Hylsysarjat

Aloittaja Camino79, 09 helmikuu, 2021, 14:54

« edellinen - seuraava »

Antti

Kiitos linkistä, vaan onpahan sarjalla hintaa :D
Joo, tosiaan millisiä työkaluja kaipailen. Ja syy tuolle spesifille määrittelylle on se, että 1/4" sarja löytyy jo ennestään. Tuossa nyt olisi sitten aika hyvin kaikki muu tarpeellinen.

sämpy

Onpas laatu kallista.

Tosin toissapäivänä katkaisin AmPron 1/4" jatkovarren pikkuvääntimellä, kun kirrasin pakosarjan muttereita. Piti sitten kaivaa tuosta aiemmin mainitusta Pro+ sarjasta vastaava käyttöön.

Joskus kirppareilta löytyy noita Stahlwillen työkaluja euron laatikoista. Onhan ne vanhat aika vaatimattoman näköisiä että menee amatööreillä sekaisin kiinanrojun kanssa.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Antti - 24 lokakuu, 2021, 10:09Kiitos linkistä, vaan onpahan sarjalla hintaa :D
Joo, tosiaan millisiä työkaluja kaipailen. Ja syy tuolle spesifille määrittelylle on se, että 1/4" sarja löytyy jo ennestään. Tuossa nyt olisi sitten aika hyvin kaikki muu tarpeellinen.


Jos ei muuta syytä ole, niin osta nyt ihmeessä se bilteman iso sarja missä on sekä milliset että tuumaiset ja KAIKISSA kolmessa koossa. Hinta on murto-osa muihin merkkeihin verrattuna ja on se itellä kestäny rääkkiä ~15v kun amikseen sen aikanaan hommasin  :))

Työkaluja ei voi koskaan olla liikaa ja mitä enemmän teet niin sitä useammin huomaat ensinnäkin että se 3/8" on se käytetyin koko autohommissa  ;)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

MJF

Tallilla olevat työkalut on kerätty 35 vuoden aikana, ei mitään erityistä sarjaa taida olla kuin tuumaiset 12 kanttinen hylsysarja jostain 80-luvulta. Muutama hylsy siitäkin oli kulunut, niin täydensin sen sarjan uusilla ja myös pitkillä hylsyillä. Ja mistäpä muualtakaan kuin Rockautosta. Kappaleelle jäi hintaa 3-4 euroa ja ihan laadukkaan tuntuisia hylsyjä ovat.
Mopar on parsa

Camino79

Lainaus käyttäjältä: MJF - 24 lokakuu, 2021, 10:22Tallilla olevat työkalut on kerätty 35 vuoden aikana, ei mitään erityistä sarjaa taida olla kuin tuumaiset 12 kanttinen hylsysarja jostain 80-luvulta. Muutama hylsy siitäkin oli kulunut, niin täydensin sen sarjan uusilla ja myös pitkillä hylsyillä. Ja mistäpä muualtakaan kuin Rockautosta. Kappaleelle jäi hintaa 3-4 euroa ja ihan laadukkaan tuntuisia hylsyjä ovat.


Ite ostin kanssa nyt erikseen tuumaset hylsysetit rokkiautosta performance tool merkkisinä ja hyvin on kestäneet konekäyttöäkin  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

sämpy

Onko joku saanut perushylsyn rikki konekäytössä? Ei siinä että haluaisin olla paikalla kun hylsy räjähtää, mutta jatkovarrella olen pari kiinalaista rikkonut vaan en isollakaan pyssyllä yhtään.

Ai niin ehkä kerran vuoteen pitää kaivaa 3/8 laatikosta, kun joku homma ei onnistu 1/4 tai 1/2". Mä teen varmaan jotain väärin tai on vääriä autoja.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 24 lokakuu, 2021, 11:07Onko joku saanut perushylsyn rikki konekäytössä? Ei siinä että haluaisin olla paikalla kun hylsy räjähtää, mutta jatkovarrella olen pari kiinalaista rikkonut vaan en isollakaan pyssyllä yhtään.

Ai niin ehkä kerran vuoteen pitää kaivaa 3/8 laatikosta, kun joku homma ei onnistu 1/4 tai 1/2". Mä teen varmaan jotain väärin tai on vääriä autoja.
Mulla on 3/8" sarja ollu viimeksi joskus ysärin alkupuolella.. :thinking:
Enkä oo suuremmin kaivannut.

