikarin aikaan. Liekö ihan tyyppivika, vaiko yksilön ongelmia. Automaattiloota on japanilainen Jatcon tuotos. Öljyjä olis hyvä vaihdella, suodatin on lootan sisällä eikä sitä saa vaihdettua kuin koko paskan purkamalla. Huollettuna loota on hyvä ja kestävä.

1.8 bensakoneiden isoin ongelma on kannen muoviset ohjuritapit. Ne hajoaa ja sit menee kannentiiviste. Jos on vaihdettu jo + metalliset ohjuritapit, sit pitäis kestää. Briteiltä saa vinkkiä kestoon ja lisätehoon liittyen. Vanhempi 2.0 kone on sumujen saarten omaa tuotantoa, tää td4 on bemmin ketjukone. Kaukana raketista ja säästöpossusta, mutta ihan mukava käyttömoottori.

Onhan näissä omat jipponsa, ne lasinnostimet, aika hempuleita kaikki, 2 ohutta vaijeria, toinen kiskoo lasia ylös ja toinen alas. Takakontin lasinnostin jos paskoontuu ja lasi jää ylös, ei luukkua saa auki kuin purkamalla sisäpuolelta. Se lasi kun jää listan taaksen jumiin. Ja sisäpuolelta verhoilua ei saa luukusta irti rikkomatta kun luukku on kiinni. Se on alareunasta ruuvattu... EGR:n blokkasin ja imusarjan putsasin. Ei oo näissä bemmin tapaan imusarjan sisällä laippoja, se on hyvä.

Kaikesta omituisuudesta ja brittiläisyydestä huolimatta ei oo kaduttanut ton hommaaminen. Hyvä peli ja ihan mukava ajaa. Viskoon hommasin vähän jäykemmät nesteet. Kunhan jossain vaiheessa ehdin sen vanhan laikkaamaan auki ja putsaamaan, laitan jäykempää tavaraa sisään. Toimii se nelikko nytkin, mutta sit se on vielä jämäkämmin ottava. Vetokykyä on 2 tonnia, riittää hyvin omiin tarpeisiin sekin.

kuutio

Hienoa että tulee tarinaa just omista kokemuksista!
All work and no play makes Jack a dull boy.

sämpy

En jaksanut kahlata koko ketjua läpi..

Emännälle kateltiin muutama vuos sitten maasturia. Freelanderi oli yks vaihtoehto, mutta tekniikka epäilytti. Kaverilla sitten sellainen olikin ja siihen nyt 2x vaihdettu jakolaatikko ja taas paskana. En muista mikä sieltä hajoaa mutta joku tyyppivika vanhemmiten. Onneksi ei ostettu.

Tosin ei se hankittu CR-V mkII ole myöskään ollut ongelmaton. Plussaa siitä, että on helppo ja henkilöautomainen ajaa sekä penkin säädöt riittävät ynnä todella tilava. Mutta on tarkoitettu 80km/h nopeuksiin eikä todellakaan ole hyvä ajaa tuota kovempaa, jos ei ole kulmat ja puslat just kunnossa.

Tätä on nelipyöräsuunnailtu, mutta ei tule hyvää kuin alustarempalla. Mikään ei siis ole väljä, mutta kulmia ei saa vihreälle jollei uusi kaikkia puslia ja ehkä vinkua vähäsen. Lisäksi renkaat pitäisi olla oikeesti hyvät, halparenkailla ihan hirveä ajaa.

No teknisesti joo, 2-litrainen moottori laukesi 2 viikkoa hankinnasta. 250tkm mittarissa ja ketjunkiristin petti ja jako hyppäsi. Vaikka piti alkaa rallattaa jos jakopää vaatii huomiota. Sitten huomattiin että pakoventtiilit huonot ja niitä ei meinannut saada mistään ja yks pakonenä sileenä mikä onkin kai tyyppivika bensakoneessa, siinä piti jo hommata osat Saudi-Arabiasta onneks on ebay.

Jos olisi pitänyt tyytyä merkkiosiin olisi remppa maksanut varmaan 4 tonnia + työt. Nyt selvittiin alle tonnilla.

Sitten katkesi kardaani. Se löytyi lopulta saksasta tarvikkeena kolmellasataa, muualla 600-800. On sellaista mallia ettei juuri korjailla.

