GM Atlas rivimoottorit

Aloittaja jusssi, 07 helmikuu, 2021, 12:37

« edellinen - seuraava »

jusssi

Onko minkälaisia kokemuksia noista letukan Atlas -moottoreista, eli 2002-> 4.2 kutonen ja sen lyhennelmät 3.5 (myöh. 3.7) vitonen ja 2.8 (2.9) nelonen ?  Näissähän olis painoon nähden hyvät tehot.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Toyopet

Telkkarista tuli joku aika sitten hot rod garagen jakso, missä rakentelivat noista turboversiot ja tarkoitus oli pistää kampoihin aussien ford barralle.

Stage ykkösestä saivat jotain 400hv pintaan ja stage kakkonen oli paljon kovempi viritelmä mutta se ei lähtenyt sitten dynossa käyntiin. Ohjelman seuraavaa jaksoa ei sitten ole tullut, että miten siinä kävi.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

sämpy

Noille tuli ohjelmassa vissiin uutena asiana kannenpulttien kulmakiristys, eikö lässyissä sun muissa ole tuon osalta siirrytty nykyaikaan?

Ja olisin itse ehkä käyttänyt hyvin iskevää pulttipyssyä noitten irrottamiseen, naputtelun sijaan. Katkoivat ties kuinka monta.

Ihan mielenkiintoinen moottori ja ainakin modernimpi kuin vaikka Jeepin 4.0. Itse tykkään rivikoneista lähinnä helpomman huollettavuuden takia.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

sössö

muistaakseni lässyjä on molemmilla pulttityypeillä, en kyllä ole yhtään varma.

Kyrpov

Olikos näissä perus eli jakoketju pitää vaihtaa jos kilsoja enemmän, koskikos piston slappi näitä koneita? On niissä ihan hyvin jerkkua
Sinä vain

jusssi

Muistelisin, että suunnittelivat jo tehtaalla 4.2 turboversiota, mutta päätyivät veekasiin SS mallissa?
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 07 helmikuu, 2021, 15:24Noille tuli ohjelmassa vissiin uutena asiana kannenpulttien kulmakiristys, eikö lässyissä sun muissa ole tuon osalta siirrytty nykyaikaan?

Ja olisin itse ehkä käyttänyt hyvin iskevää pulttipyssyä noitten irrottamiseen, naputtelun sijaan. Katkoivat ties kuinka monta.

Ihan mielenkiintoinen moottori ja ainakin modernimpi kuin vaikka Jeepin 4.0. Itse tykkään rivikoneista lähinnä helpomman huollettavuuden takia.
Lässyssä on kulmakiristys.. :o

Jeepin neljälitranen onkin suunniteltu kuuskytluvun alussa.. :))
196, 232 ja 258 on samaa koneperhettä.
258:n kampura ja 4.0 lohko, niin saa mukavan 4.5 litraisen koneen koottua.. :P
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement