Katsastus myöhässä?

Aloittaja pekka karvonen, 04 syyskuu, 2023, 23:33

« edellinen - seuraava »

Stige

Lainaus käyttäjältä: LPR - 05 syyskuu, 2023, 16:32Yritin etsiä tuollaista pykälää tai ohjeistusta sekä laista, että Traficomin ohjeistuksesta, mutta en löytänyt. Seisontajarrun alle 8 % teho kokonaisjarruvoimasta johtaa ajokieltoon, mutta esim. irronnut vipu tai vaijeri on Traficomin v. 2019 katsastajille suunnatun tulkintaohjeen mukaan peruste hylkäämiselle mutta ei ajokiellolle. Toki jos toinen ei jarruta lainkaan, saattaa tuo 8 % alittua helposti.

Jos on linkkiä uudempaan ohjeistukseen tai asetukseen, niin lukisin sen mielelläni.

Tuossa v. 2019 ohje.

https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/regulation/FI%2520Ajoneuvojen%2520m%25C3%25A4%25C3%25A4r%25C3%25A4aikaiskatsastuksen%2520arvosteluperusteet.pdf&ved=2ahUKEwjEuLP_xpOBAxWfJhAIHfBdBp4QFnoECCQQAQ&usg=AOvVaw2J4qb51Yb9e6ytWhDbpaSD

Tuo muutos tuli 2022 toukokuu tjsp

Stige

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 05 syyskuu, 2023, 17:20Tuon hylätyn lapussa lukee, että kokonaisjarruvoima alle 16%, toissa päivänä hylätty. Sinällään on kyllä ajokiellossa, kun ei ole aikanaan käytetty mutta katsastuksen tulos on hylätty.

Olisi myynnissä muuten, P12 primera. Kässäristä siis hylky ja muutama korjauskehotus mm. Takaovi ei aukea, ja merkkivaloja pimeänä.

Taitaapi olla tämä

Valde

Lainaus käyttäjältä: Stige - 05 syyskuu, 2023, 17:51Taitaapi olla tämä

"Yhden tai useamman pyörän puuttuva jarruvoima", eli jos pyörä jarruttaa jalalla, muttei seisontajarrulla, niin ei toi minusta ajokielto ole? Se pyörä jarruttaa kuitenkin. ;D
Takavetopihtaaja

pekka karvonen

Kiitoksia kaikille keskusteluun osallistujille, tuli hyvää infoa jatkoa ajatellen. Mitä alkuperäiseen kyssäriin tulee niin jarrut tuli laiteltua levyineen paloineen uutta joka kulmaan. Taakse tuli re-furbished eli tod.näk. pakistanissa maalatut satulat myös. Tuppaavat näissä hondissa olemaan levyjarrullisissa kulutuskamaa.

Strömssö oli kaukainen haave tässä projektissa. Lähimotonetista hain vielä ne satulat ja leuka rinnassa vaihtamaan. Toisessa satulan lootassa vasemman puolen satula ja toisessa kans... Lootien merkinnät kyllä lupas muuta. No eikun vaihtamaan toiseen motonettiin. Jossa vaihdoin myös lähimotonetista ostetut ja arvokkaat takaorkkislevyt tarvikkeisiin. Jarrut sain kondikseen ja satuloita ilmatessa käsijarrukin säätyi kuin itsekseen.

Sitten pörisevän putken kimppuun. Takapöntön laipan juuressa reikä. No uutta tilalle ja se katsastusaika samalla varaten. Kone tulille ja kuulosti että vieläkin pörisee, putken pää tukkoon ja hantin hanurin alle ilmesty lätäkkö. Putken keskiosassa reikä u-muotoisen kannattimen jalan sisällä/alla. Etupään laipan kiinnityspultit ja mutskut naittautuneet sen näköseksi että ei erottanu kummassa päässä mutsku on. Kilautus konttorille että vaihellaas aikaa ens viikolle. Sitten uudelle luottopajalle (Hantuote) soitto ja auto sinne. Motonetissä keskiputki ois ollu 150€ ja paja otti 160€ uudesta putkesta ja vaihdosta joten eipä ois kannattanu rivarin parkkiksella mieltänsä pahoittaa tappelemalla ite. Nyt on mamman jatsissa kiiltävää osaa vaikka ja kuin, sekä se leima. Vieläkö löytäs jostaki vähäruosteisemmat ovet 3 kpl...
Ai mää vai? Näillä ripuliranteilla kö?