Caminon projekteja

Aloittaja Camino79, 14 marraskuu, 2021, 15:15

« edellinen - seuraava »

Poju

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 14 marraskuu, 2021, 19:42No nokan puolesta se nyt ei ihan heti muodostu ongelmaksi, enempi taitaa venajouset ja rotojen paino muodostaa sen rajottimen tällä hetkellä, tosin vakionokalla kierti sen 6krpm ja en usko että tuota "ikkuna-alakertaa" sen yli kannattaakaan kierrättää  :))  tosin on siellä nyt sentäs ohkaset shimmit jo venajousien alla että josko ois preloadia edes vakion verran  :P

Tyhmät kysymykset jatkuu...  ;D

Mitkä kannet tossa on?

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 14 marraskuu, 2021, 19:50250 on kova vauhti. Vanhalla jenkillä uskaltaisko mennä niin lujaa.
Kerran muistan kun piti ajaa Mäntsälästä Katajanokalle kolmeen varttiin tai jotain.
Perillä olin jo hiukan etu ajassa.
Silloin oli kyllä pirssi joka oli rajoitettu just 250 elektronisesti.
Sitä joutu pitää vilkkua vasemmalla koko ajan kuin saksassa konsanaan.
Vaajakosken moottoritiellä se ei ainakaan onnistuisi.
Ehkä uudella moottiritiellä Tikkakoskelle, kunhan valmistuu


Siksi alustan pitääkin olla kunnossa  ;)
Hd jouset ja bilstein on aika hyvä yhtälö  ::)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Poju - 14 marraskuu, 2021, 19:54Tyhmät kysymykset jatkuu...  ;D

Mitkä kannet tossa on?

Orggikset tottakai  ;D

Tosin sen verran kaivettuina että vaati 4 kantta että sai 2 pysymään ehjänä  :rolleyes:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Poju


Camino79

GM only 😉
+Pihatraktori :D

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 14 marraskuu, 2021, 19:42No nokan puolesta se nyt ei ihan heti muodostu ongelmaksi, enempi taitaa venajouset ja rotojen paino muodostaa sen rajottimen tällä hetkellä, tosin vakionokalla kierti sen 6krpm ja en usko että tuota "ikkuna-alakertaa" sen yli kannattaakaan kierrättää  :))  tosin on siellä nyt sentäs ohkaset shimmit jo venajousien alla että josko ois preloadia edes vakion verran  :P
Vakionahan sen pitäisi vääntöhuippu tyrkätä ulos 2000rpm ja maksimiteho 3200rpm. Vääntökäyrä ilmeisesti jyrkästi laskee.
Jos vääntöä on saman verran tai enemmän vakioon ja sitä olisi suht tasaisesti edes 4500rpm, niin se 200hv varmasti menisi rikki, enemmänkin.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 14 marraskuu, 2021, 20:01Vakionahan sen pitäisi vääntöhuippu tyrkätä ulos 2000rpm ja maksimiteho 3200rpm. Vääntökäyrä ilmeisesti jyrkästi laskee.
Jos vääntöä on saman verran tai enemmän vakioon ja sitä olisi suht tasaisesti edes 4500rpm, niin se 200hv varmasti menisi rikki, enemmänkin.


Silläpä sanoinkin että jos se 250 hummaa ois ni oisin ihan tyytyväinen  ;)  sen ei pitäis ihan JÄRJETTÖMÄN kaukana olla todellisuudesta  ???
GM only 😉
+Pihatraktori :D

slant sickness

Silloin kun nää farmarit oli melko uusia, kammettiin yhteen 455 kokoinen Olds, jossa oli meidän kätösten kautta nokkaa, peltisarjaa, performer plus seiskapuolikas kaasari. Joku 230 laskettiin sen saavutukseksi Motoparkkiin johtavan tien varalaskupaikalla. Levennetty tie ehti loppumaan joten oli himmailtava. Perävälitys oli tommosen vakio mut laatikossa vain kolme lovea. Meni semmosena 14,9 vartilla. Kun axeli ratastettiin 3,5 välityksille ja vaihdettiin nokka äärimmäisen ränttätänttämalliin, saatiin 13,7 varttiaika, mut sit sillä ei enää päässyt yhtä huimiin nopeuksiin.

Kattotelineestä lähti jossakin vaiheessa osia irti ihan itsekseen.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

Toyopet

400Nm ja 4500rpm, niin siinähän se tavoite on.