Jarruja on rempattu, mutta ei niin pahat kuin esim. Mazdassa, ihan ok. Konehuoneen takaosassa jarruputket menee paskaksi, koska isot aukot pyöräkoteloihin. Jarrupääsylinteri ja kytkinsylinteri petti molemmat kesähelteillä, koska alumiinia eikä siedä kulumista. Vittumaiset oli saada ilmattua. Aika vittumainen suodattimen vaihto koneen takana piilossa. Bensaa hörppii melko reilusti, just pääsee matka-ajossa alle yhdeksällä.

Olisi ehkä pitänyt ostaa Diesel, mutta emäntä halusi bensan. Plussaa että lämpenee todella nopeasti ja lämpöä riittää. Miinus että hinausliikkeet lähettää joulukortteja.

Jos vanhempaa mkI mallia katsoo, niin ehkä niissä yksinkertaisempi rakenne mutta osien saanti vaikeempaa kuin uudempiin.

Faijalla oli Suzukin henkilöauto ja siitä laukes kytkin/vaihdelaatikko aika pienillä kilsoilla. Olisi mukava kuulla onko Vitarat toimineet paremmin, itselle jäi siitä pieni epäilys tuon Splashin myötä.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 16 joulukuu, 2020, 00:53Hienoa että tulee tarinaa just omista kokemuksista!
Hienoa myös kuulla, että omat kokemukset vastaa omien huollettavana olleiden/kavereiden kokemuksia!


Toiset ottaa opiksi kun kaveri astuu mokkakengillä paskaan ja sanoo, älä astu tulee sotku. Toisien taas on pakko päästä itse kokeilemaan no tuleeko.
Sinä vain

manha

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 16 joulukuu, 2020, 05:17Hienoa myös kuulla, että omat kokemukset vastaa omien huollettavana olleiden/kavereiden kokemuksia!


Toiset ottaa opiksi kun kaveri astuu mokkakengillä paskaan ja sanoo, älä astu tulee sotku. Toisien taas on pakko päästä itse kokeilemaan no tuleeko.
Joku on saattanut selvitä paskaan astumisesta,ilman sotkuakin.
Juuri siksi näitä kommentteja puolesta ja vastaan,on LÄHES yhtä paljon kuin on kommentoijiakin.Hankalinta näistä yleensä on erottaa,mitkä tulevat merkki-rajoitteisilta...
Ajettavaksihan ne on tehty !!

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: manha - 16 joulukuu, 2020, 07:49Joku on saattanut selvitä paskaan astumisesta,ilman sotkuakin.
Juuri siksi näitä kommentteja puolesta ja vastaan,on LÄHES yhtä paljon kuin on kommentoijiakin.Hankalinta näistä yleensä on erottaa,mitkä tulevat merkki-rajoitteisilta...
Onhan näitä vedenjakajia mutta esim toi landrover tuskin kuuluu niihin? Kuitenkin naxullakin aika murheinen taival vain vuodessa
Sinä vain

Gary Grand

Jotkut valittaa mm. näiden Ducato-Boxer-Jumperien huonoutta, mutta puolen vuoden peltitöillä sai melkoisen huolettoman kulkupelin.. :))

En mä näitä kellekään suosittele, mutta voin itse hakea ongelmajätteen pois..
Vahvan henkisen tilanhan nää vaatii ihmiseltä. :))

Jos tuntuu ettei auton tarvii olla nelikko, niin ottaa tällaisen moparin alle. Etenemiskyky lumessa on yllättävänkin hyvä.. :rotfl:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 16 joulukuu, 2020, 08:52Jotkut valittaa mm. näiden Ducato-Boxer-Jumperien huonoutta, mutta puolen vuoden peltitöillä sai melkoisen huolettoman kulkupelin.. :))

En mä näitä kellekään suosittele, mutta voin itse hakea ongelmajätteen pois..
Vahvan henkisen tilanhan nää vaatii ihmiseltä. :))

Jos tuntuu ettei auton tarvii olla nelikko, niin ottaa tällaisen moparin alle. Etenemiskyky lumessa on yllättävänkin hyvä.. :rotfl:
Moni etuvetopakettiautohan menee hyvin hangessa ja maavaraakin on vakiona monessa tosi hyvin.
Sinä vain

Naxu

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 16 joulukuu, 2020, 05:17Toiset ottaa opiksi kun kaveri astuu mokkakengillä paskaan ja sanoo, älä astu tulee sotku. Toisien taas on pakko päästä itse kokeilemaan no tuleeko.
Mitä noita kaunistelemaan, tyyppiviat on tyyppivikoja, eivät "ominaisuuksia". Näiden halvempien kanssa riippuu siitä mitä haluaa, eli halvemman yksinkertaisen jota joutuu korjaamaan, mutta melko mekaanisina laitteina vielä aika helppoja, vaiko sitten enemmän tekniikkaa sisältävän, jonka kanssa voi olla hankalampaa kun jotain hajoaa. Tai sitten valitsee luotettavamman johon ei välttämättä saa osia jne. Jonkin asteisia kompromisseja tuntuvat olevan.

