-78 Kadett

Aloittaja JiiTee, 25 elokuu, 2021, 12:45

« edellinen - seuraava »

Camino79

Ite kanssa monesti meinannu että hommais jonkun fläppitaulun tms mihin rustailis todo-listan mutta toistaiseksi oon pärjänny sillä että alkaa vaan tekemään kun on hommia mistä valita ja kaikki ne on tehtävä kuitenkin  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

JiiTee

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 14 syyskuu, 2021, 16:47Ite kanssa monesti meinannu että hommais jonkun fläppitaulun tms mihin rustailis todo-listan mutta toistaiseksi oon pärjänny sillä että alkaa vaan tekemään kun on hommia mistä valita ja kaikki ne on tehtävä kuitenkin  :))

Cometia tehdessä tein ihan ruutulehtiöon to do- listan.  ;D Kyllä se kummasti auttoi varsinkin lopussa, kun osio kerrallaan laittoi kohteet kuntoon.

Eilen purin oikean oven ja irroitin tuulilasin. Samalla kertaa ryhdyin sovittelemaan vasenta etulokasuojaa joka istuu vielä huonommin kuin oikea. Vasaraa, vastinta ja peltisaksia käyteltyäni totesin ettei kannata kauempaa väkästellä eli motivaatio oli loppunut.  :)) Tänään otin vanhoista loksuista peltimutterit irti ja nakkasin ne muutaman ruuvin kanssa tinneriin uimaan. Kun kerran oikea etulokasuoja istuu paljon paremmin, niin päätin tahkota sen kanssa tässä ehtoolla. Istuvuus on nyt hierottu suht lähelle sitä mitä haetaan. Kuvassa vasemman lähtökohta joka oli ihan samanlainen oikeallakin puolella.

You cannot view this attachment.

JiiTee

Tahkosin tänään vasemman etulokasuojan kanssa. Kyllä se lopulta asettui ihan siedettäväksi, kun aikansa työsti. Yksi hiekkapellin kiinnikkeistä piti leikata ja siirtää alaspäin muutaman millin, että sai reiät edes jonkinlaiseen linjaan. Nyt molemmat etuloksut istuu riittävän hyvin ja hienosäädön voi tehdä sitten myöhemmin. Ei ole täydellinen, mutta eipä se ollut sitä tehtaalta tullessakaan. :))

You cannot view this attachment.

Camino79

Juu ei nää tehtaalta oo ollu likimainkaan edes noin hyviä  :))

Ja nyt kun kokeilet vielä että istuuko ovi tiivisteestään ni saattaa aiheuttaa vielä säätöä... Nimim. Korilinjat kun passas letukastakin vimosen päälle niin tiivisteet suhisti niin ettei pystyny ajamaan  :))


Siks menin siitä mistä aita oli jo kaatunu ja passasin luukut istumaan edes noin suurinpiirtein tiivisteisiin ja korilinjat onkin sitten ihan just sitä ja tätä  :-[
GM only 😉
+Pihatraktori :D

JiiTee

Ovet istuu kyllä tiivisteistään, koska ovet ja tiivisteet on ollut koko ajan kiinni. Ei viitti pelata moneen kertaan...  :))

JiiTee

Irroitin lokasuojat ja suihkin niihin sisäpuolelle pohjavärin, kriittisiin kohtiin vähän röpömassaa ja lopuksi pintaväri. Kovin eilen illalla väri näytti jotenkin liian punertavalta omaan silmään, mutta eipä se sitten ollutkaan, kun vertasin värimallia oviaukon väriin.

You cannot view this attachment.

JiiTee

Poistelin eilen ruosteita mm. sisälokasuojien/ A-pilareiden juuresta. Kaikki on sellasia kohteita jotka jää lokasuojien alle piiloon. Nyt kun on tämä homma on tehty, niin asentelen lokasuojat takaisin paikoilleen. Etuhiekkapellin ja tuulilasin alareunassa olevat saumat on tehtaalla vedetty saumakitillä umpeen ja tästä pääseekin sujuvasti siihen miksi maalasin etukäteen lokasuojien sisäpuolet myös valmiiksi.

Nyt kun sisäpinnat on maalattu tarvittavilta osin ja säätää lokasuojat takaisin siihen kohtaan mihin kuuluukin, niin esim. nuo saumat voi kitata umpeen. Sen jälkeen voi lyödä ovista saranatapit irti ja ottaa ovet irti. Ja on noi lokasuojat mukavampi veivata pohjiin, kun ovat kuunnolla kiinni. Niih, ettei tarvii kysellä miksi teen noin ja näin...  :))

Ja pitäähän autoa maalata aina vähän myös sutillakin...  :))

You cannot view this attachment.

