Millä haette kaluston?

Aloittaja 0rs0n, 18 tammikuu, 2020, 21:09

« edellinen - seuraava »

LPR

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 10 elokuu, 2023, 01:31Saisko niistä kopiota?

Mulla ei mitään tietoa koneesta ja mitään ohjeita ei löydy

Vesipumppu pitää rempastella jossain vaiheessa uudestaan, vaihdoin sinne jo kiilan, mutta tuntuu et vesipyörä ei taas pyöri eli oisko se kiila uudestaan hajonnu

Mersun tehostimen paikallaan olleen tilalle laittaminen kevensi ohjausta kivasti  ^-^


Ajettavuus tollasessa on kiinnostava, vähän väljää joka paikkaan ja vielä sen mallinen tehostus jossa simpukalta varsi tönii hanaa joka sitten sylinterillä kääntelee pyöriä ja ohjaus takana, niin suoraan luovitaan ja välillä mutkitellaan, ku tien pinta kääntää rengasta jolloin tehostin kompensoi täyden liikkeen

Ensimmäisiä vehkeitä jolla ei uskalla ajaa niin lujaa kuin se kulkisi  :oushit:

Sellainen ohjausmalli voi olla hyväkin ajettava, kuten bedfordissa on, voisko se olla brittiläisten puolenkierrosta paimentamisen takana, et se hana on mennyt väljäksi

Zetorista sai deathwobblen pois kun kirrasi pienellä liinalla väljät toiseen reunaan
Pitää kaivella ne esiin. Kyllä niistä kopiot voi ottaa.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Rusty

Taas oli Majavalle käyttöä. Tosin en hakenut vaan vein pois..  ;D


Ah, ahtaita aikoja.

Toyopet

Nyt kun pihassa on tuommoinen mökki-ford, niin sillä minun tulkinnan mukaan saa kiskoa yli 2700kg kärryä.

Otteessa ei ole mainittu vetomassoja, joten eikös se M1/hlö-autolla ole omamassan verran?

Se, että jaksaako se, on sitten toissijaista.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

LPR

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 13 elokuu, 2023, 17:49Nyt kun pihassa on tuommoinen mökki-ford, niin sillä minun tulkinnan mukaan saa kiskoa yli 2700kg kärryä.

Otteessa ei ole mainittu vetomassoja, joten eikös se M1/hlö-autolla ole omamassan verran?

Se, että jaksaako se, on sitten toissijaista.
Periaatteessa näin. Mutta jos ajoneuvon valmistaja ilmoittaa alemman massan, on se määräävä vaikka otteessa ei olisi mainintaa.

Samoin perävauniussa nopeudet, kun nykyään jarrutonta saa vetää satasta. Useimmissa on kuitenkin akselin valmistekilvessä ilmoitettu suurimmaksi rakenteelliseksi nopeudeksi 80 km/h. Sitä ei saa ylittää, jos valmistaja niin on ilmoittanut.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: LPR - 13 elokuu, 2023, 18:05Periaatteessa näin. Mutta jos ajoneuvon valmistaja ilmoittaa alemman massan, on se määräävä vaikka otteessa ei olisi mainintaa.


Mutta mistäs sen saa selville, ellei ole missään mainittu?  ::)
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

LPR

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 13 elokuu, 2023, 18:09Mutta mistäs sen saa selville, ellei ole missään mainittu?  ::)
Kaiketi jostain tyyppihyväksyntätodistuksesta tai vastaavasta pitäisi selvitä. Jos ei ole mitään ilmoitettu, niin sitten kaiketi menee tuon omamassan mukaan.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 13 elokuu, 2023, 18:09Mutta mistäs sen saa selville, ellei ole missään mainittu?  ::)
Euroopan markkinoille tarkoitetuissa ajoneuvoissa on pitänyt olla jo varmaankin 30 vuotta ns. valmistajankilpi, josta selviää vähintäänkin e-hyväksynnän koodi sekä valmistajan sallimat painot.



Esimerkkikuvassa ylin on auton sallittu kokonaispaino, seuraavana suurin sallittu yhdistelmäpaino ja alimpana sallitut akselipainot.
Eli kuvan tapauksessa kyseessä olevalla amerikanihmeellä saisi vetää huimat (2309kg-1855kg=) 454kg jarrullista kärryä :rolleyes:

Toki, jos ja kun kyseessä on karvanaamarilaite, ennen minkäänlaisen kärryn suunnittelua, kävisin hiukan kurkkimassa takapään runkorakennetta siellä auton alla. Varsin monessa takarungon jatkopalat on tehty parin millin vahvuisesta alumiinisesta c-profiilista ja sellaiseenhan ei pitäis edes koukkua laittaa...

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: '59 Kingswood - 13 elokuu, 2023, 20:46Euroopan markkinoille tarkoitetuissa ajoneuvoissa on pitänyt olla jo varmaankin 30 vuotta ns. valmistajankilpi, josta selviää vähintäänkin e-hyväksynnän koodi sekä valmistajan sallimat painot.



Esimerkkikuvassa ylin on auton sallittu kokonaispaino, seuraavana suurin sallittu yhdistelmäpaino ja alimpana sallitut akselipainot.
Eli kuvan tapauksessa kyseessä olevalla amerikanihmeellä saisi vetää huimat (2309kg-1855kg=) 454kg jarrullista kärryä :rolleyes:

Toki, jos ja kun kyseessä on karvanaamarilaite, ennen minkäänlaisen kärryn suunnittelua, kävisin hiukan kurkkimassa takapään runkorakennetta siellä auton alla. Varsin monessa takarungon jatkopalat on tehty parin millin vahvuisesta alumiinisesta c-profiilista ja sellaiseenhan ei pitäis edes koukkua laittaa...

Siinä muuten on varmaan joku tyyppilätkä, täytyy joskus vilkaista.

Jatkettuhan sitä runkoa on mutta en sitä ole katsonut, minkälainen.

Muoks: 5300kg on yhdistelmän kokonaismassa näköjään tyyppikilvessä, niin kyllä sinne vielä pari tonnia jää vedettävää.

Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

JUY40

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 13 elokuu, 2023, 17:49Nyt kun pihassa on tuommoinen mökki-ford, niin sillä minun tulkinnan mukaan saa kiskoa yli 2700kg kärryä.

Otteessa ei ole mainittu vetomassoja, joten eikös se M1/hlö-autolla ole omamassan verran?

Se, että jaksaako se, on sitten toissijaista.

Miulla on paripyöräransetin otteessa tommoset vetomassat...

Toyopet

Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: LPR - 10 elokuu, 2023, 01:16Taitaa tollaisenkin esitteet löytyä multa tuolta sahan arkistoista...


Tähän liittyen

Eihän vaan ole iso nallen ohjekirjaa olemassa?

Siis volvo sm 611

LPR

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 14 elokuu, 2023, 23:24Tähän liittyen

Eihän vaan ole iso nallen ohjekirjaa olemassa?

Siis volvo sm 611
Ohjekirjoja ei ole. Esitteitä 60-luvun metsätyökoneista ja puutavaran käsittelykoneista on jonkun verran. Meillä oli tuolloin saha ja niihin aikoihin koneellistettiin puutavaran käsittelyä. Sahan arkistoista löytyivät. On myös yksi kansiollinen merimoottoreista ja hinaajista.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: LPR - 15 elokuu, 2023, 00:31Ohjekirjoja ei ole. Esitteitä 60-luvun metsätyökoneista ja puutavaran käsittelykoneista on jonkun verran. Meillä oli tuolloin saha ja niihin aikoihin koneellistettiin puutavaran käsittelyä. Sahan arkistoista löytyivät. On myös yksi kansiollinen merimoottoreista ja hinaajista.

Noi on säilyttämisen arvoisia, monet ois pistäny roskiin vaan.