Yleistä autokeskustelua

Aloittaja Kyrpov, 29 maaliskuu, 2020, 12:29

« edellinen - seuraava »

sössö

Ottaako kiinni nokkapelliin putsari?

Murikka

Mekaaninen rossesteri ny vielä menee, mut kyllähä noi sähkörosesterit on vitusta ja perkeleestä.

Tästäki piti polttaa paha henki pois.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 30 maaliskuu, 2020, 01:23Ottaako kiinni nokkapelliin putsari?
Juu, siinä on joku 10mm pelivaraa ja adapteri sais kyllä olla ainakin sen 20mm.
En varmasti oo.

NonSenCe

joo samaa 4 litran verran pitäny itsekin liikana kulutuksena. alle 20 kuitenkin olisi se mitä olettaisin sen vievän. pakokaasupäästöjen mukaan ei kuitenkaan ole mitään isompaa ongelmaa. kipinän tekijät ovat sopivan väriset ja uudetkin vaihdoin varmuuden vuoksi joskus.

ja onhan mulla siihen 308 jako hankittuna. oon odotellut jos löytys jostain halvalla toimiva lukko. että silloin kun ottaisi sen perän irti ja purkisi osiksi, saisi kerralla senkin hoidettua. mielummin silti ajelisi kesällä, kun siihen on mahdollisuus, kuin että korjailisi "ehjää" perää.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

sössö

kyl se mulla on ihan hyvi toiminut. ihan turhaa paskaa ne sähköt kyllä on siinä. aattelin jos tohon olds farmariin teen 350 moottorin niin voisi ehkä käyttää siinä autossa jo olemassaolevaa sähkörotsesteria. säästäisi aika paljon hommaa laatikon lukkoturbaani yms. muitten juttujen kytkemisessä...ja siinä johtosarjan perkaamisessa.

täytyy vaan miettiä miten se on yhteensopiva tai enemmänkin miten siittä saisi yhteensopivan mahdollisten kannenlaskujen ja saastelaitteettomuuksien kanssa.

tietoa ei tohonkaan tunnu kovin paljoa löytyvän esim. sytkäkäyriä.
Lainaus käyttäjältä: Murikka - 30 maaliskuu, 2020, 01:46Mekaaninen rossesteri ny vielä menee, mut kyllähä noi sähkörosesterit on vitusta ja perkeleestä.

Tästäki piti polttaa paha henki pois.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 30 maaliskuu, 2020, 01:57Juu, siinä on joku 10mm pelivaraa ja adapteri sais kyllä olla ainakin sen 20mm.
onko saab 900 etäputsari jo liian ranetettu? sillä saisi sen ilmanputsarin korkeuden pois kun tekisi jonkun peltisovitteen mihin laittaa ilmaletku.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 30 maaliskuu, 2020, 02:00onko saab 900 etäputsari jo liian ranetettu? sillä saisi sen ilmanputsarin korkeuden pois kun tekisi jonkun peltisovitteen mihin laittaa ilmaletku.
Tää on museoauto... C:-)

Muutenki vaivaa nähny palautusten kanssa, niin ei ny lisää keksitä.
En varmasti oo.

sössö


Murikka

Lainaus käyttäjältä: sössö - 30 maaliskuu, 2020, 01:59kyl se mulla on ihan hyvi toiminut. ihan turhaa paskaa ne sähköt kyllä on siinä. aattelin jos tohon olds farmariin teen 350 moottorin niin voisi ehkä käyttää siinä autossa jo olemassaolevaa sähkörotsesteria. säästäisi aika paljon hommaa laatikon lukkoturbaani yms. muitten juttujen kytkemisessä...ja siinä johtosarjan perkaamisessa.

täytyy vaan miettiä miten se on yhteensopiva tai enemmänkin miten siittä saisi yhteensopivan mahdollisten kannenlaskujen ja saastelaitteettomuuksien kanssa.

tietoa ei tohonkaan tunnu kovin paljoa löytyvän esim. sytkäkäyriä.
Mä aikani yritin ymmärtää noiden sähkörossesterien päälle, mut viimenää se kamelin selkä katkes ku istuttiin liikennevaloissa odottelemassa vihreetä valoa, pirun hieno kesäpäivä, kaljaa imuroitu jo tarpeeksi jne.
Kunnes tunnelman muuttaa päin persettä käyvä moottori ja sankka musta savupilvi jonka auto lykkää liikkeelle lähtiessä. Siinä sit jonkun ala-asteen urheilukentällä kenttäremontti, et päästään jatkamaan matkaa edes. Revin siitä kaasarista kaiken mitä se ei sillä hetkellä tarvinu toimiakseen irti. Sellasena se jopa toimi vuosia sen jälkeen, kulutuskin tippui.  :))
Jossai vaihees mulle jostain ilmesty hyllyyn vissiin 5 noita sähkörosestereja, muista edes mistä niitä tuli. Ilmesty vaan kun sieniä sateella, heitin kaikki menemään.

