ford 9" ihmettelyä

Aloittaja deeäxä, 25 toukokuu, 2021, 14:49

« edellinen - seuraava »

deeäxä

Siis mit vit? Tuosta rodin alla olevasta akselista ei löydy sen enempää tyhjennysroppua, kun täyttöroppuakaan.  :o

Miten hitossa ford insinöörit on tän homman ajatelleet?

Pitäis stekkaa öljytaso, kun hiukan vuotaa jostakin (hitsisaumasta?) ja ehkä jopa vaihtaa öölit kun ei ole tietoa, milloin niitä olis viimeksi vaihdeltu. Mutta miten?
Chevrolet rodi -31
Lexus GS300 -06
Toyota Corolla DX -81 1,6 2T-TIC/W50/1030 ikuisuus projekti

Therealsamppa

Lainaus käyttäjältä: deeäxä - 25 toukokuu, 2021, 14:49Siis mit vit? Tuosta rodin alla olevasta akselista ei löydy sen enempää tyhjennysroppua, kun täyttöroppuakaan.  :o

Miten hitossa ford insinöörit on tän homman ajatelleet?

Pitäis stekkaa öljytaso, kun hiukan vuotaa jostakin (hitsisaumasta?) ja ehkä jopa vaihtaa öölit kun ei ole tietoa, milloin niitä olis viimeksi vaihdeltu. Mutta miten?

Onko siinä siis peltikoppa takana? Voiko alimmainen kiinnitysruuvi toimia proppuna? Täytöstä en osaa sanoa  ;D
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

sössö

ei ole peltikoppaa aukee eteenpäin, kaikissa ei täyttöproppua eikä missään tyhjennysproppua.

Vetoakselin reijästä saa lisättyä öljyä, melkein jos tilanne on akuutti ota perä pois ja poraa reijät, tee jenkat ja laita proput. Täyttöproppu kuulus olla muistaakseni kuskin puolella.

Mun oma 9" (tai oikeestaan toi mun on 9 3/16" muistaakseni) oksentaa joka välistä öljyä pihalle mutta mulla onneksi on täyttöproppu. Vähä funtsin että pitäskö sille samalla tehdä jotain muuta, muuttaa esim. 9 tuumaseksi jotta saa osiakin...

ford on vähä haastava....

deeäxä

eli vetoakseli ulos, että saa öljyä sisään?  :o  Huoleton huoltovapaa perä!  ;D

on mullakin casessa tasainen kohta, missä voisi olla täyttöroppu, muttei ole. nais...  :)) 
Chevrolet rodi -31
Lexus GS300 -06
Toyota Corolla DX -81 1,6 2T-TIC/W50/1030 ikuisuus projekti

kuutio

Onks siinä minkäänlaista huohotusta? En enää muista mihin mutta joskus oon sellasen kautta lisänny.
Toimiiko sössön perässä huohotus jos ööliä puskee ulospäin..
All work and no play makes Jack a dull boy.

Mudracer

Eikös siinä ole tollasta plugia?
X

HendriXXX

Kaverin pirssistä ku muuan vuos takaperin peräöljyt vilkasin ni tommonen kuusiokoloroppu siinä ysituumasessa oli. Oli vaan se roppu ihan saatanan tiukassa, ni pari ärräpäätä siinä tais päästä.. pysyy kai se prkl vähemmälläki kiinni.

Gary Grand

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kalu

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 26 toukokuu, 2021, 10:41Eikös siinä ole tollasta plugia?

Näissä varmaankin vuosimalli eroja ja nyt sekoteltu niitä keskenään. Mulla kuusvitosessa oli tuo täyttö/tarkistusplugi banjokuoressa takana.



Huohotin tod.näk. siinä pultissa millä jarruputken t-kappale akselissa kiinni.

kuutio

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 26 toukokuu, 2021, 11:14Kaverin pirssistä ku muuan vuos takaperin peräöljyt vilkasin ni tommonen kuusiokoloroppu siinä ysituumasessa oli. Oli vaan se roppu ihan saatanan tiukassa, ni pari ärräpäätä siinä tais päästä.. pysyy kai se prkl vähemmälläki kiinni.
Taitaa useimmissa propuissa olla kartiokierre
All work and no play makes Jack a dull boy.

deeäxä

on siinä huohotus letku laitettu siihen kohtaan, missä yleensä on se t-kappale. nyt siinä on 90° mutka, josta lähtee letku.

Ilmeisesti tämä WAR case, joka näistä huonoin.  :-\




Ja tämmöinen banjo humpilla.



tommosella pinion supportilla.



ja housing end mallia large.





tunniste kuvat tarjosi...
https://thevintagemustang.com/kevingstangfordnineinchdiff/
Chevrolet rodi -31
Lexus GS300 -06
Toyota Corolla DX -81 1,6 2T-TIC/W50/1030 ikuisuus projekti

Harri S

Multa löytyy kympillä uudet tiipparit 9" perään jos tarvetta.
Päätoiminen harrastaja

sössö

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 26 toukokuu, 2021, 10:30Onks siinä minkäänlaista huohotusta? En enää muista mihin mutta joskus oon sellasen kautta lisänny.
Toimiiko sössön perässä huohotus jos ööliä puskee ulospäin..
muistaakseni katoin sen huohotuksen ja kyllä sieltä ilmaa meni läpi kun pillillä puhalsin. Mut vuotaa tossa seistessäänkin joka välistä.

deeäxä

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 26 toukokuu, 2021, 17:00Multa löytyy kympillä uudet tiipparit 9" perään jos tarvetta.

Kiinnostaa ensi talvea silmälläpitäen.  ;)  Mitkä kaikki tivarit setti sisältää? oliko steeffaneita mukana vai vaan paperiset?
Chevrolet rodi -31
Lexus GS300 -06
Toyota Corolla DX -81 1,6 2T-TIC/W50/1030 ikuisuus projekti

Harri S

Taitaa olla kaikki stefat. Paperisia ei ole kun ne voi leikellä itse. Näkyy olevan etunapojen rasvatiivisteet myös.

Päätoiminen harrastaja