Kommentteja jenkki- ja harrasteajoneuvoista

Aloittaja redneck1, 28 tammikuu, 2021, 16:24

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 14 kesäkuu, 2021, 14:03pitihän monessa jenkissäkin jo muinoin painaa jarrua ainakin vaihteensiirrossa ja manuaaleissa kytkintä.
79 Camarossa ainakin kytkintä. Mutta se taitaakin olla nykykikkare 1320 mittapuulla.
Tiukasti aisalinjalla.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 14 kesäkuu, 2021, 14:03pitihän monessa jenkissäkin jo muinoin painaa jarrua ainakin vaihteensiirrossa ja manuaaleissa kytkintä.
Ei kait ylimääräisiä polkimia tarvii painaa, paitsi kaasua pumpata STARTATESSA.

Itse ihmetellyt samaa joskus: Katsot, että vaihde on vapaalla jne. eikä millään yritä... Jaa-niijjoo- vasta jarrua painaessa alkaa starttinappulakin reagoimaan.
Vielä on eilinen jossain.

1320

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 14 kesäkuu, 2021, 14:1179 Camarossa ainakin kytkintä. Mutta se taitaakin olla nykykikkare 1320 mittapuulla.

Yllättävää, että noinkin vanhassa kuin '79 on tuollainen systeemi. Itse olen useampaakin uudempaa '80-'90 luvun Amerikkalaista ajanut eikä koskaan ole starttaaminen jäänyt tuosta kiinni.

Toki jos vaihdetta haluaa vaihtaa niin sillon voi tarvitakin painaa jarrua/kytkintä (eipä oikein muista kun tulee aina jarrua painettua jos automaatilla iskee vaihdetta päälle), mut startatessa tosiaan yleensä selviää polkematta muuta kuin hieman kaasua.

Eihän '79 Camaro mikään nykykikkare ole. Hieno auto ja kelpaisi itsellekin vaikka siitä leimalla joutuukin päästöt mittaamaan. Mutta jälleen kerran, lompakon sisältö rajoittaa ostointoa melkoisesti... ;D
Tradition Never Goes Out of Style!

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 14 kesäkuu, 2021, 14:53Yllättävää, että noinkin vanhassa kuin '79 on tuollainen systeemi. Itse olen useampaakin uudempaa '80-'90 luvun Amerikkalaista ajanut eikä koskaan ole starttaaminen jäänyt tuosta kiinni.

Toki jos vaihdetta haluaa vaihtaa niin sillon voi tarvitakin painaa jarrua/kytkintä (eipä oikein muista kun tulee aina jarrua painettua jos automaatilla iskee vaihdetta päälle), mut startatessa tosiaan yleensä selviää polkematta muuta kuin hieman kaasua.

Eihän '79 Camaro mikään nykykikkare ole. Hieno auto ja kelpaisi itsellekin vaikka siitä leimalla joutuukin päästöt mittaamaan. Mutta jälleen kerran, lompakon sisältö rajoittaa ostointoa melkoisesti... ;D
Oli jo -75 Valiantissa kytkimen takana starttaus.. ::)
Joskus ihmettelin(autolla jo jonkun viikon ajeltuani) miksei starttaa ja sitten istuin paremmin penkkiin ja alitajuisesti tietty kytkin pohjaan, niin johan pyörähti! :))
Sitten vasta könysin kojetaulun alla ja totesin siellä olevan tehtaalaisen startintappokytkimen.. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Ja olikos ysärillä joossain jotta vaati jarrua, että sai p:ltä veke?
Sinä vain

Lakeuden el Loco

Eilen käytiin kattomassa rouvalle seuraavaa käyttökikkaretta ja jätettiin Olssi rätti alaalla liikkeen oven eteen, niin joku murtaen suomea puhuva rouvashenkilö puuskahti:

- Mä ostan tämän!

Meinas mennä hänen vieressä seisovalle automyyjälle pala kurkkuun...  :))
Korjasitko sä sen rikki?

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Lakeuden el Loco - 18 kesäkuu, 2021, 19:54Eilen käytiin kattomassa rouvalle seuraavaa käyttökikkaretta ja jätettiin Olssi rätti alaalla liikkeen oven eteen, niin joku murtaen suomea puhuva rouvashenkilö puuskahti:

- Mä ostan tämän!

Meinas mennä hänen vieressä seisovalle automyyjälle pala kurkkuun...  :))
Ja sulla on nyt sijoitusvaikeuksia kaikelle cash moneylle?
Tiukasti aisalinjalla.

Lakeuden el Loco

Seinäjoelle ja takasin kruisailtiin Olssilla rätti alaalla, kuului ja näkyi kaikenlaista kommenttia...

Ehkä hupaisin oli kun 2 pikkupoikaa pyöräili vastaan jossain reitin varrella ja toinen huusi:

Uiuiuiuiuiuiuiui!

Ois pitäny vissiin kysyä mihin?  ;D
Korjasitko sä sen rikki?

Esmi

Tossa päivällä latasin Delta 88 :n akkua (olin unohtanut flektin päälle  :[ ) joku vissiin tän talon poikia tuli siihen vieree ihmettelemään ja ainakin 5 kertaa sano hieno vanha taksi!, ei sentään Vanha taksi saatana!, niinku yellow cab'in takalasissa lukee.

Kustom STW

Olin parkissa jäätelöä lipomassa, ajokkina hieman kauhtunut siipi-Moppe.
Kuulin kun vanhat ukot keljuili auton takana. Tyyliin että kylläpä se vie paljon bensaa ja ei varmaan sen takia raha riitä maaliin.
Sen verran keljuilutti että jysäytin koneen kaasun kanssa käyntiin, ihanat sävelet 3" putkista. Ukot säikky ja luikkivat karkuun. C:-)

jusssi

Perjantaina kahvilameetissä pihalla ukot ihmetteli autoja; edestä lähti n. 2010 ikäinen Mustang. "Mikäs peli se tuo vihree on?" -Se on mustangi, totesi joku. "Onko se joku seittämänkymmentä-kaheksankymmentäluvun malli?" -Ei, se on varmaan 2010 luvulta. "On kai kuitenki ihan takavetonen?" ...  ;D
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Pertti K

Cädillä hain sapuskat kaupasta, lähtiessä kuultua.

Pikkupoika 1: Kato, miks tuossa on tommonen ikkuna?
Isäoletettu 1: En tiiä.

Pikkupoika 2: Kato, nyt SE lähti!
Isäoletettu 2: Niin lähti.
Tiukasti aisalinjalla.

Esmi

Lauantaina kun vielä olin itse puikoissa, niin yks pariskunta pummas kyydin, no isäntä kysy että miten on Chevrolet toiminut sanoin että tämä on Oldsmobile no ukko oli hetken hiljaa ja sano eikös se ole Chevrolet!  :o

Pertti K

Tiukasti aisalinjalla.

Kyrpov

Selvisitkö pahoinpitelyllä vai tuleeko syyte törkeästä?
Sinä vain