Oldsmobile V8

Aloittaja sössö, 12 helmikuu, 2023, 20:52

« edellinen - seuraava »

sössö

Puhutaan Oldsin moottoreista.

Itellä on nyt kiinteä pukkinen olds 350 porattu lohko olemassa tohon piilojamekseen mihin aattelin että olisi kiva saada vähän vetojakin.

Mulla on olemassa tehdaskunnostetut 8 saastekannet missä on se jättipalotila, mutta virtaavat kai ihan hyvin. Aattelin etten käyttäisi niitä vaan hommaisin jotkut rokimmat kannet. 6 (Edit: eiku 5) kannet kai olisivat kaikkein parhaat, mutta ne on kalliita. 7a kannet kai on pienellä palotilalla, mutta miten sellaset mahtaa virrata?

Aattelin käyttää vakiota valurauta imusarjaa, kun mulla sellanen 350 koneeseen jo on quadrajetille.

Männät voin valita tarpeen mukaan koska mulla ei ole sellaisia vielä, mutta tasalakisia olen ajatellut. Nokka-akseliakaan ei ole olemassa. Korkeilla puristuksilla voisi laittaa jonkun menevämmän mitä vakio, mutta sellanen että menee saastemittauksesta läpi. Auto on 1985 mallinen, eli muistaakseni saa vielä tuupata 1000 HCta.

Onko jollain kiertokankia olemassa tyhjän panttina?

Gary Grand

Tuosta mun Olssin koneesta löytyi nuo 5A kannet ja A4 imari.
@Camino79 niitä mulle suomensi, ettei ole ihan huonoimmassta päästä kalikoita. :))
Harmi kun ovat 307 päällä.. :-\
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

sössö

onko 5a vai 5A? 5a on 350 kannet ja 5A on 307 kannet.

Tolla 5A kannella saa kai aika hyvät puristukset isompiin moottoreihin.

Camino79

Vanhanmallin 7a kannet on samoilla venoilla kuin 8sit mutta tosiaan pienemmällä palotilalla. Jos saat halvalla koneistukset niin ne 8sitkaan ei ole mikään ongelma kun nappaa 2mm tasopinnadta veks. Muussa tapauksessa tosiaan vanhanmallin 7a kannet tai sit 5set on helpoin tie.

Orggis imari on aika jarru, että jos haluaa rätinää niin se menee uusiks. Riippuu toki tavotteista.

Mulla ois 274nen nenä ja jouset hyllyssä mutta purkka ois hyvä saada sinne 10+ pintaan että saat hyötyäkin siitä.

Pakopuoli on oldsin suurin jarru.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: sössö - 12 helmikuu, 2023, 21:30onko 5a vai 5A? 5a on 350 kannet ja 5A on 307 kannet.

Tolla 5A kannella saa kai aika hyvät puristukset isompiin moottoreihin.

5A



Ja imari


Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 12 helmikuu, 2023, 21:31Pakopuoli on oldsin suurin jarru.
Tell me about it.. ::)

Ne pakosarjat ja väliputki on ihan hirveä kötöstys.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Sössö vois hommata mulle 454 kiertokanget, kampuran ja pelaavan 750 kaasarin, ym. pientä, niin voisin antaa tuon koneen vaihdossa niihin.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

sössö

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 12 helmikuu, 2023, 21:31Vanhanmallin 7a kannet on samoilla venoilla kuin 8sit mutta tosiaan pienemmällä palotilalla. Jos saat halvalla koneistukset niin ne 8sitkaan ei ole mikään ongelma kun nappaa 2mm tasopinnadta veks. Muussa tapauksessa tosiaan vanhanmallin 7a kannet tai sit 5set on helpoin tie.

Orggis imari on aika jarru, että jos haluaa rätinää niin se menee uusiks. Riippuu toki tavotteista.

Mulla ois 274nen nenä ja jouset hyllyssä mutta purkka ois hyvä saada sinne 10+ pintaan että saat hyötyäkin siitä.

Pakopuoli on oldsin suurin jarru.
laskin noita lincolnin d3ve kansia sillon ja sillosilla hinnoilla kyllä jälkikäteen aatellen olisi vaa kannattanu ostaa suoraan 60- luvun d0ve kannet vaikka ne olikin olevinaan kalliimpia.

