Transit, hiace ja muut pre 2000-luvun ei amerikkalaiset pakettiautot

Aloittaja Kyrpov, 25 tammikuu, 2021, 13:21

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 06 toukokuu, 2021, 00:11Nii kunnossakin voi olla, mutta vanhemmissa se keppi heilu mun muistaakseni ylipäätään enemmän. Siis siinä reinikais mallissakin.
Heilu se isän 97 sprintterissäkin aika miehekkäästi vaan en tiedä oliko jo väljää, toki onhan ne ennen varmaan ehjänäkin heiluneet herkemmin. Mk5 tuli 94 joten mun 95 on niistäkin sitä vanhempaa kastia jo.
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 06 toukokuu, 2021, 00:14Heilu se isän 97 sprintterissäkin aika miehekkäästi vaan en tiedä oliko jo väljää, toki onhan ne ennen varmaan ehjänäkin heiluneet herkemmin. Mk5 tuli 94 joten mun 95 on niistäkin sitä vanhempaa kastia jo.
silti noissa heilujissa ei ole mun muistaakseni ollu vaihteiden päällemenemisen kanssa mitään ongelmaa. Ei ole semmosta volvo tai enemmänki bemariheiluntaa että kepissä on tyhjää niin paljon että heiluu siinä eestaas kaarteissa ja kun laittaa nelosen meneeki kakkonen yms.. Enemmänki ne on moottorin tärinästä heiluneet.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 05 toukokuu, 2021, 21:03helmat ym ruoste, toki muissakin pakuissa, sähkövikoja toisissa yksilöissä kiitollisesti, mk2 aika karu peli talvella
Aaii..  :o Italo-ranu-mopareissako ruostetta? :rotfl:

No, joo..
Muutaman käytännössä ruosteettoman olen nähnyt, mutta loput sitten.. :shitfan:
Noiden helmojen rakenne on kuin jostain pilapiirroksesta. Korjaaminen järkevästi on tehty uretaanipinnoitteella lähes mahdottomaksi. "Helmapellin" paksuudet on jotain mitättömän ja huomaamattoman väliltä.. ::)

Lähinnä mua kiinnosti mitä vikoja näissä on.. :))  Tuon ominaisuuden näkee jo kaukaa, kun tällaista menee ostattelemaan.

Pienellä laatikolla olevissa on aika paljon ollut laakeri-/pesävikaa.
Lootan välitykset pakilla ja vitosella on jotain todella typerää. Vitoseen saakin järkevänhintaista korjaussarjaa, mutta pakille ei ole mitään tehtävissä.. No, oikein reilusti pienemmät renkaat alle, mutta semmosissa ei sitten riitä kantavuus.. >:(

Sivuoven liukurullat on ihan percstä, liian hinteliä. Pari vuotta sitten näkyi vielä edullisia korjaussarjoja, mutta nyt en ole huomannut. :thinking:

Jos takana on levyjarrut(-02->), niin käsijarrun kanssa on hommaa tiedossa.. ::) Isoilla rummuilla takana todella huoleton koko jarrujärjestelmä ABSeineenkin. 8)

Sähköongelmista en oikein tiedä..
Puhaltimen etuvastuksen liitin on mun Yökötissä ottanut 3.-asennolla lämpöjä ja oli sulattanut puhaltimen kytkimenkin, muuten kaikki on pelannut niinkuin pitääkin.. :o

Kokonaisuutena olen ollut todella positiivisesti yllättynyt tuohon laitteeseen. Mnkäänlaista ajamisen iloa se ei kyllä tuota ja silmiin se sattuu, kun osuu näkökenttään, mutta eihän sitä ilotteluun ole tehtykään.. ::)
Jos taakse on ruksattukin kutukoppi tavaratilan sijasta, niin saattaa tulla toisenlaisia ajatuksia mukavuudesta. :)) Ajaminen ei tosin väsytä. 14 tuntia voi ajaa parilla pysähdyksellä ilman että on paikat kipeänä ja ukko ihan hajalla henkisesti. :o
Nimim. Altasta kotiin päivässä
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 06 toukokuu, 2021, 08:30Aaii..  :o Italo-ranu-mopareissako ruostetta? :rotfl:

No, joo..
Muutaman käytännössä ruosteettoman olen nähnyt, mutta loput sitten.. :shitfan:
Noiden helmojen rakenne on kuin jostain pilapiirroksesta. Korjaaminen järkevästi on tehty uretaanipinnoitteella lähes mahdottomaksi. "Helmapellin" paksuudet on jotain mitättömän ja huomaamattoman väliltä.. ::)

Lähinnä mua kiinnosti mitä vikoja näissä on.. :))  Tuon ominaisuuden näkee jo kaukaa, kun tällaista menee ostattelemaan.

