Rakennemuutosmääräysten soveltaminen

Aloittaja Gary Grand, 27 tammikuu, 2021, 14:04

« edellinen - seuraava »

Camino79

GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: manha - 28 tammikuu, 2021, 16:32Taisit käydä Viitaniemen... ;)
Oltiin siellä varmaan yhtäaikaa. :))

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 28 tammikuu, 2021, 16:57Kuka siellä kjettiä halus tuputtaa?  :o
Reijo tais olla jo eläkkeellä kun sä sinne olet mennyt.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 28 tammikuu, 2021, 17:41Oltiin siellä varmaan yhtäaikaa. :))
Reijo tais olla jo eläkkeellä kun sä sinne olet mennyt.. ::)


Ai GoGo reijo?  :))

Se oli parasta koko amiksessa, se muisti aina kysellä isäukon peräänkin vaikka semmonen vanha dementikko olikin jo sillon  ;D

Mutta kunnon teräspappa, varmaan oli kovemmassa tikissä kun ykskään oppilaista siihen aikaan  ::)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Vuokralainen

Tuolla avo- ja ovimuutoksia käsittelevissä kohdissa, 3.2.4 ja 3.3, sanotaan "mallisukupolvi". Jotenki muistelen että ennen olis ollu "mallisarja". Ja esim laikka-avo muutos ilman turvakaarta vaikka Biscayneen olis ollu kielletty, toisin ku vaikka Impalaan.
Onkohan tuo nyt sitten tuon "mallisukupolvi" termin myötä muuttunut?
?

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Vuokralainen - 28 tammikuu, 2021, 17:56Tuolla avo- ja ovimuutoksia käsittelevissä kohdissa, 3.2.4 ja 3.3, sanotaan "mallisukupolvi". Jotenki muistelen että ennen olis ollu "mallisarja". Ja esim laikka-avo muutos ilman turvakaarta vaikka Biscayneen olis ollu kielletty, toisin ku vaikka Impalaan.
Onkohan tuo nyt sitten tuon "mallisukupolvi" termin myötä muuttunut?
Tää olikin mielenkiintonen huomio.. :o

14)mallisukupolvella ajoneuvovalmistajan määrittelemää saman ikäisten ajoneuvomallien ryhmää, jotka pääpiirteissään vastaavat muotoilultaan ja teknisiltä
ominaisuuksiltaan toisiaan;

Joku box Capricen 1977-1990 mallisukupolvi voi taas Trafin mielestä olla VAIN Chevy Capricen tuo sukupolvi, tai sitten voisivat paketoida Buick-Olds-Pontiac siihen samaan.. :thinking: Tuskinpa sentään, mutta.. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Toyopet

Ääh, laskin väärin tehorajat, SAE brutto pitää olla, eihän tuohon vanhempaan crowniin tule kuin 106kW suomimallin tehoilla ja japsimallilla se 128kW.

Aika nössö saastekone pitäisi hommata.
Nykysäännöillä saisi 150hv mutta tilavuus vain vajaa 2.8l.

Farkkucrowniin isomman painon takia 110kW.

No kyllähän kasarin kaasari sbc taitaa mahtua rajoihin.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

manha

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 28 tammikuu, 2021, 17:41Oltiin siellä varmaan yhtäaikaa. :))
Reijo tais olla jo eläkkeellä kun sä sinne olet mennyt.. ::)

Vähän toistakymmentä vuotta sitten,kävin kyseisen maikan mökillä paikkailemassa kattoa ja asentamassa rännejä.Oli muuten säilössä siellä hänen ex-kulkineensa...oli kuulemma marina saanut jo EVP-ylennyksen.
Ajettavaksihan ne on tehty !!

kuutio

Lainaus käyttäjältä: sössö - 28 tammikuu, 2021, 11:10saisko muutoskatsastettua jostain toisesta autosta otetun, käännetyn saabin moottorin jollei alkuperästä saa kääntää :D
Kääntäessä pitää kyl olla tarkkana ettei jää kiinni
All work and no play makes Jack a dull boy.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: manha - 28 tammikuu, 2021, 19:15Vähän toistakymmentä vuotta sitten,kävin kyseisen maikan mökillä paikkailemassa kattoa ja asentamassa rännejä.Oli muuten säilössä siellä hänen ex-kulkineensa...oli kuulemma marina saanut jo EVP-ylennyksen.
Jösses!?! Marina elää vielä? :o