Naxu

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 16 joulukuu, 2020, 08:10Onhan näitä vedenjakajia mutta esim toi landrover tuskin kuuluu niihin? Kuitenkin naxullakin aika murheinen taival vain vuodessa
Mä sentään tiesin mitä ostin, poislukien se aktivoitunut itsetuhomekanismi, eli yritys palaa pihalle :D

Jos ei ole harrastuneisuutta ja kykyä + mahdollisuutta laittaa itse, sekä tilailla osia ulkomailta, en todellakaan suosittele Freelanderia... Siinä menee rahat ja järki kun korjaamolaskuja makselee. Jos taas em. ominaisuuksia löytyy, niin noista saa ihan näppäriä käyttöpelejä, hintaan nähden hyvät ominaisuudet ja vielä kohtuu mukavia maantiellä.

Jos haluaa luotettavan pienellä ylläpidolla toimivan pelin, niin sit kannattaa valita joku ihan muu laite. Muutama vuosi sit mulla oli 90-luvun lopun Subaru Legacy farkku, 2-litraisella bensakoneella ja manuaalilootalla. Mittarissa oli luokkaa 400tkm kun myin sen pois. Tekniikka oli tikissä, ei ollut sähkövikoja mutta pellit alkoi happanemaan. Matalahan se on, mutta maailmalta saa korotussarjoja. Jonkin asteinen alennusvaihde oli manuaalin kanssa plussaa. Vanhempi forrester samalla koneella + manuaalilla vois edullista nelikkoa etsivälle olla ihan hyvä vaihtoehto.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Naxu - 16 joulukuu, 2020, 15:01Mä sentään tiesin mitä ostin, poislukien se aktivoitunut itsetuhomekanismi, eli yritys palaa pihalle :D

Jos ei ole harrastuneisuutta ja kykyä + mahdollisuutta laittaa itse, sekä tilailla osia ulkomailta, en todellakaan suosittele Freelanderia... Siinä menee rahat ja järki kun korjaamolaskuja makselee. Jos taas em. ominaisuuksia löytyy, niin noista saa ihan näppäriä käyttöpelejä, hintaan nähden hyvät ominaisuudet ja vielä kohtuu mukavia maantiellä.

Jos haluaa luotettavan pienellä ylläpidolla toimivan pelin, niin sit kannattaa valita joku ihan muu laite. Muutama vuosi sit mulla oli 90-luvun lopun Subaru Legacy farkku, 2-litraisella bensakoneella ja manuaalilootalla. Mittarissa oli luokkaa 400tkm kun myin sen pois. Tekniikka oli tikissä, ei ollut sähkövikoja mutta pellit alkoi happanemaan. Matalahan se on, mutta maailmalta saa korotussarjoja. Jonkin asteinen alennusvaihde oli manuaalin kanssa plussaa. Vanhempi forrester samalla koneella + manuaalilla vois edullista nelikkoa etsivälle olla ihan hyvä vaihtoehto.
Joo ei sulle mitään, lähinnä täällä monille tosi kova pala kun monesta mallista kerron kokemuksia ilman, että oon omistanut. Mikä siinä niin vaikeeta? En kuitenkaan ole mikään redneck joka täysin netin ja oman mieltymyksen mukaan kertoo mikä kestää ja mikä on paskaa.


Edelleen jos ystäväpiirin autot ja ne joita huollan/korjaan antaa aihetta vioille niin mitä sitä päätä puskaan työntämään. Joka kerta google antanut merkkifoorumien ym kautta lisää tukea.


Toki yksittäistapaukset pitää osata karsia pois ja sellaisten henkilöiden puheet joiden autoilukokemukset ja tietotaito on lähinnä pyyhkijänsulan vaihtoa, niitäkin useita tiedän ja sillon pienestäkin viasta tehdään iso numero. Toki toinen ääripää on touhuveikot jotka sanoo ei kummempia vaikka moottori tehty ja puoli autoa uusiksi  ;D
Sinä vain