Pienellä laatikolla olevissa on aika paljon ollut laakeri-/pesävikaa.
Lootan välitykset pakilla ja vitosella on jotain todella typerää. Vitoseen saakin järkevänhintaista korjaussarjaa, mutta pakille ei ole mitään tehtävissä.. No, oikein reilusti pienemmät renkaat alle, mutta semmosissa ei sitten riitä kantavuus.. >:(

Sivuoven liukurullat on ihan percstä, liian hinteliä. Pari vuotta sitten näkyi vielä edullisia korjaussarjoja, mutta nyt en ole huomannut. :thinking:

Jos takana on levyjarrut(-02->), niin käsijarrun kanssa on hommaa tiedossa.. ::) Isoilla rummuilla takana todella huoleton koko jarrujärjestelmä ABSeineenkin. 8)

Sähköongelmista en oikein tiedä..
Puhaltimen etuvastuksen liitin on mun Yökötissä ottanut 3.-asennolla lämpöjä ja oli sulattanut puhaltimen kytkimenkin, muuten kaikki on pelannut niinkuin pitääkin.. :o

Kokonaisuutena olen ollut todella positiivisesti yllättynyt tuohon laitteeseen. Mnkäänlaista ajamisen iloa se ei kyllä tuota ja silmiin se sattuu, kun osuu näkökenttään, mutta eihän sitä ilotteluun ole tehtykään.. ::)
Jos taakse on ruksattukin kutukoppi tavaratilan sijasta, niin saattaa tulla toisenlaisia ajatuksia mukavuudesta. :)) Ajaminen ei tosin väsytä. 14 tuntia voi ajaa parilla pysähdyksellä ilman että on paikat kipeänä ja ukko ihan hajalla henkisesti. :o
Nimim. Altasta kotiin päivässä
niinjuu toi vitonen unohtu mainita, se huuti noistakin kun ei sais sitä käyttää kuulemma alta 80, voitelu kusee?



Ajettavuudeltaan mk2 ja mk3 on mun mielestä tosi hyviä ei häpee ohjaustuntokaan yhtään monelle henkilöautolle. Takajarruja valitteli naapuri myös, lähinnä oli outoja osakomboja eli ostaminen vaati aina setvimistä.




Vaikka moni  noillakin paljon ajelee niin onhan tossakin jo enempi vikoja/tyyppivikoja kun hiacessa, transportterissa, transitissa ja sprintterissä samoilta vuosilta.




Joku mystinen sähköjuttu oli tossa uudemassa, käräyttikö radion asennus virtalukon pohjan tms
Sinä vain

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 06 toukokuu, 2021, 08:43niinjuu toi vitonen unohtu mainita, se huuti noistakin kun ei sais sitä käyttää kuulemma alta 80, voitelu kusee?

Ajettavuudeltaan mk2 ja mk3 on mun mielestä tosi hyviä ei häpee ohjaustuntokaan yhtään monelle henkilöautolle. Takajarruja valitteli naapuri myös, lähinnä oli outoja osakomboja eli ostaminen vaati aina setvimistä.

Vaikka moni  noillakin paljon ajelee niin onhan tossakin jo enempi vikoja/tyyppivikoja kun hiacessa, transportterissa, transitissa ja sprintterissä samoilta vuosilta.

Joku mystinen sähköjuttu oli tossa uudemassa, käräyttikö radion asennus virtalukon pohjan tms
Osien ostaminen ranskalaiseen on sattumankauppaa.
Mielellään mallin kanssa ostoksille. :P

Mallia mulla ei ole ollut ottaa käsikynkkään, mutta joka kerta olen saanut oikeat osat. Pari kertaa tosin ottanut molemmat vaihtoehdot ja palauttanut myöhemmin sen väärän.
No, eipä pystynyt ostamaan Skeidaankaan kallistuksenvakaajan kumeja, kun niitä löytyi kolmella halkaisijalla.. Just sitä oikealla halkaisijalla ei sitten tietenkään ollut moponetin varastossa, vaan piti se tilata ennakkoon tiskille.

Tuo vitosvaihde on ongelma ns. pikkulaatikossa. Älkää kysykö mistä sen tunnistaa.. :o
2.8-koneisissa on aina iso laatikko ja 2.5:ssa useimmiten. 1.9 ja 2.0 ei ilmeisesti ollenkaan..

Vertailua noihin muihin en pysty tekemään, kun Transhitilla en ole tainnut edes ajaa, enkä muitakaan ole omistanut. ::)
Hiasteella ja Hiluksilla on tullut sen verran ajeltua, ettei sen suorituskyky ja kulutus kohtaa missään olosuhteissa. :)) Tiedä sitten näistä "uusista", mutta ne ei ole hinnoiltaan millään lailla kilpailukykyisiä mm. tuon Yökötin kanssa. :rotfl: Hiasteella ja Pornstartterilla lisäksi ongelmana turhan pienet sisätilat ja pakettiauto-status.

Tuollaisen vehkeen pitää olla kevyt-ka, että sillä viitsii ajaa.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 06 toukokuu, 2021, 09:05Osien ostaminen ranskalaiseen on sattumankauppaa.
Mielellään mallin kanssa ostoksille. :P

Mallia mulla ei ole ollut ottaa käsikynkkään, mutta joka kerta olen saanut oikeat osat. Pari kertaa tosin ottanut molemmat vaihtoehdot ja palauttanut myöhemmin sen väärän.
No, eipä pystynyt ostamaan Skeidaankaan kallistuksenvakaajan kumeja, kun niitä löytyi kolmella halkaisijalla.. Just sitä oikealla halkaisijalla ei sitten tietenkään ollut moponetin varastossa, vaan piti se tilata ennakkoon tiskille.

Tuo vitosvaihde on ongelma ns. pikkulaatikossa. Älkää kysykö mistä sen tunnistaa.. :o
2.8-koneisissa on aina iso laatikko ja 2.5:ssa useimmiten. 1.9 ja 2.0 ei ilmeisesti ollenkaan..

Vertailua noihin muihin en pysty tekemään, kun Transhitilla en ole tainnut edes ajaa, enkä muitakaan ole omistanut. ::)
Hiasteella ja Hiluksilla on tullut sen verran ajeltua, ettei sen suorituskyky ja kulutus kohtaa missään olosuhteissa. :)) Tiedä sitten näistä "uusista", mutta ne ei ole hinnoiltaan millään lailla kilpailukykyisiä mm. tuon Yökötin kanssa. :rotfl: Hiasteella ja Pornstartterilla lisäksi ongelmana turhan pienet sisätilat ja pakettiauto-status.

Tuollaisen vehkeen pitää olla kevyt-ka, että sillä viitsii ajaa.
Muistaakseni mk2 2.5 vapari ducato vei aikalailla saman kuin hiace, suorituskykyähän ei noissa turbottomissa ole yllättäen niin hyvin kuin turbollisissa, kyllä turbohiacella jo pärjää.


Transitilla on kulutusmittaus kesken ja kohta selvillä mihin tämä menee. Pätkä-ajoa ja kuorman kyydistystä tässä nyt enemmän kuin normaalisti joten kulutuksen ei pitäisi jatkossa ainakaan nousta. Siihen vielä perushuollot termostaatista suodattimiin ja pumpun ruuvaus  O0


Mutjuu onhan ducatotkin kautta aikojen vähän isompi perusmallina tavaratilaltaan laatikkoja kun perus hiace tai transporter.





Sinä vain

kuutio

Noista laatikoista... En edelleenkään ymmärrä miksi useimmissa manuaalipakuissa on pakki ihan käsittämättömän liian nopea. Eikö ne suunnittelijat koskaan oo itte peruuttanu ahtaaseen paikkaan ja/tai kärryn kanssa..
Ainakaan n-86 ekoissa viistokeula ransiteissa se tuhnus/sierran peruja oleva loota mihin vitonen lisätty, ei kestäny yhtään vedättelyä sillä vitosella. Mielellään yli 80 vauhtia eikä kunnon kuorman/kärryn kanssa käyttäis ollenkaan.
MT-75 sitten jo ihan ok kestoltaan.
Tais tulla n-89 eteenpäin
All work and no play makes Jack a dull boy.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 06 toukokuu, 2021, 12:06Noista laatikoista... En edelleenkään ymmärrä miksi useimmissa manuaalipakuissa on pakki ihan käsittämättömän liian nopea. Eikö ne suunnittelijat koskaan oo itte peruuttanu ahtaaseen paikkaan ja/tai kärryn kanssa..
Ainakaan n-86 ekoissa viistokeula ransiteissa se tuhnus/sierran peruja oleva loota mihin vitonen lisätty, ei kestäny yhtään vedättelyä sillä vitosella. Mielellään yli 80 vauhtia eikä kunnon kuorman/kärryn kanssa käyttäis ollenkaan.
MT-75 sitten jo ihan ok kestoltaan.
Tais tulla n-89 eteenpäin
Tässä 95sessa pakki ihan ok mutta muuten vaihdevälit vähän hassut. Ykkönen aivan liian lyhyt, kakkosellakin voi lähteä liikkeelle vaan äkkiä sekin käy lyhyeksi. Kolmonen on kadunkulmiin taas välillä liian pitkä, nelosta kaipaa 40kmh jo ja 60kmh on vitosen heiniä, nelosella jo huutaa.



Onneksi kytkin ja vaihteensiirto pelaa hyvin ja vielä isompi onneksi on, että kaupunkiajoa tulee vähän. Muuten vois alkaa jurppimaan.