Muoks.
Tää on numero 10000! :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

NonSenCe

ja käytit sen MARINA autosta puhumiseeen.. ahhaah.. napakymppi(tonni)
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 28 tammikuu, 2021, 23:00ja käytit sen MARINA autosta puhumiseeen.. ahhaah.. napakymppi(tonni)
Mitähän sitä tänä päivänä tulis Marina-raukalle tehtyäkään kun ajatusmaailma on kieroutunut sellaisen omistusajoista melkoisesti.. :thinking:

 :iwantit:  :iwantit:  :iwantit:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Pyörittelin numeroita Capricen teho/paino-suhteen kanssa ja näyttäisi aika kivalta.. :P

Vertailumoottorina siinä olisi 1989 vuoden poliisimallin L05-moottori, 5.7TBI, jolle on ilmoitettu tehoa 190hp(142kW)/SAE/net.
Capricen ottessa omapaino 1890kg, niin Trafin käyttämällä 0.9 kertoimella SAE/NET -tehoilla teho/painosuhteeksi tulisi 14.79kg/kW. :o
Menisi mukavasti kohtaan kolme:

LainaaMuutettaessa ajoneuvo vertailuajoneuvoa vastaavaksi edellä 2 kappaleessa tarkoite-
tuilta osin tai, jos muutettavaa ajoneuvoa käytetään vertailuajoneuvona, ajoneuvon
omamassan suhde moottorin nettotehoon ei saa muutoksen jälkeen alittaa seuraavia
raja-arvoja:
1) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa 25 kilogrammaa/kW tai enemmän, saa se
pienentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 12 kilogrammaa/kW;
2) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 20 kilogrammaa/kW, saa se pie-
nentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 10 kilogrammaa/kW;
3) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 15 kilogrammaa/kW, saa se pie-
nentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 7 kilogrammaa/kW;
4) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 10 kilogrammaa/kW, saa se pie-
nentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 5 kilogrammaa/kW;
5) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 5 kilogrammaa/kW, saa se pie-
nentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 4 kilogrammaa/kW.

7kg/kW teho/paino-suhde taas tarkoittaisi vaihdettavalle moottorille max. 270kW tehoa. 8)
LQ4:lle ilmoitetaan tehoksi 224kW.. :coolsmoke: Jää vielä reilu marginaali!

Saattaa Caprice liikahdella ensi kesänä Lässykkävoimalla.. ;D

Nyt pitää vaan kaivella dokumentit jostain tuon poliisimallin tiedoista.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 29 tammikuu, 2021, 07:43Pyörittelin numeroita Capricen teho/paino-suhteen kanssa ja näyttäisi aika kivalta.. :P

Vertailumoottorina siinä olisi 1989 vuoden poliisimallin L05-moottori, 5.7TBI, jolle on ilmoitettu tehoa 190hp(142kW)/SAE/net.
Capricen ottessa omapaino 1890kg, niin Trafin käyttämällä 0.9 kertoimella SAE/NET -tehoilla teho/painosuhteeksi tulisi 14.79kg/kW. :o
Menisi mukavasti kohtaan kolme:

7kg/kW teho/paino-suhde taas tarkoittaisi vaihdettavalle moottorille max. 270kW tehoa. 8)
LQ4:lle ilmoitetaan tehoksi 224kW.. :coolsmoke: Jää vielä reilu marginaali!

Saattaa Caprice liikahdella ensi kesänä Lässykkävoimalla.. ;D

Nyt pitää vaan kaivella dokumentit jostain tuon poliisimallin tiedoista.


Hmmm... Ahdettu stroukki LT1  :thinking:  :iwantit:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 29 tammikuu, 2021, 07:50Hmmm... Ahdettu stroukki LT1  :thinking:  :iwantit:
Helposti.. 8)
Penkkilapuista pitää vaan löytyä yli 20% tehoa LT1 vakioon nähden.. >:D
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 29 tammikuu, 2021, 07:51Helposti.. 8)
Penkkilapuista pitää vaan löytyä yli 20% tehoa LT1 vakioon nähden.. >:D


No sit alkaakin tehdä tiukkaa  :))  vakiona 285hv noilla kansilla kun on sössö camarosta  ???
GM only 😉
+Pihatraktori :D