Transit, hiace ja muut pre 2000-luvun ei amerikkalaiset pakettiautot

Aloittaja Kyrpov, 25 tammikuu, 2021, 13:21

« edellinen - seuraava »

Bantam

Varmaankin enemmistö niistä 90-luvun vaihteen Transiteista oli Boschin ruiskutuspumpulla ja turbottomia. "Kynäsuuttimet" tuli käsittääkseni tähän - 89 malliin ja saman vuoden puolikorkea Longvan oli ensimmäinen Transit ohjaustehostimella.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 26 tammikuu, 2021, 23:5276hv "banaani"imarilla oleva vapari ainakin boschilainen, lättänäimusarjainen 70hv malli tais olla bosch myös uudemmissa.


Pre 94 tais sitten olla lucas/cav vaparissakin?
CAV olen muute nähnyt jossain noissa, onko se siis se tarkottamasi lucas?

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 27 tammikuu, 2021, 11:08CAV olen muute nähnyt jossain noissa, onko se siis se tarkottamasi lucas?
joo mutta käsittääkseni tosiaan koskee vanhaa mallia eli pre 94.



Turbo tohon uudempaan kai ihan bolt on kun laittaa turbon imarin ja pakosarjan, ei ole porukka edes suuttimia vaihtanut. Kertoo hyvästä moottorinohjauksesta siis  :+1:
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 27 tammikuu, 2021, 11:23joo mutta käsittääkseni tosiaan koskee vanhaa mallia eli pre 94.



Turbo tohon uudempaan kai ihan bolt on kun laittaa turbon imarin ja pakosarjan, ei ole porukka edes suuttimia vaihtanut. Kertoo hyvästä moottorinohjauksesta siis  :+1:
Ja välijäähykannattaa aina laittaa kun nykyään ne ei maksa mitään.

Eihän siellä ole mitään "moottoriohjausta", se pumpuhan on ihan kokonaan mekaaninen ennen 2000- lukua,sieltä tarttee vaan laittaa lisää syöttöä turbon kanssa että saa paineita...ja ei ylimitota turbon kokoa niin ei ne suuttimien ja elementtien virtauskaan lopu kesken ja lähtee heti alhaalta.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 27 tammikuu, 2021, 11:35Ja välijäähykannattaa aina laittaa kun nykyään ne ei maksa mitään.

Eihän siellä ole mitään "moottoriohjausta", se pumpuhan on ihan kokonaan mekaaninen ennen 2000- lukua,sieltä tarttee vaan laittaa lisää syöttöä turbon kanssa että saa paineita...ja ei ylimitota turbon kokoa niin ei ne suuttimien ja elementtien virtauskaan lopu kesken.
niin sitä meinasin just, että se on jees kun tollanen taittuu.



Miten lie nykyään meni turrbon muutoskatsastukset?  Toki oon koittanut selvitellä vaparin pumpun säätöä/tehoreservejä vaan uk missä iso transitfoorum on vaan heti turbo turbo turbo. Vähän kuin jenkkilästä kysyis v6sen viriohjeita  ;D
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 27 tammikuu, 2021, 11:36niin sitä meinasin just, että se on jees kun tollanen taittuu.



Miten lie nykyään meni turrbon muutoskatsastukset?  Toki oon koittanut selvitellä vaparin pumpun säätöä/tehoreservejä vaan uk missä iso transitfoorum on vaan heti turbo turbo turbo. Vähän kuin jenkkilästä kysyis v6sen viriohjeita  ;D
jaa a, muutostamisista en tiedä...tai sitä että alkaako kukaan katsastuskonttorilla edes valittamaan jos siellä joku pikkuturbo ja välijäähy on. Varmaan CC auttaa tässä muutostusjutussa ja tietää mitä tarttee.

Luulen että sieltä voi saada joku max. 10-15hp ehkä savulla otettua, savutton reservi jää aika vähiin. Yleensä ton ajan diisseleissä, niinkun vaikka se volkkarin viispyttynen vapari saa kyllä ihan havaittavia tehonlisäyksiä ruuvaamisella ja mahd. ennakon säädöllä, jollei se savupilvi haittaa.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 27 tammikuu, 2021, 11:50jaa a, muutostamisista en tiedä...tai sitä että alkaako kukaan katsastuskonttorilla edes valittamaan jos siellä joku pikkuturbo ja välijäähy on. Varmaan CC auttaa tässä muutostusjutussa ja tietää mitä tarttee.

Luulen että sieltä voi saada joku max. 10-15hp ehkä savulla otettua, savutton reservi jää aika vähiin. Yleensä ton ajan diisseleissä, niinkun vaikka se volkkarin viispyttynen vapari saa kyllä ihan havaittavia tehonlisäyksiä ruuvaamisella ja mahd. ennakon säädöllä, jollei se savupilvi haittaa.
eihän se savu haittaa vaan se  opin jo eskortin dsl ajoilta, että kävi pumpun päälle liika sauhu. Toki ei siitä enää tehonlisäysetuakaan ollut tietyn pisteen jälkeen. Olikohan k arvo 3.5-4 paras eli hiukan yli katsastuksessa sallitun.
Sinä vain

sössö

ei siitä joo. Jotkut sääteli sillon noita diisseliautojaan sinne että tuli jo harmaata putkesta eikä ne sen paremmi kulkenu mitä ne just katsastusrajalla tai vähän yli olleet.

Bantam

Ei ollut muuten koskaan sen -89 Transitin kanssa ongelmia K-arvon kanssa leimalla. Aina oli alle 1, vanhalla ilmanputsarillakin.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 28 tammikuu, 2021, 01:22Ei ollut muuten koskaan sen -89 Transitin kanssa ongelmia K-arvon kanssa leimalla. Aina oli alle 1, vanhalla ilmanputsarillakin.
ois varmaan vähän ripeemmin liikkunut isommalla k arvolla ;)
Sinä vain

Kyrpov

K arvosta tuli vielä mieleen kun sitä mainostetaan päästöarvojen ohella kuin messiaan sanomaa.


Siitä kun ei koneen kuntoa nää hyvällä tahdollakaan ja varsinkin noissa vanhoissa kun se ei ole kun säätää. Lipsahti se escortissakin kerran 0.3seen ja inssit oli rivissä ihmettelemässä.
Sinä vain

Therealsamppa

Kolme vuotta sitten kun Patrollin katsastin, oli K-arvo 0? Eipä tullut katsottua nyt mitä se oli kun Joulukuussa katsastin  ;D
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 28 tammikuu, 2021, 11:14K arvosta tuli vielä mieleen kun sitä mainostetaan päästöarvojen ohella kuin messiaan sanomaa.


Siitä kun ei koneen kuntoa nää hyvällä tahdollakaan ja varsinkin noissa vanhoissa kun se ei ole kun säätää. Lipsahti se escortissakin kerran 0.3seen ja inssit oli rivissä ihmettelemässä.
sama juttu kun pensakoneissa HC pieni "ei syö öljyä" wtf??

Bantam

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 28 tammikuu, 2021, 10:46ois varmaan vähän ripeemmin liikkunut isommalla k arvolla ;)

Niin voi olla, olisiko kuitenkaan pienempi ilmansaanti sitä 50kW nostanut?

Sain 90-luvun alussa vuokrarästeinä -88 mallin Renault Traficin. Huonompi se oli liikkumaan kuin Transit, vaikka sitä ei saatu päästöistä läpi kuin ilmanputsari poistamalla ja silloinkin K-arvo niukasti alle 2,5. Olihan siinä toki pienempi 2,1 48kW konekin.

Heh, olipa vaikea päästä siitä Traficista eroon. Kaikki jotka tulivat sitä katsomaan, olivat ensiksi kiinnostuneita, mutta koeajon jälkeen ei enää kukaan. Onneksi silloin venäläiset ostivat Suomesta käytettyjä pakettiautoja Ladojen ohella. Yksi tyyppi tuli junalla Pietarista ja sekin oli jo pois lähdössä, mutta sain sen uudelleen kiinnostumaan pudottamalla tonnikaupalla hintaa ja lopulta kaupat syntyi.

Bantam

Lainaus käyttäjältä: sössö - 28 tammikuu, 2021, 11:22sama juttu kun pensakoneissa HC pieni "ei syö öljyä" wtf??

Eikös HC-arvo korreloi paremmin bensan kulutukseen?