Mercedes SLC 350

Aloittaja jusssi, 04 joulukuu, 2021, 18:38

« edellinen - seuraava »

Voisiko nää molopäät edes yrittää olla paskomatta jokaista ketjua noilla "huumori"jutuillan?

Kyllä
3 (20%)
Ehdottomasti
3 (20%)
Olen molopää ja olen täällä foorumilla vain häiriköimässä.
9 (60%)

Äänestäjiä yhteensä: 15

Äänestys päättynyt: 08 joulukuu, 2021, 11:54

jusssi

Tänään sain ovet kasaan ja aika siirtyä eteenpäin, kirjaimellisesti; hantin puolen runkoaisan etupäässä oli jotain ruostejuttua, mikä palauttikin "mukavasti" arkeen. Joku saatana korjannut sieltäkin tälläämällä peltiä ruosteen päälle.  >:(  No samalla sitten vaihdan ihan vituiks löystyneet apurungon puslat uusiin.
You cannot view this attachment.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Lerssinen


jusssi

No, runkoaisan pää tuli harsittua kasaan, vedin kokonaan auki ja sisällekkin uutta. Jonkunlaisen hinaussilmukan vielä kietasin ja tein alkuperäishenkisen tuen sille.
You cannot view this attachment.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

jusssi

Paljon on hinkattu, hiplattu, kitattu, maalattu, kirottu ja ryypätty tämänkin paskan takia sitten viimeks. etupuskuri piti restauroida, kun oli sisukset ruostunu puhki, onneksi kromit oli ehyet. Paikkamaaluuta, pohjan massausta kasausta ym. loputtomasti. Viimesimpänä tuli uudet suuttimet.

You cannot view this attachment.

No suuuttimia sit koeajelin tänään ja paremmin toimi kyllä käy nyt. Vielä tulossa kardaanin tukilaakeri, kun kiihyttäessä juputtaa aikalailla, toivottavasti sillä helpottaa, ihan risa se kumi siinä on. Huomaa kuvassa alumiiniset Lokari sisälokasuojat, niitä saa vielä uutena näihinkin.  ;)
You cannot view this attachment.
 
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: jusssi - 06 toukokuu, 2023, 18:34Huomaa kuvassa alumiiniset Lokari sisälokasuojat, niitä saa vielä uutena näihinkin.  ;)
You cannot view this attachment.
 
Vaimentaa rengasmelua melkoisesti. 8)
Jos tuossa Mesessä nyt niin tarpeen olekaan.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Markok

Ne tekee kaikkia alumiini sisälokareita vielä mitä ovat koskaan tehneet, heillä on mallit tallessa.

1320

Lainaus käyttäjältä: Markok - 07 toukokuu, 2023, 09:43Ne tekee kaikkia alumiini sisälokareita vielä mitä ovat koskaan tehneet, heillä on mallit tallessa.

Jep, ja ainakin Rambler Americanin sisälokareissa sopivuus on erittäin hyvä, ei tarvinnut kikkailla asennuksen kanssa ollenkaan. :+1:
Tradition Never Goes Out of Style!

jusssi

Mersukin on sittemmin leimattu ja ollut arkiajossakin muutaman viikon. Tehtävälistalla ois ensitilassa suurtimien tiivistekumien vaihto, kun meinaa tyhjäkäynnillä mekosesti humputtaa ja parin ruiskun juuren ku jarrukliineriä vähä ruiskas ni kierrokset nousi heti.
Muuten kyl varsin mukava ajettava, moottori on sairaan lyhytiskuinen (92x65,8) ja se tekee ajosta ainakin sporttisen tuntuista.
You cannot view this attachment.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

jusssi

Suuttimet tuli jo aikoinaan tiivisteltyä, mutta tyhjäkäynti oli senkin jälkeen vähä sitä ja tätä. Vuotaa vielä suuttimen holkin juuresta ainakin parin pytyn kohdalta. Holkit on muovia ja niitä ei uskalla alkaa irrottelemaan, ennenku uudet on asentaa tilalle, ei ehjänä saa irti. No hätäapuna päätin koittaa seoksen säätöä, joka vaati vähän ylimääräistä jumppaa, ennenkuin pääsi säätöruuviin käsiksi. Tulppana oleva tasapää ruuvi oli mylkätty niin vituiks, ettei irronnu ku vastakierretapilla. No säädettyäni sain käymään paremmin, mutta hetken ajeltuani alkoi kierroksilla tuntumaan ettei oo kaikki pytyt pelissä. Päätin koittaa vaihtaa tulpat... kaksi tulpista oli sormikireydellä ja loputkin tosi löysällä!  :o  No uudet tulpat kireelle ja jep, nyt käy jo paremmin!  8)
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

