Th200r4:sen oikkuilut

Aloittaja Camino79, 13 syyskuu, 2022, 12:54

« edellinen - seuraava »

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kaarne - 14 syyskuu, 2022, 17:21mietin voiko se Vapaakytkin sutia liian hyvillä öljyillä kuten synkrot manuaalissa? En todellakaan näistä automaateista ymmärrä paljoakaan.


Samaa öljyä käyttää vaikka kuinka moni ilman ongelmia, joten ei ole syypää tähän.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 14 syyskuu, 2022, 17:32Samaa öljyä käyttää vaikka kuinka moni ilman ongelmia, joten ei ole syypää tähän.
voiko se muusta luistaa kun jarrupannoista sitten?

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kaarne - 14 syyskuu, 2022, 17:35voiko se muusta luistaa kun jarrupannoista sitten?


Ei oo 2satkussa askissa panta mukana pakkoykkösellä esmes.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 14 syyskuu, 2022, 17:50Ei oo 2satkussa askissa panta mukana pakkoykkösellä esmes.
siellä on pinkka levyjä? Jos se paine häviää jonnekkin? Periaatteessa olisihan se syy löydettävissä ja varmaan sen löydätkin.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kaarne - 14 syyskuu, 2022, 17:57siellä on pinkka levyjä? Jos se paine häviää jonnekkin? Periaatteessa olisihan se syy löydettävissä ja varmaan sen löydätkin.


On noita luistavia toosia tullu ajettua sen verran että erotan kyllä millon kitkapinnat luistaa, vaan kun tää oire ei ole sellainen. Ei tommosta äkillistä totaalista vedon hukkumista selitä muu kuin vapaakytkimen luisto. Kitkapintojen luisto ei tuu noin yllättäen ja rajusti plus että sieltä ois pakka sileänä jos siitä ois kiinni. Kun vika ei ole kokoajan päällä vaan 95% ajoista ei ole mitään oireita ja 100% kun tietoisesti pitää vedon niin ettei vapaakytkin pääse "irrottamaan".
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 14 syyskuu, 2022, 18:27On noita luistavia toosia tullu ajettua sen verran että erotan kyllä millon kitkapinnat luistaa, vaan kun tää oire ei ole sellainen. Ei tommosta äkillistä totaalista vedon hukkumista selitä muu kuin vapaakytkimen luisto. Kitkapintojen luisto ei tuu noin yllättäen ja rajusti plus että sieltä ois pakka sileänä jos siitä ois kiinni. Kun vika ei ole kokoajan päällä vaan 95% ajoista ei ole mitään oireita ja 100% kun tietoisesti pitää vedon niin ettei vapaakytkin pääse "irrottamaan".
voiko vapaakytkin vaan olla heikkolaatuinen, joku kiina malli?

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kaarne - 14 syyskuu, 2022, 18:33voiko vapaakytkin vaan olla heikkolaatuinen, joku kiina malli?


Ihan originelleja "uudemman" mallisia ovat olleet
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 14 syyskuu, 2022, 18:27On noita luistavia toosia tullu ajettua sen verran että erotan kyllä millon kitkapinnat luistaa, vaan kun tää oire ei ole sellainen. Ei tommosta äkillistä totaalista vedon hukkumista selitä muu kuin vapaakytkimen luisto. Kitkapintojen luisto ei tuu noin yllättäen ja rajusti plus että sieltä ois pakka sileänä jos siitä ois kiinni. Kun vika ei ole kokoajan päällä vaan 95% ajoista ei ole mitään oireita ja 100% kun tietoisesti pitää vedon niin ettei vapaakytkin pääse "irrottamaan".
Jossain vaiheessahan startissakin se alkaa riveemään aika nopeesti pahentuen. Tää viimesinhän ei tainu olla uusi?

Jospa siinä on jo jotain pientä virhettä sisäkoolissa ja saa sen lipsahtaan välillä?
En varmasti oo.

Kaarne

Periaatteessa kun vapaakytkin luistaa siihen oikeeseen suuntaan niin ne rullat voisi liukua öljykerroksen päällä kuin liukulaakeri ja kun suunta muuttuu äkillisesti niin voisihan se saman tehdä sinne vetosuuntaan. Kuitenkin on kyseessä vielä hyvälaatuiset uudet öljyt. Itse kokeilisin vaihtaa niinsanotusti huonommat öljyt ihan mielenkiinnosta.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 14 syyskuu, 2022, 18:43Jossain vaiheessahan startissakin se alkaa riveemään aika nopeesti pahentuen. Tää viimesinhän ei tainu olla uusi?

Jospa siinä on jo jotain pientä virhettä sisäkoolissa ja saa sen lipsahtaan välillä?


Juu kahdesta käytetystä valittiin parempi pesun jälkeen. Mutta paska tuuri täytyy olla että kaks paskoontuu näin nopeasti, toki käyttö on kaikkea muuta kuin sievää mutta silti  ???

