Lämppärin tiivistelyä

Aloittaja Camino79, 17 tammikuu, 2021, 19:33

« edellinen - seuraava »

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 06 helmikuu, 2021, 15:08se on havainnekuva, en muista millanen oikeesti oli mutta lämmintä se tuottaa. NV=no vacuum, V=vacuum. Alla lukee taulukossa kai mihin menee vacuumia kun vipu on missäkin asennossa. Eli ventissä 3 ja 5 menee alipaine. bybass aukee ja lämppäri menee kii.

Ja haluisin että bypassi olis kiinni ja lämppäri auki.
Jotenkin tuntuu et vitonen ei voi olla normaali alipaineohjattu, kun sitä pitäs pystyä säätämään.

Ota kolmosen letku ekana kokeiluna irti ja tulppaa. Voi toimia jo sillä talvella.
En varmasti oo.

Kyrpov

Jeepissä on alipainekellojen asennot open closed ja bleed. Onko tuo bleed vastaava kun partial vacuum? Partial vacuum on kyllä läppäkaaviossa erikseen.
Sinä vain

sössö

saisko jeepissä sitä suuntausta parannettua? Mulla ainakin ero 100-0 ton suuntausmodauksen hyväksi. Ei enää grillailla kardaanitunnelia vaan tulee se lämpö sieltä edes vähän jalkatilankin puolelle.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 18 helmikuu, 2021, 12:47saisko jeepissä sitä suuntausta parannettua? Mulla ainakin ero 100-0 ton suuntausmodauksen hyväksi. Ei enää grillailla kardaanitunnelia vaan tulee se lämpö sieltä edes vähän jalkatilankin puolelle.
sitä tässä just kattelen.




Toi bleed täytyy olla lehmän hönkä koska bilevelillä lasi ei oikeen pysy auki eikä heatillakaan.

Bilevel siti hönkää keskisuulakkeista huonosti vs puhdas vent asento. Eli eikö puhallusteho enää riitä jos osa karkaa lasille? Samalla jalat ja naama olevinaan täysin auki.



Sinä vain

sössö

Tarkotin ilmasuuttimien suuntausta, sitä jalkatilan suuntausta lähinnä. Ite en noihin läppiin sitte koskenu kun ei enää tarvinnu.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 18 helmikuu, 2021, 15:27Tarkotin ilmasuuttimien suuntausta, sitä jalkatilan suuntausta lähinnä. Ite en noihin läppiin sitte koskenu kun ei enää tarvinnu.
mulla ongelma on suuntaukset ja paska puhallusteho joten ensin pitää saada se kuntoon. Vent ja defrost kyllä puhallusteholtaan välttää mutta noi väliasennot ei
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 18 helmikuu, 2021, 16:42mulla ongelma on suuntaukset ja paska puhallusteho joten ensin pitää saada se kuntoon. Vent ja defrost kyllä puhallusteholtaan välttää mutta noi väliasennot ei
puhallustehoa tulee lisää kun laittaa suuntaamaan sen johonkin ja pienentää reikiä jollon ilma tulee kovemmalla paineella ulos. Tossa mullakin puhallusteho oli ihan ok high asennolla ennen, nyt tulee kunnolla jo low asennollakin kun ilmavirtaus on isompi.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 18 helmikuu, 2021, 20:11puhallustehoa tulee lisää kun laittaa suuntaamaan sen johonkin ja pienentää reikiä jollon ilma tulee kovemmalla paineella ulos. Tossa mullakin puhallusteho oli ihan ok high asennolla ennen, nyt tulee kunnolla jo low asennollakin kun ilmavirtaus on isompi.
reikiä ventissä? Kun nytkin ne jo naurettavan pienet
Sinä vain

sössö

ei kun sinne jalkatilaan, en niitä venttejä modannu. Jos saat isommalla virtauksella ilmaa ulos, vaikka se ilman määrä olisi vähäisempikin tai yhtä suuri kuin ennen, se jo sekottaa ilmaa autossa ihan eri tavalla kuin joku pieni hönkä isosta reijästä jossain kojetaulun alla.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 18 helmikuu, 2021, 22:51ei kun sinne jalkatilaan, en niitä venttejä modannu. Jos saat isommalla virtauksella ilmaa ulos, vaikka se ilman määrä olisi vähäisempikin tai yhtä suuri kuin ennen, se jo sekottaa ilmaa autossa ihan eri tavalla kuin joku pieni hönkä isosta reijästä jossain kojetaulun alla.
niinno mulla ongelma ylipäätään virtaus, sais sitä tulla lasille ja naamallekin.


Bilevelillä jalat ok ja hytti ok, lasi huurtuu. Defrostilla lasi auki muuten viilenee. Heat aika mitätön kaikinpuolin, vent puhaltaa jees naamalle mutta jaloille ei ja lasi huurtuu.


Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 19 helmikuu, 2021, 00:50niinno mulla ongelma ylipäätään virtaus, sais sitä tulla lasille ja naamallekin.


Bilevelillä jalat ok ja hytti ok, lasi huurtuu. Defrostilla lasi auki muuten viilenee. Heat aika mitätön kaikinpuolin, vent puhaltaa jees naamalle mutta jaloille ei ja lasi huurtuu.



heattiin (mikä kai on kaikki jaloille) sain just lisäpotkua kun teki suuntauksen ja kuristi että sai virtaustakin, mutten tiedä millanen se on jeepissä. Lincolnissa oli yksinkertasta tehä vaan joku purkkasysteemi sinne.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 19 helmikuu, 2021, 00:50niinno mulla ongelma ylipäätään virtaus, sais sitä tulla lasille ja naamallekin.


Bilevelillä jalat ok ja hytti ok, lasi huurtuu. Defrostilla lasi auki muuten viilenee. Heat aika mitätön kaikinpuolin, vent puhaltaa jees naamalle mutta jaloille ei ja lasi huurtuu.



Olisko sullakin kennot tukossa ulkoa tulleesta nöyhöstä? Ilma vaan ei enää mahu liikkuun.
En varmasti oo.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 19 helmikuu, 2021, 02:53Olisko sullakin kennot tukossa ulkoa tulleesta nöyhöstä? Ilma vaan ei enää mahu liikkuun.
sekin on varmasti ongelma, pitää matokameralla yrittää kattoa. Kennon vaihdoksi äkkiä menee kun aika paikassa se.



Nuo pääasennot silti ihan jees puhaltaa mutta ne on talveen liian yksipuolisia
Sinä vain

Kyrpov

Koitin epätoivoisesti matokameralla kattoa suulakkeista kennollepäin.


Irrotin jeepin lämppärin säätimen alla olevan keskisuulakkeen. Mitä paskaa! Se on ihan avonainen joka suuntaan sisältä  eli taitaa koelaudan keskimmäiseen ilmasuuttimeen tulla kanavasta rööri ja siitä sitten auki linja tohon keskisuulakkeeseen.


Ilmahan pyörii ja hyöriii siellä valtoimenanan
Sinä vain

Kyrpov

joo kaikki kuvassa näkyvät ventit yhteydessä keskenään tosi kömpelöllä muovikanavalla. Toi pystyventti kanssa ihan järjettömän viidakon takana.



Vaikea idea ehkä toteuttaa, mutta letkut sisälle antais heti virtaukselle kyytiä tai edes nurkkien ja kolojen poisto.
Sinä vain