Ajoneuvot sijoituksena

Aloittaja Pertti K, 27 syyskuu, 2021, 14:05

« edellinen - seuraava »

redneck1

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 27 syyskuu, 2021, 21:24Eiköhän näiden bensakrematorioiden hinnat romahda ~10v sisään kun ei bensaa enää saa kuin määrätyiltä paikoilta ~10e/l hintaan jne.

Ite oon tavallaan saanu "säästettyä" lyömällä rahat kiinni rautaan mutta en mä näitä sijotuksena ajattele. Nytkin oon hiljaksiin yrittäny esmes MÖRKÖÄ myydä omakustannehintaan että sais tallin valmiiks mutta aika hiljasta on rahakauppa.

Harrastajathan näiden kanssa enää pelaa ja vaihtokauppaa se on enimmäkseen, eli siinä kohtaa kun bernerit ym. Huoranvittuperkeleenkissanemättimet keksii että nyt se bensanmyynti tosissaan lopetetaan niin siihen loppuu näiden romujenkin arvo.

Että turhaan pelkäät ettö sähköistyminen näiden aevoa ainakaan LISÄIS. Sen aika meni jo useampi vuosikymmen sitten... valitettavasti.
Sitten tulee esim. kaasukonversiot ja isomoottoriset nostaa arvoaan vaan entisestään. Ehkä ne mopautoluokkaa olevat kulkuneuvot paalataan kaikki kun sinne ei kaasupulloja mahdu tai jos mahtuu niin ei ainakaan mitään muuta sen jälkeen.
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 28 syyskuu, 2021, 06:30Sitten tulee esim. kaasukonversiot ja isomoottoriset nostaa arvoaan vaan entisestään. Ehkä ne mopautoluokkaa olevat kulkuneuvot paalataan kaikki kun sinne ei kaasupulloja mahdu tai jos mahtuu niin ei ainakaan mitään muuta sen jälkeen.


Sen mitä tässä on ajanhermolla "joutunut" olemaan niin kaasu jäi jo sähkön jalkoihin lupaavan alun jälkeen, eli ehkä harrastajat kääntää kaasulle mutta ei se autojen hintaa siltikään nosta koska ei se kaasukaan ole ilmaista.

Ne 99€/kk tankkaa niin paljon kuin haluat on ihan täyttä kusetusta eikä toteudu millään. Jollain pihistely tgi-seatilla saattaa se tankkausraja riittääkin mitä kk:ssa saat tankata mutta esmes tommoseen Lq4 vaniin/suburiin ni ihan huuhaata ja hyöty bensaan nähden onneton.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

pantera

Lainaus käyttäjältä: sössö - 28 syyskuu, 2021, 00:36ei ilman lukkoa saasuditella eikä autoja ostaa kuvitellen että se on joku sijoitus instrumentti, tai jos saa vaimolta luvan paremmin perustellen noin niin sitten.

Tossa funtsailin kun tuli mahdollisuus ostaa Shelby Americanilta yks niistä Shelbyistä jotka on ollu rentti käytössä Hertzillä ja Sixtillä GT-H /GT-S ..jos siitä sais jonkinlaisen bisneskeissin täällä aikaseks... vaikka kuinka optimistisesti arvioi tulevaisuuden hintakehitystä, niin  kannattaa ostaa kaksio ja laittaa vuokralle. Tulos on satavarmasti parempi, kiitos meidän autoveromme


redneck1

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 28 syyskuu, 2021, 07:46Sen mitä tässä on ajanhermolla "joutunut" olemaan niin kaasu jäi jo sähkön jalkoihin lupaavan alun jälkeen, eli ehkä harrastajat kääntää kaasulle mutta ei se autojen hintaa siltikään nosta koska ei se kaasukaan ole ilmaista.

Ne 99€/kk tankkaa niin paljon kuin haluat on ihan täyttä kusetusta eikä toteudu millään. Jollain pihistely tgi-seatilla saattaa se tankkausraja riittääkin mitä kk:ssa saat tankata mutta esmes tommoseen Lq4 vaniin/suburiin ni ihan huuhaata ja hyöty bensaan nähden onneton.
Mistä helvatin niin paljon kuin tankkaat jutuista. :o  Itse luen hinnan asemalta ja se on siinä. Ei se sen kummempaa kuin normaalilla bensa-asemalla.
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.


Camino79

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 28 syyskuu, 2021, 10:32Mistä helvatin niin paljon kuin tankkaat jutuista. :o  Itse luen hinnan asemalta ja se on siinä. Ei se sen kummempaa kuin normaalilla bensa-asemalla.


Kannattaa siis ehkä vähän perehtyä vielä aiheisiin ennenkun hirveästi alkaa huutelemaan  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

redneck1

SENSUROITU (piti sensuroida itse kun aikosin kirjoittaa jotain järjestä ja sen käytöstä tai käyttämättömyydestä, mutta saisin siitä bannit ;D )

Olen kuullut kyllä joskus jostain tankkauksista, mutta ilmaiset jutut on aina huijausta tai niissä on jokin taka-ajatus. Maailmassa kun ei saa mitään ilmaiseksi.
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 28 syyskuu, 2021, 11:34SENSUROITU (piti sensuroida itse kun aikosin kirjoittaa jotain järjestä ja sen käytöstä tai käyttämättömyydestä, mutta saisin siitä bannit ;D )

Olen kuullut kyllä joskus jostain tankkauksista, mutta ilmaiset jutut on aina huijausta tai niissä on jokin taka-ajatus. Maailmassa kun ei saa mitään ilmaiseksi.



Nimenomaan... Siksipä ne kaasuvehkeetkin on flopannu myynnillisesti aika rajusti kun sähköautoilu nyt vaan ON tätä päivää.

Varsinkin kun sekä hallitus että media on onnistunut myymään sen kansalle vihdoin että niihin on alettu siirtymäänkin. Eikä siinä, mukaviahan ne on ajaa ja hiljaisiakin vielä. Mutta se kuinka infra pysyy perässä on kysynysmerkki. Ja kunhan toimintasäteet saadaan sinne liki tuhatta km:iä niin taatusti sähköautojen myynti nousee exponentiaalisesti kun niillä alkaa pärjäämään täällä pohjoisemmassakin.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

redneck1

Offtopik sähköautoista, mutta ovathan nekin sijoituskohteita.

Sähköautot ehkä kivoja kaupunkiautoja äänettömyyden takia, mutta sanoisin että pitkän matkan ajoissa äänettömyys on huono juttu. Ajatellaan että tuolla tienlaidalla metsässä olisi jotain eläimiä kuten vaikka peuroja. Polttomoottoriauto kun tulee tietä pitkin, niin uskon että eläimet sen kuulevat ja osaavat jonkin verran ennakoida tulevaa, vaikka hyppäisivätkin autotielle. Sähköauto kun lähestyy äänettömästi, uskoisin että eläimet huomaavat sen vasta kohdalla ja saavat totaalisen paniikin. Näin niin kuin teoriassa, jos ajattelee. Tiedä sitten onko näistä mitään tilastoja.


Sähköä ei tule vielä riittämään autoilulle, jos ei sitä tuoteta ydinvoimalla. Siinäpä on ongelmaa kerrakseen. Sähköautot voivat olla tätä päivää, mutta niin on myös vaikka esimerkiksi kuivakäymälät, joissa myös hidasta kasvua. Sähköautot vaan lyönyt suhteessa paremmin läpi, vaikka nykyaika ei aina tarkoita jonkin asian hurjaa kasvua. Aurinkopaneelit ja tuulivoimalat voisivat olla kolmas esimerkki nykypäivästä.
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 28 syyskuu, 2021, 11:52Offtopik sähköautoista, mutta ovathan nekin sijoituskohteita.

Sähköautot ehkä kivoja kaupunkiautoja äänettömyyden takia, mutta sanoisin että pitkän matkan ajoissa äänettömyys on huono juttu. Ajatellaan että tuolla tienlaidalla metsässä olisi jotain eläimiä kuten vaikka peuroja. Polttomoottoriauto kun tulee tietä pitkin, niin uskon että eläimet sen kuulevat ja osaavat jonkin verran ennakoida tulevaa, vaikka hyppäisivätkin autotielle. Sähköauto kun lähestyy äänettömästi, uskoisin että eläimet huomaavat sen vasta kohdalla ja saavat totaalisen paniikin. Näin niin kuin teoriassa, jos ajattelee. Tiedä sitten onko näistä mitään tilastoja.


Sähköä ei tule vielä riittämään autoilulle, jos ei sitä tuoteta ydinvoimalla. Siinäpä on ongelmaa kerrakseen. Sähköautot voivat olla tätä päivää, mutta niin on myös vaikka esimerkiksi kuivakäymälät, joissa myös hidasta kasvua. Sähköautot vaan lyönyt suhteessa paremmin läpi, vaikka nykyaika ei aina tarkoita jonkin asian hurjaa kasvua. Aurinkopaneelit ja tuulivoimalat voisivat olla kolmas esimerkki nykypäivästä.


Eipä näistä nykyautoista juurikaan moottorin ääni ole se mikä ensimmäisenä maantienopeuksissa ulos kuuluu, kuunteleppas vaikka joskus tienposkessa niin kyllä se on rengasmelu ym. "Aerodynaaminen" ääni mikä sieltä kuuluu moottorin sijaan  ;)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

pantera

rednekki offtopiikkeinen tuli sit paskoon täänkin ketju?  :banghead:

kuutio

Valtateiden lähistöllä elelevät elukat tottuvat liikenteen ääniin.
Just toissapäivänä vasta äänimerkin käyttö sai peuraan liikettä.
Mä soitan aina pilliä villielukoille jos vaan kerkiän.
Kerran sivutiellä hyppäs hirvenvasa ihan eteen, olin just kääntyny ja ihan hiljanen vauhti muuten se olis hypänny suoraan konepellille!

Ja tossa mun Subbessa on äänet.
All work and no play makes Jack a dull boy.

redneck1

Ei ihmisen korvaan kuulu edes 80-luvun 98 Oldsmobilesta kuin kohinaa, jos se ajaa ohi. Tänä vuonna kuulostelin kun sellainen ajoi 60km/h ohitse, niin hämmästelin äänettömyyttä.

Kasariautoissa on tällä hetkellä sijoituspotentiaalia.
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Stang81

Paras sijoitus on se, että osaa rakentaa autoja näyttelykuntoon ja myy niitä jos joku tarjoaa tarpeeksi. Ja aloittaa taas alusta.
I'm trying to keep focused as I drive down the road
On the ditches and the curves and the heavy load
Ain't bitching bout things that aren't in my grasp
Just trying to hold steady on the righteous path

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Stang81 - 28 syyskuu, 2021, 14:28Paras sijoitus on se, että osaa rakentaa autoja näyttelykuntoon ja myy niitä jos joku tarjoaa tarpeeksi. Ja aloittaa taas alusta.
Kuulostaa enemmänkin työltä.
Tiukasti aisalinjalla.