Rodiprojekti pienemmässä mittakaavassa

Aloittaja Aamake, 25 lokakuu, 2020, 13:53

« edellinen - seuraava »

Aamake

Kun täällä näkyy olevan kaikenlaista projektia niin ajattelin että laitetaan tästä vähän tarinaa myös. Eli pojalle rodia pitäis alkaa rakentaa kun tuommonen lasikuituinen koppa tuli sopivasti eteen. Tarkoitus on "nykytrendien" mukaan tehdä nollapäästöinen eli sähköllä kulkeva. Akseli löyty sopivasti tuontitukusta 80cm leveä, sisältää sähkömoottorin ym kilkkeet. Ohjaukseen hammastanko ja luulen että jäykäksi laitan keulan ja perän. Renkaat löytyi vanhasta ruohonleikkurista, takavanteet pitää vaan muuttaa 4x100 jakoisiksi. You cannot view this attachment.

Aamake

Tänään tuli voimalinja matkahuollossa, seuraavaksi sorvissa takavanteista keskiöt pois ja laipat pitäs käydä teettämässä että saa perään kiinni.sen jälkeen asemoimaan mille korkeudelle auto jää. Ja tieten etuakselia alkaa suunnittelemaan. Hoppua ei varmaan tämän kans ole ku poitsu on vasta puolitoista vuotias ;D You cannot view this attachment.

nurkkajussi

Mä oon suunnitellu tollasta akselia erkkolaan ,kunhan ehtis vaan joskus siihen paneutua ,mikä pulttijako tos on?

Aamake

Lainaus käyttäjältä: nurkkajussi - 05 marraskuu, 2020, 18:07Mä oon suunnitellu tollasta akselia erkkolaan ,kunhan ehtis vaan joskus siihen paneutua ,mikä pulttijako tos on?
4x100 on jako.

Aamake

Vanteita kerkesin alkaa pari viikkoa sitten tekemään mutta sitten tuli tämä yks helevetin vitsaus eli korona, kyllä se vaan melekosen loppuun veti miehestä mehut. No oli aikaa suunnitella päässä alustaa ja kyllä mie siihen jousituksen rakennan. Ei ole niin kova homma ja onhan se pojallaki mukavampi päästellä kun ei hampaat tipu suusta montuissa. Toivottavasti pääsis pian jatkamaan.

Karhu01

Tuli kans haettua toisesta päästä suomia 8 vuotta sitten tollanen koppa ja laitoon bensakoneen mut toi sähköversio on varmaan kätevä asutusalueella ku ei tuu sitä ylimääräistä meteliä. Kakarat alkaa oleen nykyään jo isoja auton kyytiin et rodi viettää pääsääntöisesti aikaa tallis.


Aamake

Lainaus käyttäjältä: Karhu01 - 25 marraskuu, 2020, 07:22Tuli kans haettua toisesta päästä suomia 8 vuotta sitten tollanen koppa ja laitoon bensakoneen mut toi sähköversio on varmaan kätevä asutusalueella ku ei tuu sitä ylimääräistä meteliä. Kakarat alkaa oleen nykyään jo isoja auton kyytiin et rodi viettää pääsääntöisesti aikaa tallis.


näyttäis aikalailla samannäköiseltä tuo koppa mitä mulla, liekkö sama tekijä.. onkos sulla jousitus tuossa?

Karhu01

Joo kyl toi varmaan on sama tekijä. Ei oo jousitusta mut suosittelen jos vauhti alkaa nousta. Senverran pomppii kovemmas vauhdis.
Eteen tein vain telin niinku traktoris konsanaan ettei rungosta väänny kieroon.
 
Sit tein avattavat ovet ettei reunan yli tarvi tunkea ahtaaseen koppiin, ku aika korkea ylitys nousta pienelle kuskille.


Aamake

No nyt olisi takavanteet valmiit ja pääsin kokeilemaan miltä näyttää kun laittaa perän tuohon kopan alle. Kaikennököistä tullut hankittua mm kiinanmönkkäri elinten tai oikeastaan keulanluovuttajaksi.ja joltain mopojonnelta uudet kiinaniskarit oikeen lisäsäiliöillä. Keula olisi ollut kiva rakentaa niinku oikeassa rodissa kuuluu olla mutta ei löydy sopivan pientä lehtijousta kuusta eikä maasta. Näillä nyt mennään ja saipahan keulaanki jarrut.seuraavaksi etuvanteet sorviin ja keskiön tekoon että pääsee runkoa rakentamaan...

Toyopet

Pieni lehtijousi, jossain härvelissä käytetään mutta nyt ei tule mieleen, missä.
Kvernelandin automaattiauroissa kyllä mutta ne on leveät ja ehkä turhan jäykät.
Jossain on vaan semmoiset tuohon kokoluokkaan passelit, kun saisi sen laitteen nyt mieleen.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Anza

Motonetissa on peräkärryn melko pieniä irtojousia. Niistä rälläköimällä kapeaksi ja kääntelemällä silmut päihin. Toki helpommallakin varmaan onnistuu😂

Gary Grand

Hevoskiesien istuimissa on ollu varsin pieniä lehtijousia..
Keksit vaan minkä kuusen juurelta lähdet ettimään. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Aamake

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 31 joulukuu, 2020, 06:36Hevoskiesien istuimissa on ollu varsin pieniä lehtijousia..
Keksit vaan minkä kuusen juurelta lähdet ettimään. ::)
Niimpä muuten ois...ei vaan nyt tule mieleen missä olis semmoset.. tehään nyt tästä kiinankeulasta. Melkoinen yllätys oli ettei nivelet olleet yhtään väljät, toki sitten jarrurummusta oli laakeripesä väljä ja toisesta navasta olka akselin puslat >:( 

Karhu01

Mä jos tekisin etujouston niin tekisin niinku aito rodi on mut ottaisin jostain polkupyörän takaiskarin kun siinä on se jousikin ja tekisin siitä niinku oikeaskin on Iskari kiinni. Unohtaisin sen lehtijousen välistä kokonaan. Sit hairpinnit tukemaan sitä edestäpäin tulevaa iskua siihen akseliin.
[url=https://aijaa.com/5kjZcI][/url]

Kalu

^melkosen hyvä idea. En tiiä noiden munamankeleiden jousista, mut jos on samanlaisia kuin tyyliin pappatunturissa, et kaikki on siellä peltikuorien sisällä, niin hyvältähän se näyttäs.

Tosin, laittaahan jotkut noihin "oikeisiinkin rodeihin" monkkärin eturipustuksia...