Lasten krossipyörät

Aloittaja sössö, 13 maaliskuu, 2022, 15:09

« edellinen - seuraava »

sössö

Lainaus käyttäjältä: sössö - 13 maaliskuu, 2022, 05:32Nyt kun noista höpistään niin mitäs sellasia pikkukrosseja on olemassa.

Kun noita kummimuksuja ja kaverien muksuja tossa käy niin olen ruvennu miettimään että josko hommaisi jonkun tollasen harjottelulaitteen tohon kun tossa olisi tilaa ajella.

PW yamahoita olen kattellut, lähinnä 80 kuutioista. Se 50 on tosi pieni ja lussu, tulee nopeesti pieneksi.PWssä olisi puolarikone eli pääsee jo vähän vaihteidenkin makuun. Onko noita vastaavia edes muita? Honda qr on vain 50cc, onko suzukilla ja kawasakilla mitään? Tai ktmmällä? "Oikee krossi" eli joku kx80cc, rm yms. on vähän liika raju ja ne paskottuu jollei niillä revitä.

Kiinalaisia ja mopoja ei mielellään. Saisi olla kunnon alustalla niin oppii heti ajamaan. Mää olen opetellu pappatunturilla, ajan kaikkia 2 pyöräsiä niinkun pappatunturia. Enkä tarkota nopeutta vaan ihan kaikkee muuta.

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 13 maaliskuu, 2022, 09:57Noita pikkukrosseja taitaa nykyään löytyä jo aika paljon..
KTM 50SX olis varmaan ihan parhautta. Joku KX60/65 sitten jo aika kovakulkunen laite. Nuoremmalla tytöllä oli ajossa KX60, ja kyllähän se meinas alta pyörähtää pois aina kierroksille päästessä, kun ite kävin koeajamassa. :))
Se seisoo nyt tytön isän tallissa, kun jotain isompaa vikaa tuli, eikä saa aikaseks korjata. ::)
Mä siihen heti alkuun tein täyden konerempan, mutta eipä ole tarjonnu korjattavaksi.

joo semmonen vähän mopoa tehokkaampi saisi olla. PW on kai joku 5 heppanen se 80cc.

Näköjään tossa kotkassakin on 5,5heppaa vaikka vaan 50cc kone...ja aika samoissa hinnoissakin. Melkein sama istuinkorkeus mitä kasikymppisessä PW jammussa. Toisaalta PW jammussa on vaihteet mitä ei tossa katarissa kai ole.

Noi KX on kaiketikkin jo ihan "oikeita krosseja" vaikka pieniä onkin. Siinä 80cc koneessakin on jo 15 tms. heppaa, olisko 60cc sitte jotain 10?

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: sössö - 13 maaliskuu, 2022, 15:09joo semmonen vähän mopoa tehokkaampi saisi olla. PW on kai joku 5 heppanen se 80cc.

Näköjään tossa kotkassakin on 5,5heppaa vaikka vaan 50cc kone...ja aika samoissa hinnoissakin. Melkein sama istuinkorkeus mitä kasikymppisessä PW jammussa. Toisaalta PW jammussa on vaihteet mitä ei tossa katarissa kai ole.

Noi KX on kaiketikkin jo ihan "oikeita krosseja" vaikka pieniä onkin. Siinä 80cc koneessakin on jo 15 tms. heppaa, olisko 60cc sitte jotain 10?
KX60 on n.15hv, 65 tais olla ilmotettu 16hv, kasikympit on sitten ihan oikeita kilpakoneita.
Pojalla on 2011 KX85, jolla itekin tulee välillä pörrättyä. Siinä joku 24hv? Vie ihan kivasti vielä satakiloistakin kuskia.. :))  :custombike:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Toyopet

@LowCrow lla oli yamaha yz80 ja kyllähän sillä liikkui aika rivakasti isompikin ihminen, vaikka se oli kohtuu vanha ja vain parikymmentä heppaa. Olihan se ihan kohtuukokoinen, ei ihan pienipyöräisin.

Ja niitä kiinancrosseja sitten kanssa, eihän nekään ihan romuja olleet paitsi se 150cc lifan kone. Sekin kunnossa ollessa vei kai ihan hyvin, ei vaan tainnut päivää pidempään pysyä nipussa...
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Kustom STW

Meillä 50 cc SAMURAI.
Jatkuvasti jtn pikkuvikaa, ei ajopäivää ilman remontointia.
Maksoi kokonaiset 120€ koko keksintö, joten ei voine silti valittaa. Ja tehdasuusi tekniikkapaketti maksoi kesällä kun ostin 90€. Vielä laatikossa eikä oo tarvinnut vaihtaa.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 13 maaliskuu, 2022, 16:26KX60 on n.15hv, 65 tais olla ilmotettu 16hv, kasikympit on sitten ihan oikeita kilpakoneita.
Pojalla on 2011 KX85, jolla itekin tulee välillä pörrättyä. Siinä joku 24hv? Vie ihan kivasti vielä satakiloistakin kuskia.. :))  :custombike:
mulla meni sitte sekasin, ilmeisesti 60 tarkotin. Se taitaa olla liika raju eli varmaan pysytään yamaha PW-KTM50- linjalla. Vajaalla tonnillahan noita näyttää saavan jonkinmoisia, jopa KTMmiä mitä luulin kalliimmaksi.

