Ruhalan Romun muita rojekteja

Aloittaja juhapih, 17 kesäkuu, 2020, 10:28

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: jariha - 12 heinäkuu, 2023, 06:56kainuussa jos meinaa museoida ropposia sen on oltava parempi ku tehtaalta lähtiessään... riitä pikku puhaltelut :o
Siltähän tääkin tapaus näyttää.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

juhapih

Tänään pistettiin Natikka poikki.





Kaameus paljastui kokonaisuudessaan.



Kitkapinnat on tuolla kopassa levällään.



Osat irrallaan....



Levystä pinta poissa, asetelmassa uraa ja vauhtipyörä liian syvä. Oli jo 11 vuotta sitten... ei varmaan ole parantunut siitä vuosien varrella yhtään.


Romut.

juhapih

Pultit tuli kiristettyä ja hihna asennettua.



Jos joku tarvitsee tuommoiseen California saastelaittein varustettuun koneeseen, jossa normi hihnapyörät, on malli tuommoinen...


Gary Grand

Aijai.. :P
Tuo ihana Sekuran ohjaamo Natikan päällä.
Sillä on pilattu monta traktoria.
Tanskalaisten sairasta huumorintajua. :suspect:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

juhapih

Saatiin hommattua osat Natikkaan.

Vauhtipyörä...



Kytkin ja laakereita...



Maanataina alkaa kasaus.

juhapih

Tämän päivän projektina oli siistiä Opel-pakun takalokarin kulmat ja liukuovesta irronnut maali. Samalla meni kuskin kynnyksen kulunut maalipintakin. Pitää hommata vielä taakse roiskeläpät. Jos löytyis semmoiset 60-luvun salamakuvioiset.

Aattelin pyhäpäivän ratoksi ajella Hämeenlinnaan rompetorille... Onhan se jonniinmoinen projekti sekin...  8)  voisi vaikka läpät löytyä sieltä. Teivosta löytyi NSU-läpät Sportti Prinssiin...

juhapih

Ahveniston rompetorilla... ja taas löytyi hyvää osaa...


juhapih

Maanatain hommana oli laittaa traktorin puolikkaat yhteen.

Ensin piti putsata mahtavat moskat pois kytkinkopasta, Sitten meni paikoileen uusi moottorin päätystefa ja sen jälkeen uusi vauhtipyörä.



Toinenkin puoli sai huomiota osakseen. Painelaakeri vaihdettiin.



Lopuksi meni kytkin paikoilleen.



Ja sitten saatiin puolessa tunnissa puoliskot yhdistettyä... ilman katkaisurataa. Ihan pumppukärrillä ja tunkeilla.

Jatkuu...



Tuolta kun pääsi kotiin, niin otin työn alle eilen aloitetut Sundancerin nahkapenkit.

Nappasin irti takapenkin pinnat, kun olivat helpommat... Selkänoja oli kohtuu hyvä, mutta istuinosa oli revennyt ja pärsääntynyt, joten tuo kaipaa ramppaa.



Rungot pitää vielä putsata ja maalata. Superlonit oli sangen hyvässä kunnossa.



Uusi vuota on aikalailla penkin värinen. Tosin paljastui, että penkit on maalattu aikoinaan tummemmaksi.
Pitää vaan pestä kunnolla ja jättää maalipinta silleen.



Repsikan istui ekaksi työn alle... hieman vino.



Revennyt ja muutenkin surkea...



Selkänoja irti... alla aarteita. Ja likaa...



Alla on kaikki ehjää, onneksi. Oli jo tuonut vanhan varaosapenkin jousia vuos sitten tallille...
Sähkösäädöt ei toimineet kun auton hommasin. Koneisto oli todella likainen...



Johdot kiinni ja tuossa kunnossa se lähti pelittämään.



Sitten purin kuskin penkkiä... Jäi kesken... vielä paskemmassa kunnossa, vaikka oli joskus laitettu uusi istuin pinta.



Irrottelin senkin sähköalustan. Katkaisijan oli joku murjonut rikki. Laitoin osat yhteen ja kas kummaa... alkoi pelitämään. Pitää vielä jotenkin kasata lopullisesti osat kiinni.



Jatkuu...

juhapih

Kuskin istuimen lisätoppaukset oli hieman mytyssä.



Tuommoinen sen pitäis olla. Ei ollut edes pahasti länässä, miksiköhän oli laitettu fylliä.



Kuskin penkin yläosassakin on pahoja halkeamia. Ei passaa jättää tuommoiseksi. Lisää hommaa...



Tuolta penkkien sisältä alkoi paljastumaan kaikenlaista. Repsikan istuin ei ollut kovin paha...



Mutta kuskin puolelta alkoi paljastua sitten ruostemössöä....



Aaarrrgghh....



Putsaus menikin sitten rutiinilla. Tuo kun oli se viimeinen putsattava osa. Tämmöistä ei ollut tehtaalta lähteissä, nimittäin pohjamaalia.



Tuossa ne on nyt paremmassa kunnossa kuin aamulla.



Kuskin istuimeen lisäsin yhden jousen kardaanitunnelin puolelle. Oli sopiva katkennut jemmassa.

juhapih

Kuskin istuin vaati muita enemmän huomiota osakseen.

Jouset meni helposti paikoilleen, myös se lisäjousi.

Vaahtomuovissa on nuo rautalangat, joiden päät on alunperin paperinarulla liitetty yhteen. No se oli pehmentynyt pilalle. Laitoin tuommoista ohutta kumiputkea tilalle.



Jousien reunaan kuului tuommoinen välly. Se oli pakko vaihtaa uuteen.



Alapuolelle vielä hieman kitinän vaimennusta ja superloni klipsuilla kiinni jousiin



Vielä tein uuden takaosan pehmusteen. Sen liimasin, vaikka alunperin se oli irtonainen.


juhapih

Kaikenlaista on rassattu, mutta päästiin takaisin autojen pariin...

Otin pojan Vollesta lasin irti.



Onneksi joku oli liimannut lasin oikein kunnolla viimeksi lasinvaihdossa. Sisälista oli liimattu myös.
Lista pitää irrottaa kun tuo kattoverhoilu otetaan pois.



Repsikan puolen kulma oli aika ikävän näköinen...



No ei se paremmaksi muuttunut, kun hioin pintapellin pois. Hitsuuta tiedossa, taas...


juhapih

Homma jatkui putsauksella ja pahan poistamisella.



Sitten tietty paikka...



...ja sinkkimaali.



Kohta on pintapaikan aika...

juhapih

Pintaa tuli turattua kasaan.



Hiottuakin tuli...



Ja maalattua.


juhapih

Tämän päivän hommana oli muorilan tallin uuden oven hitsaus. Eilen sain aikaiseksi vanhaan karmiin tulevan sisäkarmin teon.

Tallin lattialla Volvon alla on kehys ja oikean puoleinen ovi.



Volle on oven teon ajan nostettuna katon rajassa poissa tieltä.


Tässä on valmiina vasemman puoleinen ovi ja siinä oleva käyntiovi saumat ympäri hitsattuna ja hiottuna.
Noihin pitäisi laittaa vanerit kiinni jossakin välissä.


juhapih

Hornetin hylsy tuli haettua...



Ja sille teki tilaa kolariConcord, joka lähti kotitallille tulevia hitsaus- ja kasaushommia varten.