E: tosin näitäkin oli usealla  eri välityksellä ja mulla tais olla toisiks tiuhin. Pitää jenkakello laittaa ja kattoa sitten mitä se sanoo.
Sinä vain

Kyrpov

Joku eristepakettikin tässä on vai liekö suomessa aina? Konepelti matotettu ja tulipelti konehuoneesta ja hytin puolelta paksulla eristematolla. Brittifoorumilla ei ainakaan ollut yleistä kun siellä moni matottaa jälkikäteen.

4.5m2 stptä silti alkuun aattelin ostaa ja hytin lattiaan laittaa ja mitä jää niin oviin ja väliseinään, katto jos riittää.
Sinä vain

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 28 huhtikuu, 2021, 18:40Vin tägin mukaan mulla pitäs olla toi timkenin lsd vaan en oo perää  vielä nostellut, perä sentään hiljanen.
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 05 toukokuu, 2021, 16:42mulla ei kyllä ota eikä edes tyhjäkäynnillä keppi hakkaa, taitaa puslat olla vielä kunnossa  O0
Se on rikki ihan selvästi, jos ei ulise, eikä keppi vatkaa.

Avolava-paripyörä mkII pitäisi saada... Ja ferrari lavan etunurkkaan.  :)
Tai sitten niitä rajavartiolaitoksen entisiä lyhyitä umpikaappi-nelivetoja.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Gary Grand

Töistä lähtiessä eteen tuuppasi Keljonkankaan rampista Transhitti ja kuski koitti polkea laitetta muun liikenteen vauhtiin.. Mä ajoin siis 50km/h rajoituksen mukaan ja Transu koukkas eteen. >:(

Lähtihän se kiihtymään risteyksestä, mutta sitten näky joku reilumpi pöläys auton alta ja meno tyssäsi rullaten tien reunaan. :o

Öljyvanaa lojauksen kohdalta ei kuitenkaan jäänyt..  :thinking:

Oletin toki ensin hirmuisten koneessa jyllänneiden voimien tulleen alakautta ulos lohkosta, mutta tais olla jotain pienempää totaalituhoa vaan. ::)

Melkein menin kysymään, miten kävi.. :mosh:  :iwantit: ..mutta jatkoin vaan hymyillen ohi.. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 18 toukokuu, 2021, 15:55Töistä lähtiessä eteen tuuppasi Keljonkankaan rampista Transhitti ja kuski koitti polkea laitetta muun liikenteen vauhtiin.. Mä ajoin siis 50km/h rajoituksen mukaan ja Transu koukkas eteen. >:(

Lähtihän se kiihtymään risteyksestä, mutta sitten näky joku reilumpi pöläys auton alta ja meno tyssäsi rullaten tien reunaan. :o

Öljyvanaa lojauksen kohdalta ei kuitenkaan jäänyt..  :thinking:

Oletin toki ensin hirmuisten koneessa jyllänneiden voimien tulleen alakautta ulos lohkosta, mutta tais olla jotain pienempää totaalituhoa vaan. ::)

Melkein menin kysymään, miten kävi.. :mosh:  :iwantit: ..mutta jatkoin vaan hymyillen ohi.. :o

Joku viisaus ainakin mk5 ransuttimessa et välijäähyn letkulle ei ole pito olaketta ja se on vahvistamatonta letkua, pölläys ja lojahdus on huomattava kun letku halkeaa täydessä vedossa

kuutio

Vielä niistä vanhempien mallien latureista.. meillä tos. ollu useempi yksilö niin moni oli sellanen että käynnistyksen jälkeen jää laturinvalo palaan kunnes antaa vähän kierroksia sitten ei syty tyhmäkäynnilläkään, kunnes taas sammutti. Ominaisuus/omituisuus
All work and no play makes Jack a dull boy.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 19 toukokuu, 2021, 11:34Vielä niistä vanhempien mallien latureista.. meillä tos. ollu useempi yksilö niin moni oli sellanen että käynnistyksen jälkeen jää laturinvalo palaan kunnes antaa vähän kierroksia sitten ei syty tyhmäkäynnilläkään, kunnes taas sammutti. Ominaisuus/omituisuus
onko niissä ollut se perinteisen näkönen lucas? Mulla oli 95a mitsubishi, moderni pyöreä. Varaosaputkien mukaan piti tulla vasta 97 vaan alkuperänen se oli vm 95.
Sinä vain

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 24 toukokuu, 2021, 05:19onko niissä ollut se perinteisen näkönen lucas? Mulla oli 95a mitsubishi, moderni pyöreä. Varaosaputkien mukaan piti tulla vasta 97 vaan alkuperänen se oli vm 95.

Se vanhempi malli
All work and no play makes Jack a dull boy.