Opel Rosca A

Aloittaja Barfly, 24 maaliskuu, 2021, 21:28

« edellinen - seuraava »

sämpy

Samanlaista mutta mustaa kävin koeajamassa kaverille joskus 90-luvun alussa. Auto oli lähes uusi ja tämän kaverin vanhemmat halusivat hänen siirtyvän vanhoista romuista nykyaikaan.

Se oli vaan jotenkin masentava 70-luvun autoihin tottuneelle. Kovat penkit, auto tärisi moottorin mukana ja ohjauskin oli äärimmäisen epäinnostava. Ylipäätään sellainen peltisenmuovinen antikliimaksilaatikko joka sai Ladankin tuntumaan kivalle. Silloin vissiin jo menetin uskoni autoilun tulevaisuuteen ja keskityin rassaamaan vanhoja romuja, ihan tämän yhden Corsan ansiosta.

Näiden kehujen myötä onnea projektille ja jäädään seuraamaan.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Gary Grand

 :)) sämpyn kommenteista tuli takauma kaverin Cärsästä..
Kyllä Mirafiori oli mukava ja hiljainen auto siihen verrattuna.

Toki, joku D-Kadettikin oli melkonen helistin, eikä tuo siitä ole oikeastaan miksikään muuttunut.
Hieno homma kuitenkin että pidetään kunnossa! Kaikille vanhoille kinnereille on paikkansa. 8)

Enkä nyt puhu Kuusakoskesta..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

P. Aholainen

Kaverilla oli neliovinen Sorsa joskus. Edellinen omistaja oli päättänyt pakokaasulla päivänsä siinä. Kiva tunnelma oli aina ajellessa.
Paalissa.

Janne-Pekka

Joskus aikoja sitten vaihoin tuommoiseen jakohihnan.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Mikkis83

Mie oon ajanu tollasen kilvettömän (tai oli siinä kilvet, mut ei omansa) sorsan kiteeltä ilomantsiin yhtenä kesäisenä yönä.

Paskallakin on tekijänsä:

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Peto

Mulla oli 3-ovinen 1.6l GSI käyttiksenä joskus. Oli kyllä hauska peli.

Rusty

Lainaus käyttäjältä: P. Aholainen - 25 maaliskuu, 2021, 11:47Kaverilla oli neliovinen Sorsa joskus. Edellinen omistaja oli päättänyt pakokaasulla päivänsä siinä. Kiva tunnelma oli aina ajellessa.

Ei välttämättä tarkoituksella..  :-\
Ah, ahtaita aikoja.

P. Aholainen

Kaikinpuolin harkittu juttu.
Paalissa.

Barfly

No, autodocista Puolasta nokka osat tulossa.
Kun ne on leivottu sisään ja ei kuulosta enää dieseliltä, eiköhän se siitä.
Toki, saranan tapit ja lämppärin puhallin ja semmoista pientä pitää laittaa.
Että mitähän vittua?

Barfly

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 25 maaliskuu, 2021, 18:06Mie oon ajanu tollasen kilvettömän (tai oli siinä kilvet, mut ei omansa) sorsan kiteeltä ilomantsiin yhtenä kesäisenä yönä.



Minä olen ajanut Scania 111 maansiirtoautoa pikkufiiatin kilvillä
Että mitähän vittua?

Anza

Jos en ihan väärin muista. Just ton korimallin corsa oli tutulla maalarilla Lahdessa. Ja oli omina puhteina tehny ylimaalauksen jollain hienolla värillä ja silleen että ovien välit ja konehuone maalattuna. Oisko joskus 2000- luvun taitteessa.

Barfly

Lainaus käyttäjältä: Barfly - 28 maaliskuu, 2021, 21:40Minä olen ajanut Scania 111 maansiirtoautoa pikkufiiatin kilvillä

oli muuten mielenkiintoinen 3 kk noissa hommissa.
Opin jollain tavalla, kaivamaan kaivinkoneella, opin lastaamaan kuorma-auton linkku kauhakuormaajalla ja hengenlähtö oli viidestä sekunnista kiinni.
Telinnostajan letku katkesi, alta sen sai hyvin vaihdettua, päältä piti nostaa kippi ylös.
Ja en aluksi laittanut parrua lavan ja maan väliin.
No, kippi vuosi öljyä, hyppäsin lavan alle ja kirosin, kun käsillä ei ollu 19 mm avainta.
Hyppäsin alas ja lava tuli nopeasti alas.
Jos mulla olis ollu avain, enpähän tässä kirjoittelis.

Toinne tarina sama työpaikka-
Piti rälläköidä lisälaidat irti tuosta kurma-autosta, rälläköin ja kaveri sanoi, täällä on tulipalo!
Älä viitti, nostin pääni ylös ja niin oli-
Koko paska tapahtui Sipoo nimisessä kusipääpaikkakunnassa.
Yritettiin sammuttaa sitä vaikka kuinka monella sammuttajalla, kaikki tyhjiä.
Vesiletku oli tulessa.
Sipoon palopäällikkö tuli tontille ja sammutti palon.
Me kaverin kanssa rätkätettiin naurusta, koska tilanne oli niin korni, kello oli 21:00 ja päivä oli alkanut kello 06;00
Mitäs siitä seuras?
Olin Tikkurilan poliisiasemalla haastettuna kuulusteluun tuhopoltosta epäiltynä.
Poliisi tajus kyllä tilanteen ja totesi turhaan sä täällä oot, mutta kun oot, niin jutellaan
Että mitähän vittua?

Barfly

Nokka-akseli 1.5 mm kulunut, autodoc toimitti väärän, joten ostin ebaystä.
Kannepultit epäytasaisesti kiinni, kannentiiviste vuoti.
Kansi Tammer dieselissä plaanattavana jne, hinta vajaa 300 €.
Nokka-akseli 150€.
Bensapumppu vuotaa.

Muuten pirun hyvä ajaa, ei kilise ei kolise.
EI huono

Ja kori on pirun hyvässä kunnossa.
Että mitähän vittua?

kuutio

Mutsi osti aikanaan tommosen vuoden vanhana yksilönä. Joku köyhä paperityöläinen vaihto joka vuos uuteen. Ei ollu ollu mtn lämppäreitä ja jokku sen aikaset paksuhkot ensiasennus öölit niin siinäkin oli, siis vuoden vanhana jo nokat kuluneet. Siihen maailman aikaan talvisin oli oikeita pakkasiakin.
Mutta kyllä mutsi sillä kymmenen vuotta kelkkoi lisää ennenkun vaihtoi micraan
All work and no play makes Jack a dull boy.

Barfly

uutisia, sylinterit on kunnossa, tälläviikolla nipussa.
Siis nokka paikallaan tms.
Pervohan mie oon, kun tollaista "paskaa" kunnostutan.
Kunnostushinta on vajaa tonttu.
Eli, koko kulkine maksaa nyt noin 1400 ->
Että mitähän vittua?