Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Carillo - 11 kesäkuu, 2025, 07:15En ehtiny kerätä pulloja ojan pohjilta riittävästi. Chevelle meni jo  :driving:
No niin näytti menneen, en ehtinyt edes näkemään että mitä menetin
Diesel on puhtaampi

Camino79

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 11 kesäkuu, 2025, 07:23No niin näytti menneen, en ehtinyt edes näkemään että mitä menetin


Sama  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

sössö

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 11 kesäkuu, 2025, 06:16Mutta kyllä harrastajat onnistuu omiin muroihinsa lirimään, meni se "black smoke" -touhu jenkeissä sen verran överiksi kun liki puolet uusista diesel trukeista lastutettiin heti kun rullasi ulos dealerilta, että siitä tuli jo sitten vastareaktio joka meinasi tuhota koko harrasteskenen. Saa nähdä miten pärrille käy, alkaako tienvarsilla automaattinen melumittaus. Loud pipes ja muuta typeryyttä.
en tiedä jenkeistä, mutta ihan kotimaassa kauhee metelin pitäminen siitä kuinka lastutuksella saa +200 heppaa, kulutus -2l/100km, hiukkasloukut poistetaan ja elvistellään kuinka katsastuksessa ei voi jäädä kiinni kun ollaan niin neroja ilmeiesti tuo jotain lisämittauksia noihin dieseleihin missä katsotaan onko ne kaikki paikallaan vai ei.

Vähän tulee mieleen ne jotka joku vuosi sitten jollain paperisikaloilla sai kusetettua EU tukia ja yllättäen olikin jotain mersuja ja huvijahteja pihassa ja kapakan pihalla sytytellään tupakkeja 500 euron seteleillä. jos olisi vaan ollu niin kukaan ei olisi huomannu mitään.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 11 kesäkuu, 2025, 17:46en tiedä jenkeistä, mutta ihan kotimaassa kauhee metelin pitäminen siitä kuinka lastutuksella saa +200 heppaa, kulutus -2l/100km, hiukkasloukut poistetaan ja elvistellään kuinka katsastuksessa ei voi jäädä kiinni kun ollaan niin neroja ilmeiesti tuo jotain lisämittauksia noihin dieseleihin missä katsotaan onko ne kaikki paikallaan vai ei.

Vähän tulee mieleen ne jotka joku vuosi sitten jollain paperisikaloilla sai kusetettua EU tukia ja yllättäen olikin jotain mersuja ja huvijahteja pihassa ja kapakan pihalla sytytellään tupakkeja 500 euron seteleillä. jos olisi vaan ollu niin kukaan ei olisi huomannu mitään.
mäkin punnitsen viittikö egrrää ja dpffää poistaa. Toki jos ne saa halvalla takasin.

Nekin silti kummasti toimii kun ajo on fiksua. Ei tollasta ole pätkäajoon suunniteltu ja jos ei talvella ajeta lämpimäks jne. 430tkm ja orggis dpf, egr vaihdettu 350tkm ja sekin on todnäk sähköpuolelta hajonnut.
Sinä vain

sössö

ei niitä kannata varmaan poistaa jos ne toimii. Ei ne kai sitä konetta ala hajottamaan kuin vasta silloin kun ne hajoaa ja polttaa koko ajan tai vastaavaa. Ei ole mikään bemarin jumaldiisselin moottoriin imeytyvä imusarjan läppä.

 pätkäajoon ei diisseli ole tehty mielestäni edes ennen dpffiä ja mitälie vehkeitä.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 11 kesäkuu, 2025, 22:09pätkäajoon ei diisseli ole tehty mielestäni edes ennen dpffiä ja mitälie vehkeitä.
Eipähän noita dieseleitä ennen sammutettu koko päivänä. Aamulla kun laitettiin tulille, niin illalla sammutettiin, ellei toinen vuoro ollut jatkamassa. Tauoilla annettiin korista joutavaa pihassa, nykyään ei juuri koneita näe käynnissä joutavalla itsekseen.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

sössö

Vanimiehet jättää aina dieselkoneen käymään 8) just joku päivä joku turussa piti traditiota yllä kun joku uuden näkönen conversion duramax vani ronksotti parkkipaikalla ja ronksotti vielä sillonkin kun ite lähdin pois

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 11 kesäkuu, 2025, 22:19Vanimiehet jättää aina dieselkoneen käymään 8) just joku päivä joku turussa piti traditiota yllä kun joku uuden näkönen conversion duramax vani ronksotti parkkipaikalla ja ronksotti vielä sillonkin kun ite lähdin pois
Mä unohdin kerran ex. työpaikalla 609 Mersun käyntiin. Oli vielä perjantai, onneks kävin takapihalla töistä lähtiessä neljän jälkeen, olis muuten korissut siinä tankkinsa tyhjäks viikonlopun aikana. Aamulla seiskan aikaan ajoin auton takapihalle, ja jätin vähäks aikaa käyntiin lataamaan, kun kaapeleilla piti startata.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

rb


Gary Grand

Aijai..
Facen Jenkkirinki-ryhmässä olis pari Rancheroa taas myynnissä. :P
"Hiukan" paremmin osia mukana kuin noissa Caminoissa. ;D ..ja kuntokin parempi!

Lainaa73/74 ford ranchero projektit eteenpäin mielellään kimpassa koska molempien autojen osat on ripoteltu pitkin omakotitaloa ja ei voida taata että kumpaankin löytyy omat osansa kokonaisuudessaan,perimätiedon mukaan purettu autotalliin ja kaikki osat talossa sisällä.. Eli tarjousten perusteella 2kpl rancherot ja kaikki löytyvät osat niihin mukaan,cleven 351 koneilla
Sijaitsee Tuusulan riihikalliossa ja osien kannossa ja etsinnässä jelpataan 👍 paperit saadaan tehtyä molempiin.










Muoks.
Kuvia on reilusti enemmän siellä..

Noilla pääsisi kätevästi Foordismiin ihan kerralla  syvään päätyyn.
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

WBBC

Pitäisi antaa nuo sille Autojen Ensiapu tv -sarjan taitavalle hepulle, niin muutaman viikon päästä olisi upea Ranchero tontilla.

LPR

On kyllä El Reino paljon hienompi, kuin tuollainen 70-luvun puolivälin Ranchero.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

NonSenCe

Lainaus käyttäjältä: rb - 12 kesäkuu, 2025, 11:48https://www.nettiauto.com/chevrolet/bel-air/15091684

Chevrolet Bel Air
1955


saattaapi olla vaikeeta tuollaiseen saada leimaa enää nykyään.. kun eikös tuommoset jäykät etuakselit olleet täysin kiellettyjä suomessa kadulle. (semmosilta ne ainaki näyttäisivät minusta) akselistojen "huonontaminen" kiellettyä jne.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

LPR

Tuo akselin muutos jäykäksi onnistunee ainakin maastureissa, mutta ne onkin M1G-luokan ajoneuvoja. M1-luokan ajoneuvossa voi olla tiukemmat määräykset, kun jäykkä akseli ei niin helposti ole perusteltavissa. Tämänhetkistä lakia ja etenkään sen tulkintaa en tunne.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: LPR - 12 kesäkuu, 2025, 20:14Tuo akselin muutos jäykäksi onnistunee ainakin maastureissa, mutta ne onkin M1G-luokan ajoneuvoja. M1-luokan ajoneuvossa voi olla tiukemmat määräykset, kun jäykkä akseli ei niin helposti ole perusteltavissa. Tämänhetkistä lakia ja etenkään sen tulkintaa en tunne.
Onnistuu vain, jos vertailumallia on ollut kovalla akselilla.
Esim kanttikoppa-Suburbanin saa muuttaa takavedosta nelikoksi jäykällä akselilla, samoin Hilux 110-kopan, kun 105 oli jäyällä akselilla.

En tiedä kenenkään tehneen mutta vastaavalla periaatteella esim. Landcruiser 100:n saattaisi pystyä muuttamaan jäykälle aksulalle kun 105(kehitysmaaversio) oli HDJ80:n jäykällä akselilla. Sama kori, mutta en tiedä kelpaisiko Suomessa vertailumalliksi.

Jostain King Cabista tai GMT400:sta ei jäykkäakselista saa tehdä.. Olen asiasta vääntänyt parikymmentä vuotta sitten. >:(

Kuvan Kinkkukaappi liittyy asiaan vahvasti.



FSJ akselit alla ja ajokuntoonkin laitteen tein, mutta ajatus blokattiin täysin katsastajan soiteltua ajoneuvohallintokeskukseen.

Samat ehdot akselimuutosten suhteen on voimassa tänäkin päivänä.
Akseliston downgrade ei ole luvallista, eikä poikkeuslupakaan pitäisi asetuksen tuon kohdan takia mennä läpi. Pari esimerkkiä tosin tiedän että on onnistunut..
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..