Oldsmobile V8

Aloittaja sössö, 12 helmikuu, 2023, 20:52

« edellinen - seuraava »

Mudracer

Toi 0-1/8 preloadi on hydyracenostajille ja niissä lienee toi liikevara pienempi jotta tulee koneesta maksimi performanssi ulos.
X

sössö

Onko eri oldsmobile koneiden kiertokanget samoja vai voiko 350 koneeseen laittaa esim. 307 kiertokanget? Tuleeko tasapainon kanssa ongelmia?

Noita kampiakseleitakin on valettuja ja taottuja, mun taisi olla valettu pikasella silmäilyllä. Onko toi asia oleellinen sitte kun otetaan jotain hulluja tehoja ulos? Lohkohan mulla on kiinteepukkinen eli se kai on tosi kestävä.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: sössö - 24 helmikuu, 2023, 18:15Onko eri oldsmobile koneiden kiertokanget samoja vai voiko 350 koneeseen laittaa esim. 307 kiertokanget? Tuleeko tasapainon kanssa ongelmia?

Noita kampiakseleitakin on valettuja ja taottuja, mun taisi olla valettu pikasella silmäilyllä. Onko toi asia oleellinen sitte kun otetaan jotain hulluja tehoja ulos? Lohkohan mulla on kiinteepukkinen eli se kai on tosi kestävä.


Teoriassa vaihdettavissa päittäin mutta painotus ihan eri esmes 307/350. En ehkä lähtis kokeilemaan.

Ja kampuroita on sit ollu niitä N-koodisia mitkä on sitä parempaa valua, muisti pätkii niin tarkemmat speksit joudut lunttaamaan esmes oldsfaq:sta.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Mudracer

Tollanenkin muutos tullu tehtyä, 350 lohko ja männät kaikki muut 307 kikkarasta. Ei tasapainotettu ja suurin homma oli tehdä topparit männäntappiin kun oli niin uus 307 että oli uivat tapit. Tuli mukavasti vääntävä lankkukyljenkuljetin.
X

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 24 helmikuu, 2023, 18:54Tollanenkin muutos tullu tehtyä, 350 lohko ja männät kaikki muut 307 kikkarasta. Ei tasapainotettu ja suurin homma oli tehdä topparit männäntappiin kun oli niin uus 307 että oli uivat tapit. Tuli mukavasti vääntävä lankkukyljenkuljetin.


Sekö ei oikeesti ravistanu 307skan kampuralla ja 350n männillä?  :o

Mites dampperi?
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Mudracer

Ei pätkääkään ja tollasen "tehot" tulee ulos jo alle 4 donan niin ei niitä tärinämurheita edes voi tulla.
Letukallakin 305 ja 350 kampurat on ihan identtisiä ja noita laitettiin joskus puntariin eikä painossa mitään eroa.
X

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 24 helmikuu, 2023, 19:48Ei pätkääkään ja tollasen "tehot" tulee ulos jo alle 4 donan niin ei niitä tärinämurheita edes voi tulla.
Letukallakin 305 ja 350 kampurat on ihan identtisiä ja noita laitettiin joskus puntariin eikä painossa mitään eroa.


Joskus mielestäni tiirailin 307skan ja 350sen sbo kampuroita ja niissä oli ihan huomattava ero punttilimpuissa niin aika outoa jollei niiden ristiinnaittamisessa tulis värinöitä  :o

Ja mitenkä sen nyt ajattelee, nykysellään toi ykä ei kyllä anna vielä noilla kierroksilla parasta tehoaan ulos  ::)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 24 helmikuu, 2023, 20:44Joskus mielestäni tiirailin 307skan ja 350sen sbo kampuroita ja niissä oli ihan huomattava ero punttilimpuissa niin aika outoa jollei niiden ristiinnaittamisessa tulis värinöitä  :o

Ja mitenkä sen nyt ajattelee, nykysellään toi ykä ei kyllä anna vielä noilla kierroksilla parasta tehoaan ulos  ::)
Lisätilavuus tuskin ainakaan nostaa kierrosaluetta.. ;D
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

sössö

Varmaan parempi hommata varmuudeksi vaan ne 350 kiertokanket kun mulla ei mitään kankia ole olemassa.

Mudracer

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 24 helmikuu, 2023, 20:44Joskus mielestäni tiirailin 307skan ja 350sen sbo kampuroita ja niissä oli ihan huomattava ero punttilimpuissa niin aika outoa jollei niiden ristiinnaittamisessa tulis värinöitä  :o

Ja mitenkä sen nyt ajattelee, nykysellään toi ykä ei kyllä anna vielä noilla kierroksilla parasta tehoaan ulos  ::)
Tätä ei yritetty fiilata vaan ihan vakio 350 nenu paikalleen. Oli silti ihan pirteä kun vääntö oli käytössä melko heti, ei vasta 4 donan kohdalla.
X

Mudracer

Ei ole olemassa mitään tietyn kokoisen koneen veivejä erikseen, taas vaikka sbc esimerkiksi. Kaikissa sama veivi - 400 cid joka on lyhyempi.
Mutta saahan näistä hommista tehdä just niin vaikeaa kuin ite haluaa.
X

sössö

Eli onko ne oldsissa "kaikki" erikokoisten akkalohkojen veivit samaa kamaa vai eri kamaa?

Mudracer

Viimiset 307 veivit on uivilla tapeilla niinku tossa ylempänä jo vihjasin. 350 mäntiä en ainakaan minä löytänyt mistään, siis ihan vakioita joissa olis lukkorenkaan ura.
X

sössö

löysin nyt #5 kannet tohon. niistä saisi ilmeisesti W-31 kannet jos asentaisi vähän isommat venttiilit.

Mudracer

Ero on vain imuvenassa ja tehoero "tavis" ja W-31 koneen välillä vain 15 kaakkia. Vääntöä oli taas siinä "tavis" 4bbl patissa paljon enemmän ja alemmilla jenkoilla.
X