Niinkuin sanoin, niin jollei sinne saa sovitettua sitä kynsimallista niin sit kokeilen vielä uudella orggismallisella.

Koska vituttaa ihan suunnattomasti että nyt kun askista muuten sai mieleisen ja onhan siihen rahaakin palanut niin yks sprägi vetää kankkulan kaivoon koko homman  :thinking:


Toki edelleen painotan että sitä 3.23sta perävälläriä saa tarjota jos jollain on jääny ylimääräiseksi ja on inhimilliseen hintaan halukas luopumaan  :))  koska sen myötä vaojtokohdat ja tv-vaijerin säädönkin sais vetää oikeasti mieleiseksi, nyt "joutuu" pitämään naksun liian löysällä omaan makuun jotta ottaa sen kolmosen kaupunkinopeuksiin mielekkäästi.

Löysällä se ei siis missään nimessä ole, mutta sais potkasta vielä 60kmh ykkösen tupaan ja kun tuon 2satkun kuvernööri ei ole järjellisesti muokattavissa/säädettävissä niin ennemmin korjais perävälsällä vaihtokohdat mielekkäiksi plus että sit menis nelosellakin noi 80kmh alueet mukavasti kun nyt menee vähän vedättämisen puoleen.

Kun tosiaan se gn-buiskin persehän on vakiona 3.42/3.73 ja optiona sai vissiin 3.23sta niin nyt ei askin välitykset oikeen wörki ton 2.93sen vällärin kanssa niinkuin haluaisin  :D

Mutta se on tiedostettu/tiedossa että tää on välppäämistä ja kompromisseja kun protoilee  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kaarne - 14 syyskuu, 2022, 18:44Periaatteessa kun vapaakytkin luistaa siihen oikeeseen suuntaan niin ne rullat voisi liukua öljykerroksen päällä kuin liukulaakeri ja kun suunta muuttuu äkillisesti niin voisihan se saman tehdä sinne vetosuuntaan. Kuitenkin on kyseessä vielä hyvälaatuiset uudet öljyt. Itse kokeilisin vaihtaa niinsanotusti huonommat öljyt ihan mielenkiinnosta.

On tolla lodjulla kohta 5tkm jo ajettu että ei se kyllä ölpästä oo kiinni, aika mahdoton yhtälö  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Mudracer

Tää on silleen vekkuli tapaus että en minä vaatimattomalla kokemuksella osaa syyllistää ekana tota lootan vapaakytkintä. Pari kertaa ihmeelliseen luistoon on löytynyt vika turbaanissa olevasta "spragista" joka pettäessään aiheuttaa luulon että lootassa pakat luistaa. Toi turpiinin Spragi" tekee ~1 000 000 x enemmän röitä kuin yksikään lootan sisällä oleva himmeli.
X

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 14 syyskuu, 2022, 21:25Tää on silleen vekkuli tapaus että en minä vaatimattomalla kokemuksella osaa syyllistää ekana tota lootan vapaakytkintä. Pari kertaa ihmeelliseen luistoon on löytynyt vika turbaanissa olevasta "spragista" joka pettäessään aiheuttaa luulon että lootassa pakat luistaa. Toi turpiinin Spragi" tekee ~1 000 000 x enemmän röitä kuin yksikään lootan sisällä oleva himmeli.


Kyllähän turbiinikin ois lähdöllään remppaan heti kun lompakko antaa myöden, mutta vajaa 4huntin investointi ei just nyt vaan oo mahdollinen.

Mutta jotenkin tuntus oudolta että se olis syypää tähän oikkuiluun, kun kertaalleen tilanne oli esmes se että lähdin risteyksestä, loota ehti pykältää 2lle, lämä tiskiin jonka jälkeen ihan millisekunteja kestävä luiskahdus ja paukauksen saattelemana ykkönen tupaan.

En mä toki 110% varmasti pysty poissulkemaan turbiininkaan sprägiä mutta jotenkin oireet ois enempi siihen persepään sprägiin viittaavat  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Mudracer

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 14 syyskuu, 2022, 13:44Pakkovaihteilla sama juttu, ei käytännössä vaikutusta oireisiin. Ja oire on hyvin selkeä sprägi-vika kun veto loppuu tykkänään ja "naukasee tyhjää" kunnes hölläät ja annat sprägin purra kiinni jolloin pamahtaa/kolahtaa kiinni ja nou problem.

Tää yhtälö on täysin mahdoton koska lukkoykkösellä on levyt kiinni, spragi sekä kitkat ei voi luistaa yhtä aikaa.
X

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 15 syyskuu, 2022, 11:12Tää yhtälö on täysin mahdoton koska lukkoykkösellä on levyt kiinni, spragi sekä kitkat ei voi luistaa yhtä aikaa.


No saman se teki viimeks kun se eka sprägi räjähti että näköjään on  :o
GM only 😉
+Pihatraktori :D