TH700 turbiinin stall

Aloittaja Gary Grand, 31 joulukuu, 2020, 08:26

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

edesmenneeltä yhdestä ketjusta jo kaivelinkin @Mudracer in laittamia tietoja GM:n originaaliturbaanien stalleista.

LainaaEi kutvoselle ole omaa turbiinia kuin 4l80e toosaan.
200r4 ja 7sataseen on 4 erilaista.
"4" kaikkein matalimmalla stallilla ja "5" korkeimmalla.
"6" ja "7" noitten väliltä niin että "7" on korkeampi.
Toi "6" on yleislimppu joka löytyy lähes jokaisesta "työ" vehkeestä, eli vanit, pikupit ja farkut koneesta riippumatta.

Kattelin hyllyssä olevia turbiineita ja toinen on "7" Astrosta ja toinen on joku tarviketurbaani 6.5 TD:n perästä. Ainoa merkintä siinä oli "K4" :pckahvi:
Eli ei mitään hajua mikä se on.. Jos lootan rakentajalta kysyisi, niin saattaisi tietää, tai sitten ei. Loota kun on tehty joskus 10-15 vuotta sitten.. :o

Turbiinin stallin nosto alkoi houkutella. Turbaanihan olis menossa 383 TPI:n perään, eli ei mikään kierroskone, mutta olisi mukava kun kone pääsisi edes vetoalueelle ennenkuin limppu tarraa kiinni..
Nykyinen lähes vakio, kaasari 350 menee kontalleen vakioturbaanin kanssa.
 2.73 perä ja Capricen raskaahko koppa lisäharmina. ::)
Tulossa on 3.73 perä, mikä helpottaa tilannetta sen osalta. :P

Kannattaako muutos? Kuka näitä tekee?
Mitä maksaa? Kummasta turbiinista kannattaa tehdä?
Tuo 6.5 turbaani on 6 kiinnitysreiällä oleva "HD"..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Camino79

GM only 😉
+Pihatraktori :D

Mudracer

Tein just kesällä kuvan vehjeksen viilatun 350 Tpi koneen persiiseen korkeampistallisen turbaanin. Ennen piti kutitella jarrua vastaan että sai nakin hieman antamaan savua, muutoksen jälkeen piirsi kun vaan tälläs kaasun pohjaan.

X

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 31 joulukuu, 2020, 11:38Tein just kesällä kuvan vehjeksen viilatun 350 Tpi koneen persiiseen korkeampistallisen turbaanin. Ennen piti kutitella jarrua vastaan että sai nakin hieman antamaan savua, muutoksen jälkeen piirsi kun vaan tälläs kaasun pohjaan.


Mitä homma kustantaa? Laitanko turbaanin tulemaan? :P
Kummasta noista sun mielestä kannattaisi tehdä? :o

Itteä mietityttää llähinnä tuo HD.. Onko pelkkää myyntitauhkaa, vai onko noissa jotain jämäkämpää sisällä?
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Mudracer

Luulen että 6.5TD koneen persiiseen ei ole tehtaan toimesta 700 toosaa laitettu mutta vanhemmasta 4L60E toosasta en ole varma kun siinä on vielä sama limppu. Mitään erikoista hardcorea siinäkään ei kuitenkaan ole. Paa privaa, lähden nyy mätänettiin tonkimaan pihalle valoja.
X

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 31 joulukuu, 2020, 12:15Luulen että 6.5TD koneen persiiseen ei ole tehtaan toimesta 700 toosaa laitettu mutta vanhemmasta 4L60E toosasta en ole varma kun siinä on vielä sama limppu. Mitään erikoista hardcorea siinäkään ei kuitenkaan ole. Paa privaa, lähden nyy mätänettiin tonkimaan pihalle valoja.
No, joo..
Tuo 6.5TD oli mattamustassa K5 Blazerissa mekaanisella Hummerin pumpulla ja TH700 siihen perään ympättynä, HJ60:n jakolootalla.. :))
Akseleina siinä oli ollu Volvon portaalit vietereiden päässä.
"Piippolan vaarin" tekele.

Offipalstalla sen myynnissä saatoit nähdäkin ~10 vuotta sitten.
Raato tuli mulle ilman akseleita vaihdossa Pajeroon.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Warre

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 31 joulukuu, 2020, 08:26edesmenneeltä yhdestä ketjusta jo kaivelinkin @Mudracer in laittamia tietoja GM:n originaaliturbaanien stalleista.

Kattelin hyllyssä olevia turbiineita ja toinen on "7" Astrosta ja toinen on joku tarviketurbaani 6.5 TD:n perästä. Ainoa merkintä siinä oli "K4" :pckahvi:
Eli ei mitään hajua mikä se on.. Jos lootan rakentajalta kysyisi, niin saattaisi tietää, tai sitten ei. Loota kun on tehty joskus 10-15 vuotta sitten.. :o

Turbiinin stallin nosto alkoi houkutella. Turbaanihan olis menossa 383 TPI:n perään, eli ei mikään kierroskone, mutta olisi mukava kun kone pääsisi edes vetoalueelle ennenkuin limppu tarraa kiinni..
Nykyinen lähes vakio, kaasari 350 menee kontalleen vakioturbaanin kanssa.
 2.73 perä ja Capricen raskaahko koppa lisäharmina. ::)
Tulossa on 3.73 perä, mikä helpottaa tilannetta sen osalta. :P

Kannattaako muutos? Kuka näitä tekee?
Mitä maksaa? Kummasta turbiinista kannattaa tehdä?
Tuo 6.5 turbaani on 6 kiinnitysreiällä oleva "HD"..

Jos olet instagramissa niin Hughesin porukalle kun laittaa direct messagea ja siihen speksit omasta setistä niin vastaavat aika vikkelään. Sain sieltä hyvän ehdotuksen omaan kombooni 454+350, perä sama kuin sulla eli 3.73 ja kanttikoppa suburiini. Mm. Tuumacid toimittaa hughesin turbiineja Suomeen, ja onhan niitä ihan Summitillakin tilattavissa.

Mudracer

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 31 joulukuu, 2020, 08:26Turbaanihan olis menossa 383 TPI:n perään, eli ei mikään kierroskone, mutta olisi mukava kun kone pääsisi edes vetoalueelle ennenkuin limppu tarraa kiinni..

Onko vaan stroukattu vai jotain muutakin fiilunkia tehty? Meinaan tou Tpi nimenomaan vetää heti tyhmäkäynnistä jollei sitten ole nenuu ja imusatsii vaihdettu.
X

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 01 tammikuu, 2021, 18:33Onko vaan stroukattu vai jotain muutakin fiilunkia tehty? Meinaan tou Tpi nimenomaan vetää heti tyhmäkäynnistä jollei sitten ole nenuu ja imusatsii vaihdettu.
Nokka Compilta, kannet Edelin e-streetit, imaria koitettu kalvaa hölmöimmiltä kohdilta..

Eihän tota TPI:tä hengittämään kierroksilla saa runnereita vaihtamatta, että sen puoleen on varmasti vääntökone.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Mudracer

Tosta "7" limpusta saa leivottua stallia irti sellaisen ~2200-2400 rpm. Saman saa kyllä siitä "hd" limpustakin mutta se ei ole hyvä hipokäyttöön jos on vain 3 pultilla kiinni.
X