Saabel Garage: #FinnTyphoon

Aloittaja Keme, 27 helmikuu, 2023, 13:54

« edellinen - seuraava »

Keme

Toi Crowni on ihan hiton jees toteutus. Facessa oon tainnu bongata ton aiemminkin.

Keme

Hetki takaperin tuli avattua yksi E85 käytössä ollut polttoainepumppu ja todettua viina melko huonoksi säilytysnesteeksi.

https://www.youtube.com/watch?v=kbW6MYwmnyg

Keme

Ehkä tämäkin tarina sopinee tämän topicin alle.

Tulipa kasailtua tämmönen muistinvirkistely 2013 ostetun Farkku Rekordin tiimoilta, kun tällä päivämäärällä toi on tullut omistettua tasan 10 vuotta. Aika perinteinen "nopee helppo pikaprojekti", mutta ompahan nyt sentään jossain ylhäällä tehdyt muutokset. Ainakin mulla on keskivahva luotto ettei Youtube nyt ihan heti ole katoamassa bittiavaruuteen.

Tähän koriin tuli sovitettua A Omegan moottori automaattiaskilla ja samalla myös tehostettu ohjaus. Nyt kun tota videoo katteli ja ynnäili, ni eipä katsastuskaan olisi kovin kaukana jos vaan ryhtyisi ja tekisi ton loppuun. Nooo, ehkä joskus myöhemmin ja ihme on, jos siinä kohtaa saa pidettyä pään kylmänä ja ajatukset kirkkaina ettei homma lähde taas uusille raiteille.


juhapih

Lainaus käyttäjältä: Keme - 21 elokuu, 2023, 14:17...ettei homma lähde taas uusille raiteille.

vink vink... tuolla netin jollakin palstalla oli Cee Rekku just katsastattu LS- mosalla...

Keme

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 21 elokuu, 2023, 21:28vink vink... tuolla netin jollakin palstalla oli Cee Rekku just katsastattu LS- mosalla...
Juu, mä tein ja katsastin semmosen tos viime vuoden puolella :D

juhapih

Oliko mimmonen homma?
Vertailuauto ja tehot?

Keme

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 21 elokuu, 2023, 23:06Oliko mimmonen homma?
Vertailuauto ja tehot?
Yhtä helppo kuin kaikki muutkin muutoskatsastukset eli ei mitään ihmeellistä. Etukäteen kysyin konttorilta mitä papereita tarvitaan ja ne mukana sit leimailemaan.
Ehkä sen verran tätä ny voi kuitenkin taustoittaa, et tähän koriin on muutoskatsastettu aikojen saatossa parikin eri turbotekniikkaa, akseliswapit eteen ja taakse ja paljon muuta. Muutoskatsastusten myötä akselipainot ja muutama muukin juttu on erilailla kuin normaalissa Rekordissa tai Commossa, joten lähtökohta muutoskatsastukselle oli paljon parempi kuin vakioautoissa.

juhapih

OK, eli jos tuon aloitetun 90-lukuisen kustomini haluaisin sen kasitekniikan 1,9 tilalle, niin voipi olla hieman hankalampaa... Pitänee tyytyä siihen silloiseen moottorivaihtoehtoon, eli Rover kasiin... Ah nostalgiaa...

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 22 elokuu, 2023, 10:12OK, eli jos tuon aloitetun 90-lukuisen kustomini haluaisin sen kasitekniikan 1,9 tilalle, niin voipi olla hieman hankalampaa... Pitänee tyytyä siihen silloiseen moottorivaihtoehtoon, eli Rover kasiin... Ah nostalgiaa...
Vertailu tehojen puolesta tehokkaimpaan malliin ja jarrut/akselistot sen mukaan. Tilavuusrajaa ei ole, teho-painosuhde määrittää, minkä tehoisen moottorin voi laittaa. Niin ja ne akselimassat myös sitä kokoa.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

juhapih

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 22 elokuu, 2023, 10:19Vertailu tehojen puolesta tehokkaimpaan malliin ja jarrut/akselistot sen mukaan. Tilavuusrajaa ei ole, teho-painosuhde määrittää, minkä tehoisen moottorin voi laittaa. Niin ja ne akselimassat myös sitä kokoa.


Olisko tuo rekord 6 se tehokkain malli... alle sata heppaa 2,5 l kutvonen... tai sprint taisi olla hieman yli 100 hepoa. Paino oli jotakin 1200 kg.
Mitä näillä korteilla saa?

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 22 elokuu, 2023, 12:30Olisko tuo rekord 6 se tehokkain malli... alle sata heppaa 2,5 l kutvonen... tai sprint taisi olla hieman yli 100 hepoa. Paino oli jotakin 1200 kg.
Mitä näillä korteilla saa?
Karkeasti, 100hv (DIN?) 1200kg taitaisi mennä vertailussa siihen 10kg/kW eli 120kW ~163hv(DIN).
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Keme

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 22 elokuu, 2023, 12:30Olisko tuo rekord 6 se tehokkain malli... alle sata heppaa 2,5 l kutvonen... tai sprint taisi olla hieman yli 100 hepoa. Paino oli jotakin 1200 kg.
Mitä näillä korteilla saa?
C Rekordeista tehokkain on Sprint ja sillä pääsee 7kg/kW tehopainosuhteeseen. Sehän on käytännössä A Commodore nelosmoottorilla.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Keme - 22 elokuu, 2023, 13:22C Rekordeista tehokkain on Sprint ja sillä pääsee 7kg/kW tehopainosuhteeseen. Sehän on käytännössä A Commodore nelosmoottorilla.
Jeps, sprintillä 78kW (oletus saksalaiselle autolle, että din) ja coupen omamassa 1025kg wikipedian mukaan eli 13.66kg/kw, mistä saa vähentyä arvoon 7kg/kW.
Sedanin omamassa 1110 kg eli 1110kg/7kg/kW=158,57kW eli 215,6hv DIN.
Jarrut pitää vastata sprint-mallia ja vakaajat, jouset tms.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 22 elokuu, 2023, 13:34Jeps, sprintillä 78kW (oletus saksalaiselle autolle, että din) ja coupen omamassa 1025kg wikipedian mukaan eli 13.66kg/kw, mistä saa vähentyä arvoon 7kg/kW.
Sedanin omamassa 1110 kg eli 1110kg/7kg/kW=158,57kW eli 215,6hv DIN.
Jarrut pitää vastata sprint-mallia ja vakaajat, jouset tms.
Paitsi että..
Jarruja ja alustaa saa parantaa tuosta Sprintin kokoonpanosta.
Ei tavii Sprintin osia lähteä haalimaan.. ;D

Isompaa jarrua, parempaa ripustusta, jne..
Jolloin omamassakin herkästi kasvaa ja muutoskatsastuksen punnituspaino suurenee..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

juhapih

Ja tais olla nuo Sprintin akselit, 5-pultti navat ja jarrut olla 1:1 Common osia... jos ooppelissa haluaa pysyä.

Takaluukun merkki mulla olisikin jo Sprinttiin...