JiiTee

Eilen illalla nostelin etuloksut paikoilleen ja säätelin raot kohdilleen. Ihmettelin samalla kertaa konepellin lukon toimintaa tai enemmänkin sen huonoa toimintaa. Aikansa kun teki säätöjä, niin sekin alkoi toimimaan suht mukavasti.

Tänään "tinailin" korjatun takalokasuojan hitsisaumat, etuhiekkapellin nurkan ja konepellin nurkan nykyaikaiseen tyyliin ns. tinan korvikkeella.

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.


Camino79

Lainaus käyttäjältä: JiiTee - 07 lokakuu, 2021, 22:21Eilen illalla nostelin etuloksut paikoilleen ja säätelin raot kohdilleen. Ihmettelin samalla kertaa konepellin lukon toimintaa tai enemmänkin sen huonoa toimintaa. Aikansa kun teki säätöjä, niin sekin alkoi toimimaan suht mukavasti.

Tänään "tinailin" korjatun takalokasuojan hitsisaumat, etuhiekkapellin nurkan ja konepellin nurkan nykyaikaiseen tyyliin ns. tinan korvikkeella.

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.




Minkä firman tuotetta käytit ja kunhan pääset hiomaan niin onko mimmosta työstää?  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

JiiTee

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 08 lokakuu, 2021, 07:58Minkä firman tuotetta käytit ja kunhan pääset hiomaan niin onko mimmosta työstää?  :D

Mä kun oon inessä skenessä, niin on tullut käytettyä 3M:n ja Terosonin tuotetta.  ;D  Tällä kertaa käytin 3M:n tuotetta, 37455.

You cannot view this attachment.

Kuvan MB:n varapyörän koteloon tein paikan ja vedin hitsisauman 3M:n tuotteella. Sen verran tuli hyvä, että kittiä ei oikeastaan tarvinnut ollenkaan.

Jos vertaa Terosonia ja 3M:ää keskenään, niin molemmat on kyllä helppo hioa. Menee 120 epäkeskolla helposti tai sitten voi nostalgian vuoksi hioa isommat rosot pois panssariviilalla.  :)) 3M tosin kuivuu varmaan puolet nopeammin kuin Teroson.

Camino79

GM only 😉
+Pihatraktori :D

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: JiiTee - 08 lokakuu, 2021, 10:27Mä kun oon inessä skenessä, niin on tullut käytettyä 3M:n ja Terosonin tuotetta.  ;D  Tällä kertaa käytin 3M:n tuotetta, 37455.

You cannot view this attachment.

Kuvan MB:n varapyörän koteloon tein paikan ja vedin hitsisauman 3M:n tuotteella. Sen verran tuli hyvä, että kittiä ei oikeastaan tarvinnut ollenkaan.

Jos vertaa Terosonia ja 3M:ää keskenään, niin molemmat on kyllä helppo hioa. Menee 120 epäkeskolla helposti tai sitten voi nostalgian vuoksi hioa isommat rosot pois panssariviilalla.  :)) 3M tosin kuivuu varmaan puolet nopeammin kuin Teroson.
Mikä on Terosonin tuotenro? EP5010?
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

JiiTee


Kalu

Mainostappa noille vielä jotain vempelettä millä sitä puristelee, ei ainakaan sellasella halpis peltirimpulalla.
Voin sanoo, et siinä pumppaillessa kun sinne tuubin sisään sujahtaa se pelkkä puikko/männänvarsi ja kohtuullisen hinnakas tavara sitämyöten roskis kamaa, ni kyl se vähän harmittaa...

JiiTee

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 08 lokakuu, 2021, 15:33Mainostappa noille vielä jotain vempelettä millä sitä puristelee, ei ainakaan sellasella halpis peltirimpulalla.
Voin sanoo, et siinä pumppaillessa kun sinne tuubin sisään sujahtaa se pelkkä puikko/männänvarsi ja kohtuullisen hinnakas tavara sitämyöten roskis kamaa, ni kyl se vähän harmittaa...

No eilen kyllä pistin menemään sellaisella halpis käsipuristimella, mutta näin tenniskyynärpää oireisena se ei ollut ehkä parhain veto.  :))  Noi on sen verran tymäkkää tavaraa, että suosittelen vahvasti käyttämään akkupuristinta. Duunissa on tämmöinen, mutta vastaavia on toki muillakin valmistajilla. Jos kuitenkin haluaa olla pihi paskiainen, niin sitte käsipuristimesta joku vähän parempi versio eikä sitä marketin halvinta.