Jos sen väännön saisi pysymään suht tasaisena sinne 6000rpm, niin 300heppaa olisi haarukassa.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 14 marraskuu, 2021, 20:11400Nm ja 4500rpm, niin siinähän se tavoite on.

Jos sen väännön saisi pysymään suht tasaisena sinne 6000rpm, niin 300heppaa olisi haarukassa.


Eikös näissä 360nm ollu vakiona(kun 4,3sessa kutosessa oli muistaakseni 340?) Niin kai se sen 400nm sysää tolla rutulla vielä 4500 kiekkaan  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 14 marraskuu, 2021, 20:13Eikös näissä 360nm ollu vakiona(kun 4,3sessa kutosessa oli muistaakseni 340?) Niin kai se sen 400nm sysää tolla rutulla vielä 4500 kiekkaan  :thinking:
Jossittelua mutta vaikka se siitä laskisi siihen vaikka 340Nm mutta sillä vetäisi sen 6000rpm, niin 300hv (DIN) sieltä irtoaisi.
Eli ihan mahdollista se 250heppaa.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Jussi

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 14 marraskuu, 2021, 20:03Silloin kun nää farmarit oli melko uusia, kammettiin yhteen 455 kokoinen Olds, jossa oli meidän kätösten kautta nokkaa, peltisarjaa, performer plus seiskapuolikas kaasari. Joku 230 laskettiin sen saavutukseksi Motoparkkiin johtavan tien varalaskupaikalla. Levennetty tie ehti loppumaan joten oli himmailtava. Perävälitys oli tommosen vakio mut laatikossa vain kolme lovea. Meni semmosena 14,9 vartilla. Kun axeli ratastettiin 3,5 välityksille ja vaihdettiin nokka äärimmäisen ränttätänttämalliin, saatiin 13,7 varttiaika, mut sit sillä ei enää päässyt yhtä huimiin nopeuksiin.

Kattotelineestä lähti jossakin vaiheessa osia irti ihan itsekseen.
Vähän harmi, ettei tullu koskaan sitä omaa 455 Cutlassia kokeiltua vartilla. Siisti suhistelija joka liikku varsin ripeesti tarvittaessa. Renkaatahan siihen olis testiin pitäny sit saada isot ja tahmeet.
En varmasti oo.

Stige

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 14 marraskuu, 2021, 19:37Mistä minä tiiän  :))

Joskus aikanaan oli puhetta että isojen poikien mukaan tota hylsyä ei saa menemään 2markkaa alle 200hv ja 219 on gepsiin tiedossa olevat pohjat atm.  :D

Että kai se teoriassa pitäs olla likemmäs 3sataa pollea että se 250kmh olis realistinen  ???  Mutta uskallan väittää ettei se 200hv toteutunu edellisessä konversiossa niin jos nyt olis se koneteho edes LIKELLÄ 250hv niin olisin ihan tyytyväinen, kuitenkin kaikki 140hv tehtaalta  :))

Ohan siel jkl niitä dynoja  :))

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Stige - 15 marraskuu, 2021, 10:28Ohan siel jkl niitä dynoja  :))


Juu kyllä mä meinasinkin käydä rullilla  ;D

Kunhan nyt ensin saa noin muuten siihen kuntoon ja säädöt edes sinne seinälle  :P

Sit vois piruttaan käydä enste kaasarilla dynossa ja sit sen sniperin kanssa ni näkee kuinka käy, tosin siihen nähden kuinka muuttu jarrupoljintuntuma niin alipaineita hävis kyllä jonninverran niin saa nähä toimiiko se sniperi sitä vähää ton dual-planen kanssa  :o
GM only 😉
+Pihatraktori :D

DX

niin ite vedin joskus leuka ratissa 180 camalalla huittisista kotioppäin ja asseri hurautti farkulla ainakin sen 80 kovempaa ohitte, ite jäin ikäänku tien poskeen seisoskeleen ku carpiisi hävis horisonttiin,
siinä 383 ja rpm kannet yms. marttivailin perusteella oikke palan matkaa päälle 400 kaakkia potkua.

mutta kyllä mää oon vähäsen sitä mieltä, että kaakkeja sellaseen tarvitaankin lähemmäs 5 ku kakssataa.

ilimanvastushan alkaa parissa markassa nouseen jo aika huimilla kulmakertomilla.

niin 220 -> 250 huippuihin voi olla ettei sata lisäkaakkia riitä
pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore