Heinäkoneet/ruohonleikkurit, jyrsimet

Aloittaja Gary Grand, 29 kesäkuu, 2020, 13:18

« edellinen - seuraava »

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 09 toukokuu, 2021, 20:34Osta Mielummin vaikka käytetty vanha kunnon klippo ;) ostin joskus -90 luvun lopulla, ja tänä päivänä toimii aivan moitteettomasti, vain perus huollot tehnyt, ja muutamat terät tullut uusittua

Ei muuta kun paa linkkiä tulemaan  :))

GM only 😉
+Pihatraktori :D

Sleepercooler

Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Camino79

No juu, menishän tuo budjettiin, mutta etäisyys on vähän tympeä  :thinking:

Tosin @Lakeuden el Loco  sen kävis nappaamassa ja kurvailis olssilla tännepäin huvikseen  :rolleyes:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 09 toukokuu, 2021, 20:14Puhallus lisääntyy varmasti. ..Leikkuuteho saattaa tippua merkittävästi ainakin paksummassa heinässä..

En tiiä, meillä kaikissa leikkureissa on terävää osaa terässä joku 7cm ja loppu on vaan lattarautaa

Sitä en kyllä tiiä painaisko se puhallus sitä nurtsia lakoon koneen alla, et terä ei leikkais kaikkea


Onkohan olemassa oikeesti mitään leikkuria jossa ois oikeesti kehitetty toimintaa sillain et mahdollisimman lussulla koneella saadaan kaatumaan mahdollisimman paksua heinikkoa

Eli just kotelon muoto, siivikon kulmat ja asennot, korkeudet suhteessa kotelon muotoon

Mitä katellu, niin kovin muodoton näkyy kaikissa olevan se teräkaukalon muoto, melkeen ku samassa tehtaassa ois prässätty kaikki ja leikkurivalmistajat sitten siitä muotoilee oman merkkinsä muokaisesti

Sleepercooler

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 09 toukokuu, 2021, 21:01No juu, menishän tuo budjettiin, mutta etäisyys on vähän tympeä  :thinking:

Tosin @Lakeuden el Loco  sen kävis nappaamassa ja kurvailis olssilla tännepäin huvikseen  :rolleyes:
Toi on oikeesti halpa! Uutena on maksanut 1kg:n verran
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

sössö


rb

Mä en näe oikein syytä kerätä pois,  vaan mielummin silputa matojen ruoaksi.


Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: rb - 10 toukokuu, 2021, 08:51Mä en näe oikein syytä kerätä pois,  vaan mielummin silputa matojen ruoaksi.




Leirintäalue on yks missä keräävä on hyvä

Ihmiset ei tykkää jos kaikki värjääntyy vihreeksi telttaillessa

rb

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 10 toukokuu, 2021, 09:01Leirintäalue on yks missä keräävä on hyvä
Joo..... Ja kuka mitenkin nurmikkoonsa suhtautuu.

Mun puolesta sais vaikka kaikki olla sammalta,  kun taas innokkaimmat viherpeukalot ei siedä sitä ollenkaan.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: rb - 10 toukokuu, 2021, 09:42Joo..... Ja kuka mitenkin nurmikkoonsa suhtautuu.

Mun puolesta sais vaikka kaikki olla sammalta,  kun taas innokkaimmat viherpeukalot ei siedä sitä ollenkaan.

Kuntta on nyt muotia  :))

sössö

Lainaus käyttäjältä: rb - 10 toukokuu, 2021, 08:51Mä en näe oikein syytä kerätä pois,  vaan mielummin silputa matojen ruoaksi.


ei tolle silppurillekkaan hirveemmin tarvetta ole kun noi häipyy parissa päivässä muutenkin.

Sleepercooler

Tänää eka ruohonleikkuu kerta, ja koko talven ulkona osittain lumenkin alla ollut klippo leikkuri ekalla vedolla käyntiin taas, klippo ei petä ;)
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

6PPC

Päivä meni vanhaa Stigan Dinoa huoltaessa.  Taas on ilmastonmuutosta torjuttu.  Ei tarvitse ostaa uutta leikkuria.

rb

Mua laiskotti.
Laitoin vaan tuoretta bensaa ja menoks...

P. Aholainen

Mun stiigan 11hp rattoni kuulostaa siltä että veivi tulee ihan just pihalle. Jeii.
Paalissa.