Ford Granada (euro) tietäjiä?

Aloittaja Kyrpov, 25 tammikuu, 2023, 15:14

« edellinen - seuraava »

Janne-Pekka

Kaverilla oli 360 granada eikä siinä oma perä kertaakaan hajonnut vaikka sai välillä reippaasti leipää.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 26 tammikuu, 2023, 04:022.9i tai 4.0 colognestakin saa kai suht suorituskykyisen ahtamalla. Ahtamista ne kestää ainakin vähän (muistaakseni ei yli kiloa), kierroksia ei, vaikka nuo uudemmat kestää vähän paremmin mitä ne oikeen vanhat moottorit 2.8, 2.3 ja 2.0, oliko 1.8 jopa. Niissä on muistaakseni ratas jakopää mikä räjähtää kierroksista. Jos vakiona on jotain 160 heppaa noissa niin maltillisesti ahtamalla 0.6 tms. luulisi pääsevän yli 200 hepan. Sillä se jo varmaan kulkisi ihan yhtä hyvin tai paremmin mitä jollain suomi-jenkki on jees koneella. Tarttet vaa cologne koneen kaavelin vaihteistoon.

V6 kolognessa on hienot äänet verrattuna johonki 305 sevyyn jos se äänihomma on joku juttu.
ainakin 4.0 kölnissä oli ihan hirveät ääänet explorerissa kun kokeilin suoralla putkella ja pelkällä katilla.

Sitten vielä kun saatavuutta miettii niin ei noita täällä missään ole irtonaisena.
Sinä vain

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 26 tammikuu, 2023, 05:50Kaverilla oli 360 granada eikä siinä oma perä kertaakaan hajonnut vaikka sai välillä reippaasti leipää.
olikos se aihio 2 litranen vai v6? Kun se mahdollinen perien ero vielä jäi mysteeriksi
Sinä vain

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 26 tammikuu, 2023, 09:18olikos se aihio 2 litranen vai v6? Kun se mahdollinen perien ero vielä jäi mysteeriksi
Tarina ei kerro, se on kasitettu muistaakseni ysärin alkupuolella ja alkuun roverille myöhemmin mopeksi muutettu. Oon minä sen otteen nähnyt mutta ei jäänyt siitä muuta mieleen kuin sallittu max teho mikä oli joku 150hp tjsp.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 26 tammikuu, 2023, 09:17ainakin 4.0 kölnissä oli ihan hirveät ääänet explorerissa kun kokeilin suoralla putkella ja pelkällä katilla.

Sitten vielä kun saatavuutta miettii niin ei noita täällä missään ole irtonaisena.
se katti pilaa kaikki äänet.

Kyllä noita aika hyivn on saanu kun noita ei kukaan halua. En tosin nykytilannetta tiedä.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 26 tammikuu, 2023, 09:18olikos se aihio 2 litranen vai v6? Kun se mahdollinen perien ero vielä jäi mysteeriksi
miksei sinne voi laittaa sitä konetta ja vaihtaa sitä perää jos se sitte hajoaa?

Rusty

Lainaus käyttäjältä: sössö - 26 tammikuu, 2023, 04:02...V6 kolognessa on hienot äänet verrattuna johonki 305 sevyyn jos se äänihomma on joku juttu.

Ilmiannoin.  :(
Ah, ahtaita aikoja.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 26 tammikuu, 2023, 09:17ainakin 4.0 kölnissä oli ihan hirveät ääänet explorerissa kun kokeilin suoralla putkella ja pelkällä katilla.

Sitten vielä kun saatavuutta miettii niin ei noita täällä missään ole irtonaisena.
Jaa 4.0 Fordin V6:sta? :o
No, kohta vois Lutkan ostaneella kaverilla ollakin.. Eikös sama ihqu kutvonen ole Aerostareissakin?
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

sössö

oliko niissä sitä OHC versiotakin? MUn muistaakseni sellastakin tehtiin jossain vaiheessa.

Kyrpov

4.0 sohc oli uudemmassa explossa ja ohv vanhassa. Olen sitä mieltä ettei noita suomesta saa. 4.3 gmmä tuntu monipuolisemmalta padalta kun 4.0 köln.

Voihan sen perän jälkikäteenkin vaihtaa joo. Tiedostan silti omat tilani ja aikani joten mikään garymainen rojekti ei onnistune.
Sinä vain

sössö

4.3 ei mee vain kaavelin vaihtamalla paikalleen. 2.9 saa kyllä suomesta ellei 4 litrasia tuu eteen, epäilen kyllä koska tolla koneella ei "tee mitään" niin niitä vaan lojuu ihmisillä niinkun kaikkia muitakin ton tyyppisiä "ei tee mitään" moottoreita, suoria kutosia, slant sixejä jne.

Mun mielestä sun kannattaa vaihtaa se kone sinne ja ajella ja sitte vaihtaa tai korjata se perä jos se sitte sattuu hajoomaan...ehkä hommata joku varaperä sinä aikana jo valmiiksi kun sillä ajelet. Ei se type 9 toosakaan maailman kestävin ole, sellanenkin varmaan olisi hyvä olla varalla. Granadan perään ei saa halpaa lukkoa, että kannattaa olla malttia suditelussa ettei se oksenna pikkurattaita ulos.

E: mutta jos tähän editoin peräpohdinnan niin isossa atlaksessa lautaspyörä on jotain 7,5", volvossa 7 pienessä perässä, isossa vajaa 8", scorpiossa taitaa olla 7,5" jne. niin jotain tohon väliin se granadan peränkin lautaspyörä on. 7,5" - 8" arviolta.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: sössö - 26 tammikuu, 2023, 22:374.3 ei mee vain kaavelin vaihtamalla paikalleen. 2.9 saa kyllä suomesta ellei 4 litrasia tuu eteen, epäilen kyllä koska tolla koneella ei "tee mitään" niin niitä vaan lojuu ihmisillä niinkun kaikkia muitakin ton tyyppisiä "ei tee mitään" moottoreita, suoria kutosia, slant sixejä jne.



Epäilen tuota lojumista, olen aina välillä yrittänyt kysellä näitä "ei tee mitään/verkonpainoja" kuten oldsin 307:aa, chevyn 305:a, suoria kuutosia, eipä niitä vaan tunnu kuitenkaan mistään löytyvän. Tai jos löytyy, niin hintaa halutaan kuitenkin performanssimoottorin verran.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Dart 67

Mä laitoin tänään ostoilmon slantin kannenpulteista ja heti tarjottiin isoa kasaa materiaalia: 1 pyörivä kone, 1 jumissa, pari lohkoa ja paljon muuta, mutta ei kannenpultteja, hinta noin 200€, numeron saa multa jos haluaa, romut olis Espoossa...
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

sössö

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 26 tammikuu, 2023, 22:44Epäilen tuota lojumista, olen aina välillä yrittänyt kysellä näitä "ei tee mitään/verkonpainoja" kuten oldsin 307:aa, chevyn 305:a, suoria kuutosia, eipä niitä vaan tunnu kuitenkaan mistään löytyvän. Tai jos löytyy, niin hintaa halutaan kuitenkin performanssimoottorin verran.
tjaa, kyllä minä niitä olen löytäny...ja mullakin lojuu tällä hetkellä olds 307 ja idi 7.3 ja varmaan kaikkee muutakin. Oldsi on verkonpaino, idi ei ole. Mitä muita moottoreita olet vailla kuin olds 307?

voin kysellä kavereiltakin keillä on noita lojuavia koneita niin katotaan saadaanko keräilyerä.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: sössö - 26 tammikuu, 2023, 23:00tjaa, kyllä minä niitä olen löytäny...ja mullakin lojuu tällä hetkellä olds 307 ja idi 7.3 ja varmaan kaikkee muutakin. Oldsi on verkonpaino, idi ei ole. Mitä muita moottoreita olet vailla kuin olds 307?

voin kysellä kavereiltakin keillä on noita lojuavia koneita niin katotaan saadaanko keräilyerä.
Toimivat 307:t olisi ihan kivoja, 80-luvun 302:t ja hyrsler-yhtymän saman aikakauden matalatehoiset 318:t. Ja toki ne kasarin chevyn verkonpainot 267, 305 jopa 292 kuutonen kelpaisi.
Ja huonoilla th2004r yms. heikoilla ylivaihdelootilla.

Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39