Täälläpäin oli joskus niitä 80cc Honda CRriä paljon, ne kyllä kiekui komeesti ja sora lensi sellasellakin.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 13 maaliskuu, 2022, 19:08@LowCrow lla oli yamaha yz80 ja kyllähän sillä liikkui aika rivakasti isompikin ihminen, vaikka se oli kohtuu vanha ja vain parikymmentä heppaa. Olihan se ihan kohtuukokoinen, ei ihan pienipyöräisin.

Ja niitä kiinancrosseja sitten kanssa, eihän nekään ihan romuja olleet paitsi se 150cc lifan kone. Sekin kunnossa ollessa vei kai ihan hyvin, ei vaan tainnut päivää pidempään pysyä nipussa...
njoo kiinalaiset...

Ne tuli nähtyä sillon mopoikäsenä. Sillon oli paljon noita ihmisillä skyteam, samurai, yamasaki :)) , BSE, orion jne. Mun mielestä ne oli ihan kivoja leluja mutta aika huonoja. Laatuerot oli aivan valtavia ja monessa tuntui se korjaaminen ja roplaaminen olevan isompi juttu kuin ajaminen ::) Toki noissakin skyteami oli parempi mitä joku samurai missä saattoi tapahtua ihan mitä vaan :o

Gary Grand

Täytyy noita kiinalaisia vähän ylistää, kun "ovat niin paskoja"..
Poika on vetäny mankilla nyt vuodessa joku 17tkm.
Onhan tuohon remonttiakin tehty, mutta ihan kiinalaisilla osilla.

Yhen 72cc pikku-Skyteamin niille ostin joskus 7-8 vuotta sitten 420€lla ja rääkkäsivät sitä kuin vierasta sikaa muutaman vuoden. :)) öljyn ja renkaiden vaihdolla se pelas.. ::)
Sitten alko syömään öljyä ja käymään liian pieneksi meidän kuskeille, niin vaihdoin männän ja tiivisteet ja myin 350€lla kaverin pojille.
On kuulemma pelannut hyvin.. :))

Ys 110cc mönkkäri taas ei oo terveitä päiviä paljon nähny.. ::) Tulis varmaan kuntoon kun vaihtais kaikki syttyvehkeet. >:(

125 Vaihdoin ostaessa männän ja sehän on kanssa pelannu aika huolettomasti.

150cc pystykone on käyttäny kahdet männänrenkaat ja sitä on rääkätty ihan huolella viimeset 10 vuotta. :o

Jos mä nyt olisin pikkumopoa ostamassa, ni taitaisin kaikista kokemuksista viisastuneena sijoittaa kiinaiseen. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

tamrokki

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 14 maaliskuu, 2022, 08:17Täytyy noita kiinalaisia vähän ylistää, kun "ovat niin paskoja"..
Onhan tuohon remonttiakin tehty, mutta ihan kiinalaisilla osilla.

Jos mä nyt olisin pikkumopoa ostamassa, ni taitaisin kaikista kokemuksista viisastuneena sijoittaa kiinaiseen. :))
Meillä ollu kans useempia kiinalaisia,hyviä  :) ja huonoja, :))
 halpoja ostaa eka 110crossi 300
pultit pääsääntöisesti kehnoja liekkö edes4.8
hyvänä asiana oon pitäny et juniorit oppi itse korjaamaan,tekemään uusia kierteitä myös helikoil tullu tutuks, oppinu myös alumiinin hitsausta, ym hyviäja hyödyllisiä taitoja joita
nyt hyödyntävät autojen rakentelussa

sössö

Lainaus käyttäjältä: tamrokki - 14 maaliskuu, 2022, 09:35Meillä ollu kans useempia kiinalaisia,hyviä  :) ja huonoja, :))
 halpoja ostaa eka 110crossi 300
pultit pääsääntöisesti kehnoja liekkö edes4.8
hyvänä asiana oon pitäny et juniorit oppi itse korjaamaan,tekemään uusia kierteitä myös helikoil tullu tutuks, oppinu myös alumiinin hitsausta, ym hyviäja hyödyllisiä taitoja joita
nyt hyödyntävät autojen rakentelussa

tollaseen rakentelun opettelmiseen ne onkin hyviäö