Ampeerimittarin ohitus

Aloittaja Toyopet, 09 huhtikuu, 2021, 17:58

« edellinen - seuraava »

kuutio

Lainaus käyttäjältä: sössö - 10 huhtikuu, 2021, 15:30en kanssa ymmärrä miksi noi(kin) täytyy poistaa. joku suomijuttu taas, poistetaan täällä ilmastointi ja kaikki muutkin.
Äläkä unohda nappihehkujen karua suoraviivaista yksinkertaisuuden hienoutta
All work and no play makes Jack a dull boy.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 10 huhtikuu, 2021, 15:40Ees liikkuu enemmän
Jos kaikki on kunnossa, niin eipä senkään kuulu paljon liikkua...
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Stige - 10 huhtikuu, 2021, 15:35Sinne ku työnnetään 120A laturi ja vähä humppavehettä yms nykyaikasta ni äkkiä rupee olee aika tulipaloarka koko auto jos toi paska amppeerimittari on käytössä vielä.
Hädintuskin kestää sen mitä ne on tehtaalta tullessaa ollu.
humppavehkeiden tapauksessa ymmärrän jos ne on isot mutta en muuten keksi miten auton saa viemään niin tolkuttomasti virtaa että tarttisi jotain 120A tms. laturia ellei sitä nyt dieselöi tai tee muuten jotain pimp my ride viritystä

sössö


sämpy

Juuh sekä ämpyrämittari että mahdollinen ohituskaapelointi pitää mitoittaa laturin suurimman virran mukaan. Vähän turhalta tuntuu sulake mun mielestä tuossa välissä, kun ei suurimmassa osassa autoja sellaista ollut. 2000 lukuisissa sentään on.

Niin tietty sulakkeet on hyviä, mutta jos laturi hajoaisi niin että polttaa ohituskaapelin sulakkeen niin sittenhän virrat kiertää taas ampeerimittarin kautta ja mitä sitten palaaa.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 10 huhtikuu, 2021, 16:27Niin tietty sulakkeet on hyviä, mutta jos laturi hajoaisi niin että polttaa ohituskaapelin sulakkeen niin sittenhän virrat kiertää taas ampeerimittarin kautta ja mitä sitten palaaa.
Ainakin vanhoissa GMssä, joissa on shuntti-tyyppinen ampeerimittari, niin molemmissa päissä mittarin piuhoissa on 1A sulake. Ainoo mikä palaa vikatapauksessa on toinen niistä sulakkeista.
En varmasti oo.