Varttituumanen taitaa olla eniten käytössä ja isompiin sitten räikkälenkkiä, Ryobia ja 3/4" sarjaa..

Varsin vähällä käytöllä on tuo 1/2":kin. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Camino79

Ite duunissa käytän 99% 3/8" hylsysatsia, sopivasti pienempi kuin puolikas ja saa voimaa riittävästi kun taas varttinen jää tehottomaks.

Ja siis henkilöautopuolella juu. Raskaalla puolella lienee se puolikaskin pieni ja mennään enempi kolmevarttisella  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Antti - 24 lokakuu, 2021, 08:49Pikaisella googletuksella ei sattunut silmään työkalusarjaa, jossa olisi 1/2" hylsysarja, kiintolenkit ja sytytystulppahylsyt. Jos jollain sattuu olemaan tietoa mistä moisen löytäisi niin saapi vinkata.

Kaikissa mitä tähän asti oon löytänyt, puuttuu joko kiintolenkit tai tulppahylsyt. Tai sitten niissä on mukana kaikkea joutavaa, kuten 1/4" hylsysarja, pihtejä, ym.

GT kärkkäiseltä, vilkasen mallin tarkemmin kotona
Lenkit 8-19 hylsyt 8-32 normaalilla välillä ja tais olla sytkä hylsytkin Molemmat jatkot ja nivel

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 24 lokakuu, 2021, 18:13GT kärkkäiseltä, vilkasen mallin tarkemmin kotona
Lenkit 8-19 hylsyt 8-32 normaalilla välillä ja tais olla sytkä hylsytkin Molemmat jatkot ja nivel
Ei maha 8 mm hylsyä olla 1/2" vääntiöllä?
Tiukasti aisalinjalla.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 24 lokakuu, 2021, 19:25Ei maha 8 mm hylsyä olla 1/2" vääntiöllä?

Kyllä niitäkin löytyy, ei tosin YLEENSÄ ole noissa sarjoiss  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Pertti K

Tiukasti aisalinjalla.

signet

Lainaus käyttäjältä: Antti - 24 lokakuu, 2021, 08:49Pikaisella googletuksella ei sattunut silmään työkalusarjaa, jossa olisi 1/2" hylsysarja, kiintolenkit ja sytytystulppahylsyt. Jos jollain sattuu olemaan tietoa mistä moisen löytäisi niin saapi vinkata.

Kaikissa mitä tähän asti oon löytänyt, puuttuu joko kiintolenkit tai tulppahylsyt. Tai sitten niissä on mukana kaikkea joutavaa, kuten 1/4" hylsysarja, pihtejä, ym.
Tilasin IDG toolsilta sarjan jossa on kiintolenkit ja puolituumaiset hylsyt.Varttituumainen sarja kulkee erikseen.Kosteus riesana +että leviää ja häviää helposti jos samassa salkussa.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Antti - 24 lokakuu, 2021, 08:49Pikaisella googletuksella ei sattunut silmään työkalusarjaa, jossa olisi 1/2" hylsysarja, kiintolenkit ja sytytystulppahylsyt. Jos jollain sattuu olemaan tietoa mistä moisen löytäisi niin saapi vinkata.

Kaikissa mitä tähän asti oon löytänyt, puuttuu joko kiintolenkit tai tulppahylsyt. Tai sitten niissä on mukana kaikkea joutavaa, kuten 1/4" hylsysarja, pihtejä, ym.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/geetee-1-2-39-osainen-tyokalusarja-hylsysarja

Njaa tuliki jo

Emäntä osti ton joululahjaksi ja oon ollu tyytyväinen laatuun.

Siitä tykkään kans et brakerbar pää on 3/8 naaras reiällä

Reissuun lähtiessä toi on matkassa ja knipeksit sekä pari ruuvaria mitkä aina autossa

Ainoo mitä kaipais lisäksi ois lenkki jolla saa otteen jatkosta jos sattuu tarviimaan pitkää jatkoa ja voimaväännintä samalla.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 24 lokakuu, 2021, 19:26Eiku katopas vain!

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/geetee-1-2-39-osainen-tyokalusarja-hylsysarja

Ja välikoon kiintoavaimetkin löytyy, monet ei niitä tartte, mut en haluu maksaa laturin vaihdosta tai käytetyn nosto-oven asennuksesta