Bensat kieuhuu kaasuttimesta

Aloittaja Springer, 18 heinäkuu, 2020, 21:14

« edellinen - seuraava »

Springer

Kyseessä Mopar 273 V8 Edelbrokin 500cfm kaasuttimella, toimii kuin junan vessa paitsi näillä keleillä lämpimänä sammutuksen jälkeisen startin yhteydessä! Saa pyörittää kaasu pohjassa hetken ennen kuin suostuu starttaamaan. Auttaisiko paksumpi eriste imusarjaan vai joku muu temppu? Vai antaako vain olla?

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Springer - 18 heinäkuu, 2020, 21:14Kyseessä Mopar 273 V8 Edelbrokin 500cfm kaasuttimella, toimii kuin junan vessa paitsi näillä keleillä lämpimänä sammutuksen jälkeisen startin yhteydessä! Saa pyörittää kaasu pohjassa hetken ennen kuin suostuu starttaamaan. Auttaisiko paksumpi eriste imusarjaan vai joku muu temppu? Vai antaako vain olla?
eriste ainakin jeesaa, alota sillä
Sinä vain

Camino79

Paksumpi/fiiberi tiiviste ja sammutettaessa "hörskäyttäminen" ainakin ensi hätään  :)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 18 heinäkuu, 2020, 21:21Paksumpi/fiiberi tiiviste ja sammutettaessa "hörskäyttäminen" ainakin ensi hätään  :)
tota sammuttaessa polkasua en oo ikinä ymmärtänyt. Kerran yks 50v yhden jenkin mies (nuoruudessa) tuli moittimaan kun sammutin suoraan tyhjäkäynniltä. Pitäis antaa kaasua ennen ja sammuttaa kierroksilta.
Sinä vain

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 18 heinäkuu, 2020, 21:22tota sammuttaessa polkasua en oo ikinä ymmärtänyt. Kerran yks 50v yhden jenkin mies (nuoruudessa) tuli moittimaan kun sammutin suoraan tyhjäkäynniltä. Pitäis antaa kaasua ennen ja sammuttaa kierroksilta.


Juu-u... Mutta niin vaan auttaa kuumastarttia ajatellen  ;)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 18 heinäkuu, 2020, 21:51Juu-u... Mutta niin vaan auttaa kuumastarttia ajatellen  ;)
selitä tarkemmin kiitos ja kerro miksi kaikki ei kiehu
Sinä vain

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 18 heinäkuu, 2020, 21:53selitä tarkemmin kiitos

En oo sen fysiologisiin ominaisuuksiin perehtyny sen kummemmin mutta OLETAN sen liittyvän siihen että sillä hörskäyttämisellä saadaan kohokammiot täydemmäksi sammuttamishetkellä. Tästä on ollut useammankin harrastajan kanssa puhetta (mm @Jussi) ja tuntuu varsinkin edelissä olevan oikeinkin tyypillinen omituisuus että helpottaa. Ja tosiaan mitä tuo käppyrä mulla nyt on ollu ~12v ja tolla tekniikalla/kaasarilla ~80% ajasta niin olen sen itse todennut toimivaksi.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 18 heinäkuu, 2020, 21:56En oo sen fysiologisiin ominaisuuksiin perehtyny sen kummemmin mutta OLETAN sen liittyvän siihen että sillä hörskäyttämisellä saadaan kohokammiot täydemmäksi sammuttamishetkellä. Tästä on ollut useammankin harrastajan kanssa puhetta (mm @Jussi) ja tuntuu varsinkin edelissä olevan oikeinkin tyypillinen omituisuus että helpottaa. Ja tosiaan mitä tuo käppyrä mulla nyt on ollu ~12v ja tolla tekniikalla/kaasarilla ~80% ajasta niin olen sen itse todennut toimivaksi.
Joku taika siinä oikeesti on, vaikka en loogisesti pysty sitä päättelemään. Se toimii Edelin kanssa. Lentää kyllä kuikkaan kunhan jaksan ja laitan oikeen kaasarin siihen.
En varmasti oo.

sössö

Meillä samaa farmarin kualajetissä, pitänee alkaa hörskäyttelemään silläkin ja kattoa toimiiko. Ainakin elokuvissa ne tekee noin niin miksei toimis.

Gary Grand

Capricen Rokkiorkan kanssa tuo hyrskäyttely saa vaan takapotkua aikaan kun hetken päästä koittaa käynnistää.
Kun sammuttaa nätisti joutoa kävänä, niin lähtee nätisti potkimatta. :thinking:

Eli selkeesti sillä on joku vaikutus.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

kuutio

Monilla on auttanut pieni ylim. sähöpunputin esim. tankin lähelle. Semmonen vapaasti läpipäästävä malli jota ei tarvi kokoajan pitää päällä.
Pitemmän seisonnan jälkeen ja jos on kuumana kiehauttanu kaasarin kuivaksi on kätevä täyttää kohokammio.
All work and no play makes Jack a dull boy.

Kyrpov

Mä uskon enemmän kaasarin säätöteknisiin juttuihin. Cadillacissahan pata kävi kuumana ja quadrajetti ei kiehauttanut kunnes pistin siihen tiivistesarjan. Sen jälkeen alko kiehutus. Eli väitän kiehumisen olevan yhtä normaali ilmiö kun sen, että jenkit nyt vähän tupsauttelee öljyäsavua putkesta jne
Sinä vain

kuutio

Vaan ei ylim. pumpusta haittaakaan ole, paitsi pussihousuille
All work and no play makes Jack a dull boy.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 18 heinäkuu, 2020, 21:51Juu-u... Mutta niin vaan auttaa kuumastarttia ajatellen  ;)
Jännä juttu, kun jos sitä oikein ajattelee, niin päinvastoin pitäisi käydä.
Ainakin minun ajatusmallin mukaan.

Polkaistaan hiukan kierroksia ja sammutetaan virrat, niin kone vetää kitusiinsa enempi bensa-ilmaseosta kuin tyhjäkäynniltä sammuttaessa. Luulisi sitten kuumana hetken päästä startatessa olevan seoksen aika rikas.


Imusarjasta ei teoriassa bensan pitäisi päästä haihtumaankin niin nopeasti, että suurempi bensamäärä haihtuessaan jopa jäähdyttäisi konetta.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

NonSenCe

Lainaus käyttäjältä: Springer - 18 heinäkuu, 2020, 21:14Kyseessä Mopar 273 V8 Edelbrokin 500cfm kaasuttimella, toimii kuin junan vessa paitsi näillä keleillä lämpimänä sammutuksen jälkeisen startin yhteydessä! Saa pyörittää kaasu pohjassa hetken ennen kuin suostuu starttaamaan. Auttaisiko paksumpi eriste imusarjaan vai joku muu temppu? Vai antaako vain olla?

kokeile ihan laittaa joku väliaikainen irto suoja eriste siihen kaasarin ympärille imusarjan päälle. jos se auttaa niin tiedät että siitä se johtuu. pelkkä pahvi jossa reikä kaasarille ja alumiiniteippiä alapuolella auttanee jo tarpeeksi kokeilua varten.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-