HendriXXX:n katiskat & kiroamiset

Aloittaja HendriXXX, 15 joulukuu, 2020, 14:05

« edellinen - seuraava »

HendriXXX

Jos paskos tänne näitä omia turaamisia, ni vois olla toivoa löytääkki ne joskus jos näihin tarvii palailla. Mun umpisurkeaan muistiini kun ei voi oikein luottaa..

Kalu

No ainakin yks sun turaamista rojekteista on kyl aika bueno, Kellari.

HendriXXX

Tuli tuossa käytettyä parempaa lähinäköä (rakasta waimoani siis) tallilla mukana, ni yritettiin vetareista löytää jotain stansseja/merkintöjä. Löytyhän sieltä jotahi.

Vasemman akselin stanssit näytti siltä että ois 4 kännissä olevaa apinaa hakannu randomilla kirjaimia ja numeroita akselilaipan keskiön reunoille. Ne oli siis ihan vinksin vonksin ja väärin päin osa. Epäilys herää että oisko jopa alkuperäinen tuon puolen akseli, ku vanhemman näkönen se o. Jos siellä on ollu Ameriikan Joella maanantaipäivä ja hirveet tärinät päällänsä vlopun jäljiltä, ni jälki vois olla tommosta.
Merkinnät oli "58052 173a 582-2 j42581" tai jotain sinneppäin.

Oikean puolen akselista löyty pintaruosteiden alta selkokielisempi merkintä akselin laipasta.
"4010765 r134 834-1 INDIA"
Ei nyt hirveesti luottamusta herättäny tuo "INDIA" kohta, joka varmaan selittää sen laakerin tekemän uran akselissa, jos siellä ei ole vierintäpinnan karkaisut menny aivan puikkariin. Tuo akselin pääty oli kuitenki aika uuden näköinen kun tuo auto 5-6v sitte meille tuli.

Kummallakaan noilla numeroilla en guuggelista löytäny yhtikäs mitään, joten paska reissu mutta tulipahan tehtyä.  :shitfan:

HendriXXX

Olipa lujassa tuo vänkärin puolen laakeri. Niin näytti että tulee koko perä lattialle.  :o

Laakeriki otti ja levisi ku jokisen eväät ja ulkokooli jäi akseliputkeen..  :smashhead:

You cannot view this attachment.

Nooh, uus plani ja pikkasen werktyygin modausta ja lisää vetovasaran hakkaamista ja tadaa..

You cannot view this attachment.

Laakerikoolista sai seuraavat lottonumerot.. CHINA 13350 5707
Tämä taitaa olla nyt se surullisen kuuluisa ylikokonen VÄÄRÄ laakeri, mut ei tässä kyllä Timkeniä lue missään, mutta tuo 5707 prkl.  :shitfan:
Mauseriki antaa 57.2mm lukeman ulk.halkasijaksi.. eli kympin liian iso.

You cannot view this attachment.

Eipä lie ihme että akselilla on alkanu ahistamaan ja on sitte männy noin paskaksi. Tämä puoli on just se missä oli akselissa se ura.

HendriXXX

Ompa ruikun näkönen tuo kiinanpaska verrattuna tuohon KOYOn lakruun.  :o
Tuossa KOYOssa on prkl tuplasti rautaa ja muutenki jämäkämmän näköinen.

You cannot view this attachment.

Japanin lakruun ei tullu naarmuakaan vaikka hakkasin ku pöljä sitä irti..  ;D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 16 joulukuu, 2020, 12:16Ompa ruikun näkönen tuo kiinanpaska verrattuna tuohon KOYOn lakruun.  :o
Tuossa KOYOssa on prkl tuplasti rautaa ja muutenki jämäkämmän näköinen.

You cannot view this attachment.

Japanin lakruun ei tullu naarmuakaan vaikka hakkasin ku pöljä sitä irti..  ;D
Siinä on kympin osalla tehty kolmensadan vahinko.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

HendriXXX

^ näimpä juuri. Jos tosiaan satsais parempiin lakruihin vaikka nyt vähä halvemmilla vetareilla menenkin.

HendriXXX

Epäilys hiipii että oisko tuolla väärällä laakerilla nyt jo toinen akseli paskottu. Kattelin oston jälkeisiä kuvia ni näkyy aika kirkkaana se vänkärinpuolen napa, joten aika tuore se on aika varmasti siinä vaiheessa ollu.

Eli sinne on jossain vaiheessa laitettu tuo väärä laakeri ja samalla ehkä uus vetari myös. Se on paskonu sen vetarin ja vaihettu taas uus vetari ja nyt se on tuossa kunnossa taas..

No ehkä vähä arvailujen varaan menee, mut nooh yritän nyt laittaa tuon oikeilla osilla kasaan ni jos se sitten kestäs pidempään..

HendriXXX

Onkohan tuo KOYO ihan alkuperäinen laakeri, ku hakemalla "J8134586" tulee Moparin laakeri samalla nummerolla ja kuvassa on KOYOn laakeri..  :o

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

Huomenna käyn kotitallilla korvessa, ni pitää muistaa ottaa parempi mauseri mukaan ja tarkistella noita mittoja.

Kyrpov

"Japsikytkökset" mutkin ajo xj:n pariin joten voihan se ollakin. Koyoon eniten nykymaailmassakin luotan, skf ja fag mielestäni paljon huonompia. Rokkiautostakin saa made in china timkeniä halukkaille....
Sinä vain

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 16 joulukuu, 2020, 16:22"Japsikytkökset" mutkin ajo xj:n pariin joten voihan se ollakin. Koyoon eniten nykymaailmassakin luotan, skf ja fag mielestäni paljon huonompia. Rokkiautostakin saa made in china timkeniä halukkaille....
Minä ostin laakerikaupasta made in canada timkenit. Myyjä kysyi, että hyvät vai halvat. Ei niillä montaa euroa edes ollut hintaeroa.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

HendriXXX

Pientä täyttöä horkosiin..

You cannot view this attachment. You cannot view this attachment.

Jos ne uudet jarrupalat nyt hieman paremmin tuossa huilais..

You cannot view this attachment. You cannot view this attachment.

Poju

@HendriXXX

Oletko Craisulle tehnyt mitään tänä talvena?

HendriXXX

Ei oikein Craisulle pysty tekee talvella mitään, kun ei siellä säilytyspaikassa oikein mahdu mitään tekemään. Autot on niin lähekkäin siellä.

Toukokuun lopulla ois tarkotus ottaa se ajoon ku tiet sulaa ja ajella tuonne nykyselle isommalle tallille ja aukoa jarrurummut siitä ja katella ne läpi. Eipä se muuta taida vaatia, no m-öljyt siihen toki pitää vaihella..  ;D

HendriXXX

Tai no ehkä tarkemmin ajateltuna saatan mä kaasarin siitä nyppästä irti ja putsata sen ja korjaussarja sitte sisään.

Tosin Jeeppi on nyt prioritettinä saada kuntoon ja manit sen takia vähä tiukilla ni saattaa olla se että se jää. Pitää nyt kattoa mihin rahat riittää..
Se kyllä pelaa ihan ok, ryyppyä lukuunottamatta, mitä nyt vähä itkee välillä tiivisteistä..