Traktorit yleensä merkistä riippumatta

Aloittaja Nikuzai, 11 joulukuu, 2021, 13:16

« edellinen - seuraava »

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 syyskuu, 2025, 23:24Jotain vikaa on ollut. Meillä oli ja niissä Valmeteissa nillä töissä ajoin ja pääsin huolsin, oli ihan looginen toiminta. Eikä käynnistynyt, jos vipu oli sammutusasennossa ja painoi jalkakaasua. Se vipu veti pumpusta sammuttajan päälle jossain asennosa. Toki Valmeteissa oli eri malleissa erilaisia pumppuja, niin voi toimintakin vähän erota. Meillä oli 405 ja töissä likaisenruskea 702 ja useampi keltainen 803/903. 705/805 sarjassa tais jo muuttua erilaiseksi.
muistaakseni meillä oli ihan erikseen käsikaasu ja sammutin vaijeri. Käsikaasu käytti jalkakaasua.

Lerssinen

Tälläinen se olis hyvä rattori, perkinsin hyvä kone ja natikan kohtuullinen perse synkrovaihteilla ja volvon lämmin hytti !

https://www.nettikone.com/volvo-bm/500/2594532

Ja mistäkö tiedän  :P

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 08 syyskuu, 2025, 18:33Tälläinen se olis hyvä rattori, perkinsin hyvä kone ja natikan kohtuullinen perse synkrovaihteilla ja volvon lämmin hytti !

Hyvä kone, hyvä perä ja lämmin hytti kuulostaa 952gl belkulta

Oikeiston ja vassarin ero on:
Oikeisto ei tykkää siitä mitä sanot, vassari ta***a sut sen vuoksi mitä se kuvittelee sinun sanovan

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 07 syyskuu, 2025, 23:29Empä muuten muistakkaan sen mallia  :-[

Saatto olla 702. James kuormaaja ja vahvistettu etuakseli, entinen armeijan traktori


Mut se käsikaasu vaan rajoitti kaasuvivun polttoaineen syötön loppumiselle asti menemisen, pumppu kävi huollossa ja sain käsityksen et sisällä pumpussa kaikki oli kunnossa
1102
702 ei tainnut olla vahvistetulla akselilla ollenkaan.. 1102 on isompituottoisella pumpulla niin sopii kuormainkäyttöön senkin puolesta.
Mulla oli 1102 etukuormaimella intissä yhtenä kuittikoneena. 702 sitten ajoihin ilman kuormainta, 1200 B Valmetti pääasiallisena ajokoneena, kun maansiirtohommia tein ja muita oli Liebherrin 16tn puskukone, Vammaksen tiehöylä(-67, kovalla kolmelovisella ja kolmealueisella laatikolla) teiden kunnossapitoon.
Ukko-Mestarilla en juurikaan ehtinyt kuokkia noiden muiden vehkeiden takia ja Jehun käyttö jäi käytännössä pariin koeajoon. :thinking:

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 06 syyskuu, 2025, 22:35Ainakim jossain vaiheessa 4-vetoisissa oli ongelmaa carraron akselien kanssa. Niissä akseleissa oli joku valmistusvirhe ja ne niitä tehtaalla sitten korjasivat aika paljon, kun ongelman huomasivat.
Mutta se oli siis alihankinta osa ja ne kyllä kaikki käsittääkseni korjattiin tehtaan piikkiin.
Carraro AE3 on jo vika itsessään.. >:(
Paskoja ne on Taaveteissakin. Uudemmat 709:t sitten on jo ihan asiallisia akseleita.
Hulluus on hieno laji..

Tuntematon filosofi

LPR


Lainaus käyttäjältä: sössö - 06 syyskuu, 2025, 02:20Natikoissa on jotain kummia 30- luvulta olevia ihmekoneita vielä jossain 70- luvun alussa. Joku iso dieselkone ainakin oli joku ihan hämärä millasta ei oikeen googlesta edes löytynyt, eli miinaan astumisen vaara niissä on. Ilmeisesti myös suunnittelivat koko traktorin aina uusiksi eikä niinkun joku BMC että aika samaa mutta jotain parannusta.
Naitkka oli jo ennen Casea laajentunut eri maihin ja niitä tehtiin ainakin Saksassa, Ranskassa, Briteissä ja Jenkeissä. Ja aina ihanasti sekaisin ja joka maassa oli omat mallinsa, kunnes jossain vaiheessa sotkettiin naapurimaan tuotetta sekaan.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 08 syyskuu, 2025, 21:341102
702 ei tainnut olla vahvistetulla akselilla ollenkaan.. 1102 on isompituottoisella pumpulla niin sopii kuormainkäyttöön senkin puolesta.
Mulla oli 1102 etukuormaimella intissä yhtenä kuittikoneena. 702 sitten ajoihin ilman kuormainta, 1200 B Valmetti pääasiallisena ajokoneena, kun maansiirtohommia tein ja muita oli Liebherrin 16tn puskukone, Vammaksen tiehöylä(-67, kovalla kolmelovisella ja kolmealueisella laatikolla) teiden kunnossapitoon.
Ukko-Mestarilla en juurikaan ehtinyt kuokkia noiden muiden vehkeiden takia ja Jehun käyttö jäi käytännössä pariin koeajoon. :thinking:
Carraro AE3 on jo vika itsessään.. >:(
Paskoja ne on Taaveteissakin. Uudemmat 709:t sitten on jo ihan asiallisia akseleita.


Toi oli nokkapumpulla ja yhden reiän verran levennetyllä levitettävällä akselilla ja 5 pulttiset etunavat "peräkärry renkailla"
Ulosotolle kahvakytkin koelaudan sivussa

Koppi ku peräreikä, mutten koskaan ehtiny kuvata sitä kilpeä missä luki ohjaamo hyväksytty kahden matkustajan kuljettamiseen kun takatavaralaatikko on asennettuna
Eli se loota siinä takalasin alla mihin ei vasara mahtunu kunnolla

Siinä on ollu inttipojilla tunnelmaa ku joku a2 mahan vuoksi sorhii menemään ja kaverit sirleissä istuu kopperossa

Ainakin nettikoneen 702 näyttää samalta ja orbin sylinterikin oli akselin edessä, se piti pyöräyttää 180 astetta ku liitin oli alapuolella koneen alimmaisena kohtana


Ei jaksa kirjautua, mut mun muistaakseni 5-JAG oli kilpenä
Oikeiston ja vassarin ero on:
Oikeisto ei tykkää siitä mitä sanot, vassari ta***a sut sen vuoksi mitä se kuvittelee sinun sanovan

sössö

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 08 syyskuu, 2025, 23:03Toi oli nokkapumpulla ja yhden reiän verran levennetyllä levitettävällä akselilla ja 5 pulttiset etunavat "peräkärry renkailla"
Ulosotolle kahvakytkin koelaudan sivussa

Koppi ku peräreikä, mutten koskaan ehtiny kuvata sitä kilpeä missä luki ohjaamo hyväksytty kahden matkustajan kuljettamiseen kun takatavaralaatikko on asennettuna
Eli se loota siinä takalasin alla mihin ei vasara mahtunu kunnolla

Siinä on ollu inttipojilla tunnelmaa ku joku a2 mahan vuoksi sorhii menemään ja kaverit sirleissä istuu kopperossa

Ainakin nettikoneen 702 näyttää samalta ja orbin sylinterikin oli akselin edessä, se piti pyöräyttää 180 astetta ku liitin oli alapuolella koneen alimmaisena kohtana


Ei jaksa kirjautua, mut mun muistaakseni 5-JAG oli kilpenä
niissä on tilava koppi uudempiin verrattuna jos se nyt on lähelle sitä mitä 405 oli. 405 pysty lapsi istumaan mukavasti työkalulaatikon päällä, ja aikuinenkin jonkun aikaa. Olen aika paljon semmosessa lapsena istunut. A92 ei pystynyt matkustamaan kuin seisomalla oven vieressä, apumiehen penkki otettiin pois kun se oli tiellä ja lapsellekkin liian pieni. Vielä se jättikokonen suunnanvaihtajan keppi siinä edessä kruunas kaiken.

LPR

Se pikkukakkosesta 70-luvun alusta vielä 2000-luvulle periytyvä kapea kopin muotoilu on peräisin puolustusvoimain vaatimuksesta. Hytin piti olla sellainen, että ei estänyt puolitelojen asentamista. Ja siviiliin piti myydä samalla hytillä, kun ne olisi kriisitilanteessa pakko-otettu sotatoimiin. Ja varmasti Valmetin hinnoittelussa, ym. oli huolehdittu siitä, että saadaan suuri kotimainen konekanta, mikä voidaan pakko-ottaa tarvittaessa käyttöön.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Nikuzai

Tollanen IH b414 diesel

Onko siinä oikeesti 3piste et pitää se hana olla open jotta se toimii ja shut kun käytetään "kärrykippiä"


2014 pyytäny kuvat siihen ja muistista ny kasannu sen vaikka purkasin silloin 14 kesällä sen  :o


Muuten pelittää mut nostolaite toimii venttiili open asennossa ja netissä oli, et pitää olla open 3pisteen toimiakseen ???

Oikeiston ja vassarin ero on:
Oikeisto ei tykkää siitä mitä sanot, vassari ta***a sut sen vuoksi mitä se kuvittelee sinun sanovan

Lerssinen

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 03 syyskuu, 2025, 13:10Talvii tulee ja pitäs ruveta ettimään traktoria pihan lumitöihin. Mitään en näistä tiedä, joten kysytään, että onko jotain merkkejä, malleja, yms mihin ei kannata sotkeentua? Hintaluokka joku 3000e, eli niitä 60-luvun pikkutraktoreita lähinnä tarjolla.

Ei oo kauaa myynnissä
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/30227690?

Kaktus

-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Mija

Kummipajan pitäjällä oli jemmassa pikku yksityiskokoelmaa..











Aina yhdet vielä kärsii ottaa