AGM ja start-stop

Aloittaja kuutio, 04 helmikuu, 2021, 12:05

« edellinen - seuraava »

kuutio

Onko kalliimmalle agm akulle muita perusteita kuin Start-stop mitä ei edes käytetä?
Opiskelijan kiasta pimeni patteri.
Agm 140e ja tavallinen 50e.
Opiskelijan budjetissa iso merkitys.
All work and no play makes Jack a dull boy.

tamrokki

Tarviiko AGM isompaa lataustehoo?, kumpi alkuperäinen,ehkä samanlainen tilalle

Kyrpov

Jos sitä start stoppia ei edes käytetä niin normiakkua vaan tilalle
Sinä vain

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 04 helmikuu, 2021, 12:54Jos sitä start stoppia ei edes käytetä niin normiakkua vaan tilalle


Kiassa/hyundaissa suositus on pysyä alkuperäsen kaltasessa akkutyypissä/koossa jotta itseoppivan akkuvalvonnan parametrit toimii oikein. Eli en lähtis ihan noin rohkeasti väittämään mikäli ei ymmärrä järjestelmää  ::)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 04 helmikuu, 2021, 12:54Jos sitä start stoppia ei edes käytetä niin normiakkua vaan tilalle
Ihan samaa mieltä, kauppiaat vaan tietysti korostaa että pitäisi olla se omansa.
Ja kuka p#rkele on niin idiootti että näin pakkasilla antaa motorin sammua ja aina punasissa valoissa vaan tyhjentää patteria. Ei toikaan oo kun 60ämpäriä
All work and no play makes Jack a dull boy.

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 04 helmikuu, 2021, 13:50Kiassa/hyundaissa suositus on pysyä alkuperäsen kaltasessa akkutyypissä/koossa jotta itseoppivan akkuvalvonnan parametrit toimii oikein. Eli en lähtis ihan noin rohkeasti väittämään mikäli ei ymmärrä järjestelmää  ::)
Onko Vm-16 picantossa jtn niin hienoa että se menee sekasin jos 60ah tilalle halpis 60ah?
All work and no play makes Jack a dull boy.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 04 helmikuu, 2021, 13:53Onko Vm-16 picantossa jtn niin hienoa että se menee sekasin jos 60ah tilalle halpis 60ah?


Jos siinä on akkuvalvonta niin kyllä. Miinuskengässä erillinen "mokkula" johon tulee liitin kiinni?
GM only 😉
+Pihatraktori :D

kuutio


Onks tossa?
Ja tarviiko backupin vaihdon hetkellä?
All work and no play makes Jack a dull boy.

Camino79

On   :+1:

Eikä tarvii sinällään varavirtaskaa mutta akkuvalvonta herää vasta kun on ollu 4h levossa. Ei tosin haittaa ajoa muuten kuin start/stop ei toimi. Mutta seuraavana aamuna toimii sekin mikäli sillä ei ajeta läpi yön  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

kuutio

All work and no play makes Jack a dull boy.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 04 helmikuu, 2021, 13:50Kiassa/hyundaissa suositus on pysyä alkuperäsen kaltasessa akkutyypissä/koossa jotta itseoppivan akkuvalvonnan parametrit toimii oikein. Eli en lähtis ihan noin rohkeasti väittämään mikäli ei ymmärrä järjestelmää  ::)
mitäs se sitten tekee väärällä akulla? Ja erottaako valvonta agm akun vastaavankokoisesta normiakusta?
Sinä vain

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 04 helmikuu, 2021, 16:35mitäs se sitten tekee väärällä akulla? Ja erottaako valvonta agm akun vastaavankokoisesta normiakusta?


Jos autolle on määritetty esim. 74ah akku agmmänä niin jos sinne tuuttaa vaikka 60ah normiakun niin se ei välttämättä osaa lähteä pitämään varaustasoa oikeana. Agm vs. Normi ni esim latausjännite on ~14,4 vs ~14,7 plus kaikki muu hienosäätö sen suhteen että missä vaiheessa latautsa aletaan ohjaamaan isommalla teholla jne.

Se akunvalvonta on niin laaja nykyautossa että helpommalla ja halvemmalla pääsee kun ostaa vaan sen oikean akun sinne. Ei tarvii ihmetellä kun ei normiakku kestä välttämättä vuottakaan kun ei oo ollu lataustasot oikein jne.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

sössö

mut kyllähän se kiihottava idis olisi kokeilla normaalilla akulla...jos sittenkin toimisi. Tai jos sittenkin saisi jotenkin kusetettua lataus järjestelmää hyväksymään normiakun.


Mut hei muuten, onko tollasta autoa mahista saada merkkiliikkeen laitteilla ohjelmoitua normiakulle? Kysymys lienee lähinnä hypotettinen mutta ihan mielenkiinnosta?

Camino79

Lainaus käyttäjältä: sössö - 05 helmikuu, 2021, 01:13mut kyllähän se kiihottava idis olisi kokeilla normaalilla akulla...jos sittenkin toimisi. Tai jos sittenkin saisi jotenkin kusetettua lataus järjestelmää hyväksymään normiakun.


Mut hei muuten, onko tollasta autoa mahista saada merkkiliikkeen laitteilla ohjelmoitua normiakulle? Kysymys lienee lähinnä hypotettinen mutta ihan mielenkiinnosta?


Kia/hyundai puolella ei onnistu. Niissä missä se akku on muutenkin opetettava/kerrottava autolle onnistuu jossainmäärin (esim. Vag ja bmw).
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 04 helmikuu, 2021, 16:44Jos autolle on määritetty esim. 74ah akku agmmänä niin jos sinne tuuttaa vaikka 60ah normiakun niin se ei välttämättä osaa lähteä pitämään varaustasoa oikeana. Agm vs. Normi ni esim latausjännite on ~14,4 vs ~14,7 plus kaikki muu hienosäätö sen suhteen että missä vaiheessa latautsa aletaan ohjaamaan isommalla teholla jne.

Se akunvalvonta on niin laaja nykyautossa että helpommalla ja halvemmalla pääsee kun ostaa vaan sen oikean akun sinne. Ei tarvii ihmetellä kun ei normiakku kestä välttämättä vuottakaan kun ei oo ollu lataustasot oikein jne.
kyllä tää vaan himottas kokeilla, pistää ahheja saman verran kuin orggiksessa. Joku 0.3voltin latausero tuntuu äkkiseltään kovin pieneltä kun heittelee ne monessa wanhemmassakin autossa.


Onko suomessa akkuvahdit eri säädöissä kun lämpimimmissä paikoissa? Yleensähän täällä laitetaan isompia akkuja autoihin.



Äkkiseltään googlailin niin ulkomaan kia foorumeilla oli, että nollaa sen akkumuistin tai antaa olla (kahta vaihtoehtoa) niin se kyllä oppii uuden akun. Ei pitäisi kirjotuksien mukaan olla mikään ydinfysiikkaa sisältvä laite.



Muutenkin oli paljon juttua kun ihan parissa vuodessa noi oe agm akut on sököjä
Sinä vain