Pitää kattoa tuleeko parempia imareita vastaan johonkin järkevään hintaan kun noita osia keräilen.

Mitä tollasella 274 nokalla voisi aatella tehoja jos laittaa sen 5a kannet, jonkun viritys imusarjan, tasalakimännät ja tekee jotkut putkimutkapakosarjat orggiksen tilalle? tietty saako piilojamekseen pellisarjoja jollain järkevällä hinnalla?

sössö

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 helmikuu, 2023, 21:39Sössö vois hommata mulle 454 kiertokanget, kampuran ja pelaavan 750 kaasarin, ym. pientä, niin voisin antaa tuon koneen vaihdossa niihin.. ::)
mulla on se ihme-holley mutta taitaa olla 650 cfm.

En tartte koko konetta kyllä kun noi 307 alakerrat tuntuu jäävän aina riesaksi nurkkiin pyörimään vaikka oliskin laahurinokkanen. Noista kannatti ainakin joskus myydä kannet+imari erikseen ja alakerta erikeen, kun jollekkin virittäjille se alakerta tuntu olevan jotenkin täysin turn off jos joutu ottamaan vielä sellasen tilaa viemään.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 helmikuu, 2023, 21:24Tuosta mun Olssin koneesta löytyi nuo 5A kannet ja A4 imari.
@Camino79 niitä mulle suomensi, ettei ole ihan huonoimmassta päästä kalikoita. :))
Harmi kun ovat 307 päällä.. :-\
Laahurikone on siinäkin mielessä parempi, että siihen saa virinokkia valmiina. Ne kun käy muista oldseista. Tosin sitä ruttua kai olisi saatava lisää.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Camino79

Lainaus käyttäjältä: sössö - 12 helmikuu, 2023, 21:48laskin noita lincolnin d3ve kansia sillon ja sillosilla hinnoilla kyllä jälkikäteen aatellen olisi vaa kannattanu ostaa suoraan 60- luvun d0ve kannet vaikka ne olikin olevinaan kalliimpia.

Pitää kattoa tuleeko parempia imareita vastaan johonkin järkevään hintaan kun noita osia keräilen.

Mitä tollasella 274 nokalla voisi aatella tehoja jos laittaa sen 5a kannet, jonkun viritys imusarjan, tasalakimännät ja tekee jotkut putkimutkapakosarjat orggiksen tilalle? tietty saako piilojamekseen pellisarjoja jollain järkevällä hinnalla?


Ite ne sarjat on tehtävä (mulla on laippojakin vielä jemmassa).

Mutta jos sä rutut saat sinne 10-11 nurkille ja vähän edes paremman imarin löydät ni kai se 300hp koneesta alkaa olemaan suht normikauraa tolla nokalla.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

sössö

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 12 helmikuu, 2023, 22:20Ite ne sarjat on tehtävä (mulla on laippojakin vielä jemmassa).

Mutta jos sä rutut saat sinne 10-11 nurkille ja vähän edes paremman imarin löydät ni kai se 300hp koneesta alkaa olemaan suht normikauraa tolla nokalla.
300 olisi jo tosi hyvin.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 helmikuu, 2023, 21:355A



Ja imari



16 oli mun imarin numero kun kävin kattomassa. Eli joku saasteajan juttu seki

Toyopet

Mutta mutta, tuo 307 ykä ei tainnut olla oldsin koneista ainut rullanostajamalli?
Muistelen jostain löytäneeni vanhemman koneen, jossa oli samankokoiset nostajat.
Vai oliko niin, että jossain mallissa oli laahurit, joiden halkaisija oli sama kuin tuossa rullamalli 307:ssa?
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 13 helmikuu, 2023, 15:24Mutta mutta, tuo 307 ykä ei tainnut olla oldsin koneista ainut rullanostajamalli?
Muistelen jostain löytäneeni vanhemman koneen, jossa oli samankokoiset nostajat.
Vai oliko niin, että jossain mallissa oli laahurit, joiden halkaisija oli sama kuin tuossa rullamalli 307:ssa?



Muistelisin että diesel on ainut mikä on kanssa rullanostajilla. Ja halkasija on muistaakseni nostajassa sama kun 6,2sessa dieselissä  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D