jusssi

Ja takaisin mersun ääreen. Yehtävälista olisi pitkä, mutta aloitetaan nokasta; ketjun venymän tarkistus. Vasen nokka-akseli merkkiin ja lukema kammelta 10 astetta. Se ksi on jo aika paljon.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

jusssi

Päivitelläänpä tätäkin välillä. Tosiaan Nokkaketjun todettuani vaihtokuntoiseksi aloin purkamaan ruiskulaitteita ja imusarjaa pois lähinnä sen takia, että saan kaiken väliin ajan saatossa kertyneen hiekan ja muun öljynsekaisen saastan pois... ja voi pojat, että olikin paskaset paikat! Myös öljyä vuotava kammen tiiviste piti vaihtaa ja siinä olikin mukava välipalahomma ennen yläkerran rassauksen jatkamista.
You cannot view this attachment.
Jossain vaiheessa oli vielä harkinnassa, irroitanko kansia ollenkaan, mutta onneksi päätin irrottaa; osa pulteista oli jo melko jumissa väliin jo ilmeisesti uineen nesteen ja öljysotkun takia, tiivisteet muistutti jo lähinnä muovilevyä, aika on tehnyt tehtävänsä.
You cannot view this attachment.
Onneksi moottori näyttää kuitenkin hyväkuntoiselta ja sylintereissäkin hoonit näkyy ja tuntuuu edelleen.
You cannot view this attachment.
Kansia purkaessa sitten löytyi hieman ylimääräistä sanomista, kun parissa keinuvivussa oli nokan vastinpinta jo alkanu kesimään ja olis vain ajan kysymys kun se olis kulunut kuopalle, kuten on monessa koneessa kuulemma käynyt. Onneksi vipat löytyi ihan kohtuu hintaan, joten laitoin koko kierroksen tilaukseen.
You cannot view this attachment.
Kansien irrotus ja purkaminen vaati monenlaisia erikoistyökaluja ja kaikki tallista löytyneet jatkot ja nivelet, jotta pääsi käsiksi hankalissa paikoissa oleviin kannenpultteihin, kuusiokolopultit kyseessä. Venttilin jousia piti ensin painaa nokasta koukulla vastaavalla painimella, jotta sai keinut välistä pois ja venttiilit purkaa pajapuristimesta tekemälläni puristimella, jousilautasen suipon muodon vuoksi ei muut puristimet pysyny.
You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.
Kannet purettuani havaitsin ohjurien olevan ihan horot (tästähän oli jossain puhetta  :D ) Siivosin vielä kannet purseista ym. terävistä. Välillä uitin uuden nokkaketjun paikalleen, mikä kävi mukavasti, kun yläkerta on on auki.
You cannot view this attachment.
 Tänään hain kannet koneistamolta ja aiemmin jo ilmoittivat, että imuventtiilit pitäis kans uusia, kun varret oli mekoisen kuluneet, onneks löytyi autodocista kohtuuhintaan. Pakoventtiilit olin jo aiemmin kiillottanut pyöristänyt lautasen nurkat.
You cannot view this attachment.

Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: jusssi - 02 helmikuu, 2024, 21:10Päivitelläänpä tätäkin välillä. Tosiaan Nokkaketjun todettuani vaihtokuntoiseksi aloin purkamaan ruiskulaitteita ja imusarjaa pois lähinnä sen takia, että saan kaiken väliin ajan saatossa kertyneen hiekan ja muun öljynsekaisen saastan pois... ja voi pojat, että olikin paskaset paikat! Myös öljyä vuotava kammen tiiviste piti vaihtaa ja siinä olikin mukava välipalahomma ennen yläkerran rassauksen jatkamista.
You cannot view this attachment.
Jossain vaiheessa oli vielä harkinnassa, irroitanko kansia ollenkaan, mutta onneksi päätin irrottaa; osa pulteista oli jo melko jumissa väliin jo ilmeisesti uineen nesteen ja öljysotkun takia, tiivisteet muistutti jo lähinnä muovilevyä, aika on tehnyt tehtävänsä.
You cannot view this attachment.
Onneksi moottori näyttää kuitenkin hyväkuntoiselta ja sylintereissäkin hoonit näkyy ja tuntuuu edelleen.
You cannot view this attachment.
Kansia purkaessa sitten löytyi hieman ylimääräistä sanomista, kun parissa keinuvivussa oli nokan vastinpinta jo alkanu kesimään ja olis vain ajan kysymys kun se olis kulunut kuopalle, kuten on monessa koneessa kuulemma käynyt. Onneksi vipat löytyi ihan kohtuu hintaan, joten laitoin koko kierroksen tilaukseen.
You cannot view this attachment.
Kansien irrotus ja purkaminen vaati monenlaisia erikoistyökaluja ja kaikki tallista löytyneet jatkot ja nivelet, jotta pääsi käsiksi hankalissa paikoissa oleviin kannenpultteihin, kuusiokolopultit kyseessä. Venttilin jousia piti ensin painaa nokasta koukulla vastaavalla painimella, jotta sai keinut välistä pois ja venttiilit purkaa pajapuristimesta tekemälläni puristimella, jousilautasen suipon muodon vuoksi ei muut puristimet pysyny.
You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.
Kannet purettuani havaitsin ohjurien olevan ihan horot (tästähän oli jossain puhetta  :D ) Siivosin vielä kannet purseista ym. terävistä. Välillä uitin uuden nokkaketjun paikalleen, mikä kävi mukavasti, kun yläkerta on on auki.
You cannot view this attachment.
 Tänään hain kannet koneistamolta ja aiemmin jo ilmoittivat, että imuventtiilit pitäis kans uusia, kun varret oli mekoisen kuluneet, onneks löytyi autodocista kohtuuhintaan. Pakoventtiilit olin jo aiemmin kiillottanut pyöristänyt lautasen nurkat.
You cannot view this attachment.


Tässä vaiheessa viimeistään täytyy sanoa että nyt on vanha Mercedes löytänyt oikean kodin  :)
Diesel on puhtaampi

jusssi

Syylärikin on aikaslailla perstynyt, joten uutta tilalle sinnekkin. Alixpressistä löytyi vastaavaan uudempaan tarkoitettu kiinalainen, johon tarvi muuttaa ylävesiletku toiseen päähän ja pikku korjausta alakulmiin ja kiinnityskiskojen offsettiin keskilinjasta, joka oli muuten oikein,mutta väärällä puolen keskilinjaa. Alkuperäisessä on erillinen öljynjäähdytin pystyssä syylärin jatkeena ja semmonenkin ois löytynyt kiinasta, mutta hinta oli paljon kalliimpi. Tuohon aljattelin laittaa etupuolelle tarvikemallin öljyjäähyn AN liittimillä jatkaa omista rautaputkista. Myös lootan öljylinjat muutettava AN letkuiksi, ni sopii syyläriin siltään. Sähköflekti vielä sovitella siten lopuksi.
You cannot view this attachment.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

jusssi

Venttiilit käytin tosiaan vielä koneistamolla 30 asteen viisteytyksessä. Koneistaja tiesi homman jujun ja merkkasi venttileihin oikean kohdan napauttamalla sen istukkaa vasten ja siihen jäi selvä raita, mihin asti viisteen vetäsi.
You cannot view this attachment.
Seuraavaksi oli tarkoitus alkaa kasata kansia, mutta jo pitempään mielessä mytinyt ajatus peltisarjoista vei voiton ja aloin niitä väkertämään. Oishan tässä ollu tärkeempääkin mutta...  >:D
Kaksi etummaista ois muodossaan ja seuraavia tuossa hahmottelen haitariputkesta. Muutama tiukkasäteinen mutka on tilattava vielä noihin.
You cannot view this attachment.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

jusssi

Kuskin puolen kiemurat hahmollaan. Hitsasin kaksi 40x60 alumiinikankea yhteen ja siihen pakosarja kiinni, ni pysyy vähän muodossaan kun alkaa hitsaamaan kasaan.
You cannot view this attachment.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.