Valmet 602-4

Aloittaja Huuto-Olli, 17 tammikuu, 2021, 21:55

« edellinen - seuraava »

Huuto-Olli

Datsalla mettäkärryn/klapikoneen/lumilingon edessä "viihtyvä" etukuormaajallinen helvetinkone on alkanut vierastaa työntekoa. Onko jollakulla linkkivinkkiä johonkin korjaamokirjaan tms. vastaavaan josta kävisi sähköjen alkuperäinen reitti ilmi. Eikä ne muutkaan kuvat olisi pahitteeksi...

Ja jos joku tietää paikan, mistä tuohon sais uutta johtosarjaa (yleensä pelkkä laturin liitin näköjään tarjolla) niin olis pop. Eihän nuo nyt järin monihyväiset ole, ei vaan millään huvittaisi noita koppuroita yrittää parsia pohjolan tallissa joka kerta kun linkoamaan meinais alkaa.
Koska bensaa saa vielä

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Huuto-Olli - 17 tammikuu, 2021, 21:55Ja jos joku tietää paikan, mistä tuohon sais uutta johtosarjaa (yleensä pelkkä laturin liitin näköjään tarjolla) niin olis pop. Eihän nuo nyt järin monihyväiset ole, ei vaan millään huvittaisi noita koppuroita yrittää parsia pohjolan tallissa joka kerta kun linkoamaan meinais alkaa.
Jos parsis ne kesällä lämpösessä kuntoon... Kovin vähänhän siinä on pakollista parsittavaa.

Tossakin taitaa olla vielä ne pirut sulakkeina, eli kartiopää posliinit. Katkoo ihan huolella.
En varmasti oo.

Toyopet

No on ne posliinit, kun samat on vielä 1994 455:ssa. Tai omassa ei ole enää, kun viime viikolla heivasin sen sulakerasian pois ja lattasulakkeet tilalle. Välttämättä siellä ei muuta vikaa olekaan.

Valtran sivuilta löytyy kyllä ohjekirjoja vanhoihinkin, ne oli jotenkin kyllä hankalasti löydettävissä mutta kuitenkin siellä.
Tuo 602(-4) on käytännössä sama kuin 502, samat vermeet, tai no moottori on eri. 04-sarjakin samaa tavaraa eri värisessä paketissa ja saattapa tuo 55-sarjakin olla sähköiltään vielä sama, voimansiirto jo muuttui.

Tuo oma on vähän sekasikiö, kun on 65-sarjan etuakselilla ja koneella mutta vanhan 55-sarjan hytillä ja voimansiirrolla. Ihan täysin sopivaa ohjekirjaa en ole löytänyt, joutuu lukemaan kahta.

Mutta minäpäs katson, kun tuolla on joku kansio, onko siinä sähköistä mitään.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Toyopet

No eipä tuossa 305-405 vihkosessa tuon enempää ollut:
https://photos.app.goo.gl/ip5eNMxgAYp4GrPVA

Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Huuto-Olli

Kovasti kiitos tuostakin. Yhtään ei haittaisi, jos löytyisi vähän piuhaviivaakin..

Tarkoitus on käydä tuo läpi keväällä, kun on niin todella koppuraa johtojen eristeet. Tarttis vaan "pikana" ensiavun, kun ei meinaa saada keksintöä käymään...

Ja kun tuosta toisesta maataisteluveturista (Fjoord 4600) on cav:in pumppu ilmavaivojen kourissa kesämökää paikat pullollaan, ei paljon ole vaihtoehtoja kuin koittaa parsia tuo valtsu. :o
Koska bensaa saa vielä

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Huuto-Olli - 18 tammikuu, 2021, 17:28Kovasti kiitos tuostakin. Yhtään ei haittaisi, jos löytyisi vähän piuhaviivaakin..

Tarkoitus on käydä tuo läpi keväällä, kun on niin todella koppuraa johtojen eristeet. Tarttis vaan "pikana" ensiavun, kun ei meinaa saada keksintöä käymään...

Ja kun tuosta toisesta maataisteluveturista (Fjoord 4600) on cav:in pumppu ilmavaivojen kourissa kesämökää paikat pullollaan, ei paljon ole vaihtoehtoja kuin koittaa parsia tuo valtsu. :o
Eikö starttaa, vai ei lähe?

Minä nimittäin ihan ite huomasin, et jo viissatkussa on vaihteelle turvakytkin... Ei starttaa jos vaihde päällä.
En varmasti oo.

kuutio

Mulla olleessa kakkossarjalaisessa oli kyllä johdot notkeita mutta sisukset mustaa/vihreetä pölyä..

Varmaan jtn halpaa erää ollut, ei paljon kuparia enemmän rautaa..
All work and no play makes Jack a dull boy.

Therealsamppa

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 19 tammikuu, 2021, 01:55Eikö starttaa, vai ei lähe?