sössö

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 30 maaliskuu, 2020, 01:59joo samaa 4 litran verran pitäny itsekin liikana kulutuksena. alle 20 kuitenkin olisi se mitä olettaisin sen vievän. pakokaasupäästöjen mukaan ei kuitenkaan ole mitään isompaa ongelmaa. kipinän tekijät ovat sopivan väriset ja uudetkin vaihdoin varmuuden vuoksi joskus.

ja onhan mulla siihen 308 jako hankittuna. oon odotellut jos löytys jostain halvalla toimiva lukko. että silloin kun ottaisi sen perän irti ja purkisi osiksi, saisi kerralla senkin hoidettua. mielummin silti ajelisi kesällä, kun siihen on mahdollisuus, kuin että korjailisi "ehjää" perää.
ei ne pakokaasupäästöt mitään kerro...eikä oikeestaan tulppien värikään ellet mittaa oikein (mitä tuskin olet tehnyt). oikeestaan näet niistä tulpista sen mitä pakokaasutestissäkin.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Murikka - 30 maaliskuu, 2020, 02:06Mä aikani yritin ymmärtää noiden sähkörossesterien päälle, mut viimenää se kamelin selkä katkes ku istuttiin liikennevaloissa odottelemassa vihreetä valoa, pirun hieno kesäpäivä, kaljaa imuroitu jo tarpeeksi jne.
Kunnes tunnelman muuttaa päin persettä käyvä moottori ja sankka musta savupilvi jonka auto lykkää liikkeelle lähtiessä. Siinä sit jonkun ala-asteen urheilukentällä kenttäremontti, et päästään jatkamaan matkaa edes. Revin siitä kaasarista kaiken mitä se ei sillä hetkellä tarvinu toimiakseen irti. Sellasena se jopa toimi vuosia sen jälkeen, kulutuskin tippui.  :))
Jossai vaihees mulle jostain ilmesty hyllyyn vissiin 5 noita sähkörosestereja, muista edes mistä niitä tuli. Ilmesty vaan kun sieniä sateella, heitin kaikki menemään.
no nyt kun puhut savupilvestä niin joo, kyllähän toikin tekee niitä. Kerran on tehny kaupan pihalla jonkun ihan kummallisen jutun että ei äiti saanu autoo käymään. Menin hätiin ja kaasu pohjassa pyöritin niin lähti käymään jakso käydä nippanappa kun kaasutti kunnolla, kotiin ajaessa jo parani, savutus väheni yms. mutta ens alkuun ajelin vaan kaasu pohjassa kylällä ja ja jarrulla säätelin nopeutta. ilmeisesti sama mitä sullakin.

Myös kiihdytyksissä toi muute pölläyttelee mustaa...ja haisee ihan vitusti pakokaasut jos takana joutuu ajamaan.

Olen ajatellut että kyseessä olisi joku pensapaine-ongelma mutkun se rautalinja on nii vittumainen mittauksen kannalta ja pensapaineen säätimen asentamisen kannalta ja...ja...(muut tekosyyt) joten en ole jaksanu.

Murikka

Yleisin vika mitä omalle kohalle nois sattun on se, et kampeaa väkisin ryyppyä päälle just silloin ku sitä itteään huvittaa. Siks on hyvä nakata se koko vitun ryyppyläppä kartanolle.  :))

NonSenCe

alipaine mittarilla katoin myös että on oikeilla alueilla.

niin tulpista näkee ettei käy rikkaalla (tai laihalla) ettei kulutusta oo sen takia liikaa?

kärkivälit ja lämpöarvot on mitä ohjeistettu tollaselle vakiokoneelle. ngk ja acdelcot kokeiltu.(tosin ei oo vakio jakaja enää. joku isompi kantinen ja kokoinen hipo hei mikälie accel jakajan kansi siinä tais olla , en löytäny kuvaa sitä mikä se on.) uudet tulpanjohdot ovat myös.

miten niitä tulppia pitäisi oikealla tavalla tarkistaa tai mitata?
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 30 maaliskuu, 2020, 02:11ei ne pakokaasupäästöt mitään kerro...eikä oikeestaan tulppien värikään ellet mittaa oikein (mitä tuskin olet tehnyt). oikeestaan näet niistä tulpista sen mitä pakokaasutestissäkin.
Ei se +4 litraa vielä näy oikeen missään helposti indikoitavassa paikassa. Eikä varsinkaan tyhjäkäynnin pakokaasutestissä.

Siinä vaan on oikeesti käytettävä vähän energiaa siihen säätöön. Eli niinku työtä. Ja ajattelua.
En varmasti oo.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Murikka - 30 maaliskuu, 2020, 02:19Yleisin vika mitä omalle kohalle nois sattun on se, et kampeaa väkisin ryyppyä päälle just silloin ku sitä itteään huvittaa. Siks on hyvä nakata se koko vitun ryyppyläppä kartanolle.  :))
Olet sä vittu melkonen sankari. Mikään kaasari ei kampea itekseen ryyppyä päälle, jos se ei ole rikki, tai joku pelle "korjannu" sen ihan ite. Oot oikeen malliesimerkki sellasesta, jota ei sais päästää koskemaan mihinkään vehkeeseen.
En varmasti oo.