Autotalliin nosturi

Aloittaja deeäxä, 19 huhtikuu, 2020, 14:51

« edellinen - seuraava »

cdi

  Saatana kun tullut luettua ylimalkaisesti,mähän meinaan sutata janoisten ystävän suunnittelu pisneksen no pohjatyö on tehty siitä on helppi jatkaa. Jos mun osuus olis kaljakeissi seuraavaan pieksämäen miittiin porukan juotavaksi niin asia kunnossa.

deeäxä

tuossa mittatiedot koko vehkeestä. :)

https://www.suomentyokalu.fi/korjaamolaitteet/attachment/download/725-f4c3146f108faeb714a4dc79e99ae647?inline=1

Jos sulla @cdi riittää tietotaito tähän tarvittavaan laskentaan, niin mulle kelpaa kyllä. Gary ei ole ottanut kantaa koko asiaan vielä, joten et ole viemässä sikäli leipää kenenkään suusta. ;)

Unohtui tosiaan mainita, et kellarissa betonilattia, paksuus arvoitus.
Chevrolet rodi -31
Lexus GS300 -06
Toyota Corolla DX -81 1,6 2T-TIC/W50/1030 ikuisuus projekti

Jarona

Tekisin niinkuin cdi sanoi.
Asuu Kurikassa jos tulee jälkeenpäin reklaamaatiopaineita.. ;D
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

cdi

Lainaus käyttäjältä: Optima - 24 huhtikuu, 2020, 19:12Tekisin niinkuin cdi sanoi.
Asuu Kurikassa jos tulee jälkeenpäin reklaamaatiopaineita.. ;D

   Pieksämäen miitti on ennen kun tuo systeemi kerkiää kaatua......ole huoleti kaljaa on tulossa. Lähtöarvothan sen ratkaisee onko ne valittu oikein sitä ei täältä asti pystyy sanomaan tuskin kemijärveltäkään.

Jarona

Lainaus käyttäjältä: cdi - 24 huhtikuu, 2020, 19:58Pieksämäen miitti on ennen kun tuo systeemi kerkiää kaatua......ole huoleti kaljaa on tulossa. Lähtöarvothan sen ratkaisee onko ne valittu oikein sitä ei täältä asti pystyy sanomaan tuskin kemijärveltäkään.
Olet sinänsä oikeassa että totuus on kuulijan korvissa..
Sen mitä raudasta ja betonista tunnen, luulen (painotan sanaa luulen)
olevasi oikeassa.
Itse jos olisin neurootikko niin laittaisin kellarin lattiaan 12mm levyt
n.500*500 milliset, siellähän ei ylimääräiset kynnykset varmaan haittaa.
Kysyikö deeäxä halvinta vai varminta?
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

Jarona

Lainaus käyttäjältä: cdi - 24 huhtikuu, 2020, 19:58Pieksämäen miitti on ennen kun tuo systeemi kerkiää kaatua......ole huoleti kaljaa on tulossa. Lähtöarvothan sen ratkaisee onko ne valittu oikein sitä ei täältä asti pystyy sanomaan tuskin kemijärveltäkään.
En minä sinne asti lähe, on niin syrjässä. :(
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

cdi

Tuo pilarin pohjalevy on 400x600    holvin alapintaan tehdään 500x700 pilari tulee tämän levyn keskelle. Levyjen paksuus on sama kun yäpuolellakin kuitenkin väh 8 mm  Pultit tulee pitkille sivuille  niin että m12 pultteja tulee takapuolelle 4 ja etupuolelle riittää kulmiin. Epäilen kuitenkin että pultinreijät on 16 mm

  16 pultteja takariviin 3 ja eteen kulmiin eli 2  Pultithan tulee mukavasti metritangosta 8,8 riittää kaikissa tapauksissa.
  Eli ensimmäiseksi teet nosturin pohjalevystä faneri mallin jossa on pultinreijät oikealla kohdalla. Sillä piirretään alalevy keskeisesti eli jää  50 mm puolelleen tyhjää tilaa. Sitä alapuolen levyä käytetään mallina kun reijät porataan betonilattiasta läpi.  alapuolen levy tuetaan kattoon väliaikaisesti vaikka 2x4 della.pultit hitsataa alapuolelta sen verta etteivät pyöri kun aikoinaan kiristetään. Ja pysyvät pitämättä paikoillaan.  Yläpuolella pultit Kootaan sapluunan kanssa nippuun  tehdään n 3 cm korkea kehikko johon tuodaan suojaputki sä-johdoille  muotin ja lattianraja tiivistetään vaikka silikonilla ja 600 juotospetonilla (vetelällä) täytetään ja oikaistaan  nostimen pilarin alusta ja seuraavana päivänä toinen puoli samaan korkeuteen. Kannattaa täyttää vain sen verta kun suojaputki vaatii. Nosturipilarien välinen johto peitetään tarkoitukseen tehdyllä suojaraudalla.
  Juotoksien kovetuttua nostimen pilarit asennetaa ja kiristetään ja kiristyksen jälkeen alapuolen pilarit asennetaan ja hitsataan asennuslevyyn kiinni.

cdi

Lainaus käyttäjältä: Optima - 24 huhtikuu, 2020, 20:44En minä sinne asti lähe, on niin syrjässä. :(

   Oisit ny lähteny ja tuonu miss fiskarssin mukana.

Jarona

Lainaus käyttäjältä: cdi - 24 huhtikuu, 2020, 21:14Oisit ny lähteny ja tuonu miss fiskarssin mukana.
Meillä meni sukset ristiin jo aikapäiviä sitten.. :(
Ajattelin rikkaana vetää kaapelihissin tuonne kattilavaaran päälle,
saat joutessas laskia paksuko kaapeli kestäis?..
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

cdi

Lainaus käyttäjältä: Optima - 24 huhtikuu, 2020, 22:33Meillä meni sukset ristiin jo aikapäiviä sitten.. :(
Ajattelin rikkaana vetää kaapelihissin tuonne kattilavaaran päälle,
saat joutessas laskia paksuko kaapeli kestäis?..

  No en suksilla meinannutkaan vaan ihan autolla ja matkaa on sama kun laukaallekkin ,kieroja ihmisä on tienvarsilla vain enempi. Mutta kun ei toppaile ja pitää luukut kiinni.

deeäxä

Kiitos cdi! Tässä onkin jo aika pirun hyvät ohjeet. Olet kalja laatikkosi tienannut.  ;D
laitahan jotain yhteystietoja, en ole tulossa piäksämäelle. Ehkä joskus kun sattuu lähemmäs kymenlaaksoa.

Jos heitän kaapelit yläkautta, tarviiko silloin tehdä koko 3cm korotusta ollenkaan?
Mites pilarin alapään tuenta kellarin lattiaan? oliko siihen ideaa.
Chevrolet rodi -31
Lexus GS300 -06
Toyota Corolla DX -81 1,6 2T-TIC/W50/1030 ikuisuus projekti

cdi

Lainaus käyttäjältä: deeäxä - 25 huhtikuu, 2020, 17:19Kiitos cdi! Tässä onkin jo aika pirun hyvät ohjeet. Olet kalja laatikkosi tienannut.  ;D
laitahan jotain yhteystietoja, en ole tulossa piäksämäelle. Ehkä joskus kun sattuu lähemmäs kymenlaaksoa.

Jos heitän kaapelit yläkautta, tarviiko silloin tehdä koko 3cm korotusta ollenkaan?
Mites pilarin alapään tuenta kellarin lattiaan? oliko siihen ideaa.

   Ei kannata sinne päälle laittaa mitään....tietysti jos kattoon kiinni. En ole minäkään mutta kyllä pieksällä juojia on kuriiripostia sinne.  Pitää se tehdä korkeudesta ei silloin väliä,mutta et taida sitä muuten vaateriin saada ja jaettua kuormaa koko alalle. Ja kyllä ne nosturin tassut on hyvä samalla korkeudella olla,ei se aikaa ota yhtään enmpi vaikka sen tekee kunnolla .  Metalli lätkä pilarin alle Ja ei hitsata kiinni niin helppo korjata jos lattia alkaa painumaan, muutenkin sen joutuu kiilaamaan että jää se yläpuolisen holvin nosturin rasituksesta nollaan.

Nikuzai


Sekaannutaan asiaan

Ite tekisin 2pilari nostimelle tukitassut isommat pilarien alle ja koko helahoito pulateten lattiasta läpi
H kehikkoon siten et pilarit tossa H;n poikki pienan kohdalla ja samoille kohdille A pukit jakamaan paino kellarin lattiaan, niille kiilat tai nostopultit et saa piukattua koko systeemin ylös

Epäilen et jos lattian alapuolella on 6m x leveys H tuki, niin ei se henkilöauto jaksa koko lattiaa nostaa kynnykseltä ylös jos on epätasapainossa auto nostimella niinkin paljon ku tolpatkaan kestää

cdi

https://kiertonet.fi/tyokalut-ja-koneet/koneet-ja-laitteet/kaksipilari-autonosturi-nro-43-42535

   Siellä kakspilarisia roppakaupalla huudettavaksi ja hinta ei ainakaan vielä pilalla. Tuolta kun hakee niin miitti on matkan varrella,tietysti jos on kotokylän reissumies niin kaukana on.

deeäxä

ei hätää, nosturin toimituskin olisi vasta touko-kesäkuun vaihteessa. olette kerennyt juoda ne kaljat ja oksentaa uloskin, ennenkuin koko nosturi on edes tontilla!  :))

hyvä, lisää ideoita. noi nostopultit kuulostaisi asialliselta, myös tilankäytöllisesti.  :)

katselin tuo kiertonetin läpi, ja olisihan siellä jopa 3000kg yltäviä vaihtoehtoja. yleensä nuo vaan tuppaavat nousemaan kauas kohtuullisesta hinnasta. seurataan tilannetta...
Chevrolet rodi -31
Lexus GS300 -06
Toyota Corolla DX -81 1,6 2T-TIC/W50/1030 ikuisuus projekti