Minä nimittäin ihan ite huomasin, et jo viissatkussa on vaihteelle turvakytkin... Ei starttaa jos vaihde päällä.

802 malleissa jos ulosoton valintavipu on pyörityksellä niin ei lähde käyntiin, en mene varmaksi sanomaan onko 602 vastaava?
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Huuto-Olli - 18 tammikuu, 2021, 17:28Tarkoitus on käydä tuo läpi keväällä, kun on niin todella koppuraa johtojen eristeet. Tarttis vaan "pikana" ensiavun, kun ei meinaa saada keksintöä käymään...


Jos kaapeli akulta startille on ehjä ja maadoitukset kunnossa sekä startti ehjä, niin kyllähän se käyntiin lähtee. Pitää vaan olla sitten varma, että vaihde on vapaalla tai mielellään vielä hytissä kuski painamassa kytkintä...
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 19 tammikuu, 2021, 15:20Jos kaapeli akulta startille on ehjä ja maadoitukset kunnossa sekä startti ehjä, niin kyllähän se käyntiin lähtee. Pitää vaan olla sitten varma, että vaihde on vapaalla tai mielellään vielä hytissä kuski painamassa kytkintä...
Kuutisen vuotta sitten käynnistin Capricen konttorin pihassa 19mm kiintolenkillä auton alta.. ::)
Katsuri päästi parilla korjauskehotuksella läpi siitä huolimatta. :))  8)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Huuto-Olli

On tuossa se haistaja vapaalla olosta, sekin teki hapettuneiden liitinten takia kiusaa.

Tuo starttaa joskus sillai vammasesti, että ihan niinkun olis maavikaa - vaikka sitä se ei ole. Välillä taas niinkuin palmun alta.  Piuha poikki, tai melkein poikki, jostain kohtaa. On vaan niin ihanasti etukuormaajan aisa taas tiellä siinä, mistä lähteä setvimään startille menevää nippua että jee... ja sit kun tuossa on niputettu kaikki sille nurkkaa tulevat johdot yhteen kasaan, niin en oikein kehtaisi käydä purkamaankaan ennenkä kelit lämpiää.

Sen vähän mitä sitä on piuhoista ronklannu, niin aika monta jatkosta ja muuta sötöstystä on jo löytyny. Pahimpana puhaltimen katkaisijan virkaa toimitti dyckertnaula :o
Koska bensaa saa vielä

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Huuto-Olli - 20 tammikuu, 2021, 08:37Sen vähän mitä sitä on piuhoista ronklannu, niin aika monta jatkosta ja muuta sötöstystä on jo löytyny. Pahimpana puhaltimen katkaisijan virkaa toimitti dyckertnaula :o

Perinteet kunniaan! Mites.. paljonkos käytetty paalinarua..?
All work and no play makes Jack a dull boy.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Huuto-Olli - 20 tammikuu, 2021, 08:37On tuossa se haistaja vapaalla olosta, sekin teki hapettuneiden liitinten takia kiusaa.

Tuo starttaa joskus sillai vammasesti, että ihan niinkun olis maavikaa - vaikka sitä se ei ole. Välillä taas niinkuin palmun alta.  Piuha poikki, tai melkein poikki, jostain kohtaa. On vaan niin ihanasti etukuormaajan aisa taas tiellä siinä, mistä lähteä setvimään startille menevää nippua että jee... ja sit kun tuossa on niputettu kaikki sille nurkkaa tulevat johdot yhteen kasaan, niin en oikein kehtaisi käydä purkamaankaan ennenkä kelit lämpiää.

Sen vähän mitä sitä on piuhoista ronklannu, niin aika monta jatkosta ja muuta sötöstystä on jo löytyny. Pahimpana puhaltimen katkaisijan virkaa toimitti dyckertnaula :o
Siihen starttuuseenhan ei oikeen muut sähköt isommin vaikuta, kunhan heräte tulee solkulle.

Eli eipä siinä paljon kaavioita tartte, kun tekee uudet paksut piuhat akulta startille ja maihin. Loput voi siistiä sitten kesäkelissä.
En varmasti oo.

Huuto-Olli

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 20 tammikuu, 2021, 17:33Siihen starttuuseenhan ei oikeen muut sähköt isommin vaikuta, kunhan heräte tulee solkulle.

Eli eipä siinä paljon kaavioita tartte, kun tekee uudet paksut piuhat akulta startille ja maihin. Loput voi siistiä sitten kesäkelissä.

Tässä oli muuten paljon viisautta. Ja oma oletus tuoreesta maapiuhasta ja six hyvästä maasta pielessä. Kun keväällä piti tehdä k.o. keksintöön muista syistä täyskunnostus moottorille kenttäolosuhteissa selvisi se, että maapiuha ei mennyt paljon mihinkään... nyt on koneessa uutta ja startilla maita. Ei paljon avaimeen tarvi koskea.
Koska bensaa saa vielä