Oldsmobile V8

Aloittaja sössö, 12 helmikuu, 2023, 20:52

« edellinen - seuraava »

-Skeletor-

Oisko kellään jäänyt 350 kansia ylimääräiseksi? Omassa koneessa on .30 matalapuristeiset männät nolla dekissä ja 307 5A kannet. Hyllyssä on 8 kannet mutta niistä ei taida olla mihinkään noilla männillä. Samanlaiset 5A kannetkin kelpais sopuhintaan.

Poju

Lainaus käyttäjältä: -Skeletor- - 02 kesäkuu, 2023, 07:58Oisko kellään jäänyt 350 kansia ylimääräiseksi? Omassa koneessa on .30 matalapuristeiset männät nolla dekissä ja 307 5A kannet. Hyllyssä on 8 kannet mutta niistä ei taida olla mihinkään noilla männillä. Samanlaiset 5A kannetkin kelpais sopuhintaan.

Yhdet 5A:t on ylimääräisinä. Huomenna voin ottaa pari kuvaa talliin mennessä.

Poju


-Skeletor-

@Poju

Missä ja minkä hintaiset?

Poju


-Skeletor-

Lainaus käyttäjältä: Poju - 04 kesäkuu, 2023, 08:14Riihimäellä ja 90€.

Ostan jos liikkuu vähän lähemmäs Keravaa, veli asuu siellä.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 06 toukokuu, 2023, 16:04Tönärien reitti ja keinuvivun voimat aika jänskät varmaan.

Oldsin venttilikoneisto-osaaminen ei oo oikein vakuuttanut 16-venttilisissäkään..
Tiukasti aisalinjalla.

Poju

Lainaus käyttäjältä: -Skeletor- - 04 kesäkuu, 2023, 11:08Ostan jos liikkuu vähän lähemmäs Keravaa, veli asuu siellä.

Kyllähän se järjestyy. 

hukkis

Lainaus käyttäjältä: hukkis - 30 huhtikuu, 2023, 16:00Tuollanen jakaja on hommattu 495 strokeriin. Kone on vielä pukissa ja auto telakaĺla, mut eiköhän tässä alkukesän mittaan rupee kokemuksia tulemaan.
Kännykällä/tabletilla saa ennakkokäyrän säädettyä samoin kuin vaikkapa atecu/mega ruutassa...

https://progressionignition.com/


Joku päivä sitten saivat olssin nippuun pääsin vähän säätelemään. On oikein mukava kokeilla eri ennakoita käynnissä ollessa ja tallentaa sit muistiin. Startatessa ei potki takasin kun saa sinne pienet ennakot. Penkissä säätäessä nopeuttaa kyllä valtavasti asioita. Jos tuo vaan kestää kunnossa niin suosittelen vahvasti ainaki viritettyihin vehkeisiin...

sössö

sellasta että jotenkin tunaroin sen toisen öljytulpan ihan paskaksi tuolta nolla-akselin vierestä. Mulla oli kuitenkin kuusiokolotulppa minkä laitoin paikalleen kierrelukitteella, mutta rupesin miettimään että onko siinä orggis tulpassa jotain "taikaa". Se reijällisen sain siirrettyä onnistuneesti, toisessa ei mielestäni ollut reikää, mutta onko esim. pituus jotenkin merkityksellinen?

tevo

Born for Winter

Toyopet

Pitäisi ottaa @sössöltä haettu 307 työn alle, kun tuntuu tuo karpaasin paikallaan oleva oleva todella väljä, ainakin öljyä palaa ihan huolella.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Toyopet

Oldsin 307:n poraus on 3.8" eli 96,52mm mutta paljonko on männän vakiomitta? Ja minkälainen välys pitäisi männällä olla pytyn reunaan?
Korjauskirjoissahan nuo olisi kerrottu mutkun ei ole semmoista.
Pitäisi mittailla, tarviiko koneistamoa ja/tai mäntiä.
Muoks: thank juu, kirjallisuutta saatu.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

sössö

mondellon kirjassa on piston to wall clearance .0015"-.004" (.002 is ideal) joku mondellon oma mitta kai viritykseen
?
Tehdasmitat samassa kirjassa "clearance to bore .00075"-.00175"

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 11 elokuu, 2023, 17:42mondellon kirjassa on piston to wall clearance .0015"-.004" (.002 is ideal) joku mondellon oma mitta kai viritykseen
?
Tehdasmitat samassa kirjassa "clearance to bore .00075"-.00175"
Onkos nuo Mondellon mitat takomännälle? Takomäntä tarvii isomman välyksen.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton