Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

sämpy

Aika vakuuttava aftermarket-osaluettelo museoautossa. Puuttuu vielä kaaret ja Recarot.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Hurtsi1

Joissakin kaupungeissa ei ole ihan niin tarkka tuo museotarkastus. Mulla on ruotsintuontinen rekord d ja siinä alkuperäinen zenith kaasari kaikkine sen aikaisine alipaineletku härpäkkeineen. Nyt korvaan tuon weber korvauskaasuttimella ja poistan ylimääräiset letkut niin on kuulemma uhka että ei saa museorekisteriin,koska ei ole alkuperäinen. Näin Joensuussa. Täällä vaihtui pari,kolme vuotta sitten tarkastaja ja tarkastukset tiukkenivat huomattavasti. En tiedä onko hyvä vai huono asia. Ja vaihtosyyt kasariin on puhtaasti kyllästyminen jatkuviin käyntihäiriöihin.
Komiasti kulukoo

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Hurtsi1 - 10 kesäkuu, 2025, 08:56Joissakin kaupungeissa ei ole ihan niin tarkka tuo museotarkastus. Mulla on ruotsintuontinen rekord d ja siinä alkuperäinen zenith kaasari kaikkine sen aikaisine alipaineletku härpäkkeineen. Nyt korvaan tuon weber korvauskaasuttimella ja poistan ylimääräiset letkut niin on kuulemma uhka että ei saa museorekisteriin,koska ei ole alkuperäinen. Näin Joensuussa. Täällä vaihtui pari,kolme vuotta sitten tarkastaja ja tarkastukset tiukkenivat huomattavasti. En tiedä onko hyvä vai huono asia. Ja vaihtosyyt kasariin on puhtaasti kyllästyminen jatkuviin käyntihäiriöihin.
Mulla oli C Rekuissa jatkuvasti ongelmia noiden Zenithien kanssa.
Yksi sai Mirafiorista Weberin ja pelasi kuin unelma sen jälkeen.

Toiseen nakkasin metsälöytö-Rekordin 1700 koneesta yksikurkkuisen imarin kaasareineen ja taas loppui ongelmat.. :)) Tehoa tosin hävisi ihan selkeästi. ::)
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Hurtsi1

Opel 60/70 clubin sivuilta luin että on zenith on hyvä kaasari niin pitkään kun sitä ei tarvitse ropata. On niin paljon liikkuvia osia,kuulemma🤔. Monta vuotta itse ja pari ns.vanhan liiton eri asentajaa sitä yritti saada toimimaan, mutta hetken kun oli aina parempi niin jo kohta taas alkoi joku nykimis tai tyhjäkäynti ongelma.Nyt palo ns.Kerttu tuohon ja tilasin weberin.
Komiasti kulukoo

sössö

noitahan on aina vaihdettu weebereihin joten ajalleenkin yleinen muutos nyt ei pitäs olla museojutussa ongelmana.

En kyllä usko etteikö tommosta zeniittiäkin toimimaan voisi saada jos osia vaan saa. Yleensä vaan niitä ei koskaan ole kukaan osannu korjata ja ei ole kellään ollu kiinnostusta edes perehtyä.

Carillo


sämpy

Kerrankin ei ole tungettu liikaa rautaa keulalle, vois olla kiva ajaa.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

leivonharri

Vielä on eilinen jossain.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 10 kesäkuu, 2025, 06:42Aika vakuuttava aftermarket-osaluettelo museoautossa. Puuttuu vielä kaaret ja Recarot.
Näyttää harrastajilla olevan yleinen mielipide, että museoajoneuvoille myönnettyjä etuja ei tarvita. Tällä menolla koko museoajoneuvohomma loppuu hyvin nopeasti. Sittenhän nuo voikin laittaa paaliin ja siirtyä muihin harrastuksiin.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 10 kesäkuu, 2025, 18:39Näyttää harrastajilla olevan yleinen mielipide, että museoajoneuvoille myönnettyjä etuja ei tarvita. Tällä menolla koko museoajoneuvohomma loppuu hyvin nopeasti. Sittenhän nuo voikin laittaa paaliin ja siirtyä muihin harrastuksiin.
Tota on höpisty ainakin 20 vuotta. Toistaseksi suurin etujen vastustaja on ollu sahk kuka aktiivisesti ajo museoautoiän nostoa 30 vuoteen 25 vuodesta. Muita ei oo kiinnostanu.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 10 kesäkuu, 2025, 19:42Tota on höpisty ainakin 20 vuotta. Toistaseksi suurin etujen vastustaja on ollu sahk kuka aktiivisesti ajo museoautoiän nostoa 30 vuoteen 25 vuodesta. Muita ei oo kiinnostanu.
Luulisi verottajaa veropetokset kiinnostavan.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 10 kesäkuu, 2025, 19:59Luulisi verottajaa veropetokset kiinnostavan.
maailmassa on isompiakin kaloja kuin joku kuka on laittanu kadettiinsa zeniitin tilalle weeperin, tai joku 500km kesässä ajava isolohkosargeristi. Verohyöty ei kovin iso ole näissä. Ainoot joita joku satasen verohyöty näyttää haittaavan on kanssaharrastajat.

sämpy

Valtion pitäisikin luoda maksullinen naapurinkäräytyskanava, 100€ / soitto.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

sämpy

Mutta kyllä harrastajat onnistuu omiin muroihinsa lirimään, meni se "black smoke" -touhu jenkeissä sen verran överiksi kun liki puolet uusista diesel trukeista lastutettiin heti kun rullasi ulos dealerilta, että siitä tuli jo sitten vastareaktio joka meinasi tuhota koko harrasteskenen. Saa nähdä miten pärrille käy, alkaako tienvarsilla automaattinen melumittaus. Loud pipes ja muuta typeryyttä.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Carillo

En ehtiny kerätä pulloja ojan pohjilta riittävästi. Chevelle meni jo  :driving: