Hylsysarjat

Aloittaja Camino79, 09 helmikuu, 2021, 14:54

« edellinen - seuraava »

Camino79

Noniin, tehdäänpäs tämmönen nopsa aloitus.

Elikkäs oma tarve olisi 1/4" & 3/8" & 1/2" TUUMAMITTAISILLE hylsyille.

Haluaisin siis työkaluvaunuun erikseen tuumahylsyt kun en viitsisi enää ostaa mm/sae-hylsysettiä kun tarve olisi pelkästään tuumamittaisille. Tähän asti siis ollu mm-hylsyt erikseen lyhyenä ja pitkänä ja tuumamittaisissa sit pärjänny biltsun isolla salkulla ja muutamilla erikseen hankituilla hylsyillä.

Vaatimuksena kohtuullisen hinnan lisäksi se etteivät ole mitään "multi"-hylsyjä. 6 tai 12 kanttiset ok, kun niitä 12-kanttisiakin jopa näiden aataminaikaisten romujen kanssa tarviikin.

Täälläkin vissiin jokunen työkalufirman edustaja/sellaisessa työskentelevä on, niin laittakaapa nyt tarjouksia esille harrastaja-hintaan niin hierotaan kauppaa  :D


Lisäksi tähän ketjuun saapi esittää omia näkemyksiä hyvistä ja huonoista sarjoista jne.

Ps. Räikille ei myöskään ole tarvetta.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Sleepercooler

Ja täälläkin olis tuumaisille hylsyille/ lenkeille tarvetta ;)
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

kuutio

Toi on kyllä ärsyttävää kun on tullu hankittua muutamia tuumahylsyjä tilanteen ollessa päällä, niin sekasinhan ne tahtoo olla millisten kanssa.
JOS mäkin saisin jossain vaiheessa järjestystä..
All work and no play makes Jack a dull boy.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 14 helmikuu, 2021, 10:44Toi on kyllä ärsyttävää kun on tullu hankittua muutamia tuumahylsyjä tilanteen ollessa päällä, niin sekasinhan ne tahtoo olla millisten kanssa.
JOS mäkin saisin jossain vaiheessa järjestystä..
mä oon raakasti spraymaalilla vetänyt vaikka punaseks noita erikoishylsyjä niin ei niin paljon sekotu tai sitten kynsilakalla
Sinä vain

sämpy

Offtopic..

Joihinkin työkalukeskusteluihin olen osallistunut, muistuu mieleen esimerkiksi Alfafoorumilla ollut keskustelu jossa keulittiin minkälaisilla merkkituotteilla kukin tekee hommia.

Postasin sinne tämän kuvan. Ostin vuostuhannen vaihteessa paikallisesta varaosaliikkeestä Pro+ -merkkisen työkalusarjan 100€:lla. Sarja on edelleen täydellinen ja tallessa ja kulkee koko ajan mukana eli käytössä käytössä päivittäin. Olen tällä korjannut työkseni kaiken merkkisiä ja maalaisia autoja sekä huoltanut automaatiota. Hyvin harvoin olen tarvinnut mitään eri mallisia perustyökaluja. Tuossa on isoissa hylsyissä sekä tuumat että millit. Myös paineilmakoneilla olen käyttänyt näitä hylsyjä.

Eli yli 20 vuotta tienattu tällä leipä pöytään.

Keskustelu (keuliminen) vähän hyytyi sen jälkeen.  ;D

Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

signet

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 14 helmikuu, 2021, 12:25Offtopic..

Joihinkin työkalukeskusteluihin olen osallistunut, muistuu mieleen esimerkiksi Alfafoorumilla ollut keskustelu jossa keulittiin minkälaisilla merkkituotteilla kukin tekee hommia.

Postasin sinne tämän kuvan. Ostin vuostuhannen vaihteessa paikallisesta varaosaliikkeestä Pro+ -merkkisen työkalusarjan 100€:lla. Sarja on edelleen täydellinen ja tallessa ja kulkee koko ajan mukana eli käytössä käytössä päivittäin. Olen tällä korjannut työkseni kaiken merkkisiä ja maalaisia autoja sekä huoltanut automaatiota. Hyvin harvoin olen tarvinnut mitään eri mallisia perustyökaluja. Tuossa on isoissa hylsyissä sekä tuumat että millit. Myös paineilmakoneilla olen käyttänyt näitä hylsyjä.

Eli yli 20 vuotta tienattu tällä leipä pöytään.

Keskustelu (keuliminen) vähän hyytyi sen jälkeen.  ;D


Mulla on samanlainen sarja kulkenut hinausautossa vuodesta 2010,sitä ennen se oli huotoautossa pari vuotta,salkku alkaa hajota,ja jotain on hukkunut.Käyttö ja olosuhteet ovat olleet rajuja.Muten hyyvä kokoonpano, mut noi varttituumaset sais olla eri pakissa.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Gary Grand

Mulla on lähes vastaava setti kulmikkaammassa lootassa kuin tuo Sämpyn pro+.. Ei pihtejä.
Ostin ysärillä opintotuilla ja maksoi 745mk. :o

Edelleen mukana ja nähnyt käyttöä ihan riittävästi.
Pari kilkettä on kadonnut aikojen saatossa ja ostettu uusia tilalle, mutta molemmat räikätkin toimii edelleen!! 8)

Mun satsi merkiltään Pro tool.. ::) Takuuta oli 10 vuotta, mutta mitään ei tarvinnut uusia sen aikana.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Camino79

Itse odottelen tässä yhdeltä tukkurilta tarjousta noista hylsyistä toptul-merkkisenä.

GM only 😉
+Pihatraktori :D

palontie

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 14 helmikuu, 2021, 12:25Offtopic..

Joihinkin työkalukeskusteluihin olen osallistunut, muistuu mieleen esimerkiksi Alfafoorumilla ollut keskustelu jossa keulittiin minkälaisilla merkkituotteilla kukin tekee hommia.

Postasin sinne tämän kuvan. Ostin vuostuhannen vaihteessa paikallisesta varaosaliikkeestä Pro+ -merkkisen työkalusarjan 100€:lla. Sarja on edelleen täydellinen ja tallessa ja kulkee koko ajan mukana eli käytössä käytössä päivittäin. Olen tällä korjannut työkseni kaiken merkkisiä ja maalaisia autoja sekä huoltanut automaatiota. Hyvin harvoin olen tarvinnut mitään eri mallisia perustyökaluja. Tuossa on isoissa hylsyissä sekä tuumat että millit. Myös paineilmakoneilla olen käyttänyt näitä hylsyjä.

Eli yli 20 vuotta tienattu tällä leipä pöytään.

Keskustelu (keuliminen) vähän hyytyi sen jälkeen.  ;D


Lainaus käyttäjältä: sämpy - 14 helmikuu, 2021, 12:25Offtopic..

Joihinkin työkalukeskusteluihin olen osallistunut, muistuu mieleen esimerkiksi Alfafoorumilla ollut keskustelu jossa keulittiin minkälaisilla merkkituotteilla kukin tekee hommia.

Postasin sinne tämän kuvan. Ostin vuostuhannen vaihteessa paikallisesta varaosaliikkeestä Pro+ -merkkisen työkalusarjan 100€:lla. Sarja on edelleen täydellinen ja tallessa ja kulkee koko ajan mukana eli käytössä käytössä päivittäin. Olen tällä korjannut työkseni kaiken merkkisiä ja maalaisia autoja sekä huoltanut automaatiota. Hyvin harvoin olen tarvinnut mitään eri mallisia perustyökaluja. Tuossa on isoissa hylsyissä sekä tuumat että millit. Myös paineilmakoneilla olen käyttänyt näitä hylsyjä.

Eli yli 20 vuotta tienattu tällä leipä pöytään.

Keskustelu (keuliminen) vähän hyytyi sen jälkeen.  ;D



Toi on ihan samanlainen satsi näköjään kun mä ostin Biltsusta n12v sitten,10v takuulla oli ja ainut mikä on hajonnut niin iso räikkä,mutta sain takuuna uuden,ja paineilmalla mä olen kanssa hylsyjä käyttänyt.Taitaa pari hylsyäolla kateissa.
Eniten vituttaa kaikki.

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

kuutio

^no ei toi pahan kalliilta vaikuta.. salkku ehkä turhan futuristisella muotoilulla(miksi?)

Muistaakseni jtn Mannesman putkityökaluja käyttäny ja virkansa hoitaneet
All work and no play makes Jack a dull boy.

NonSenCe

mulla ollut pieni 3/8" räikkä ja hylsysarja mannesmannilta autossa kulkevana yleissarjana jo vuosien ajan. siinä kun on "kaikki maholliset" hylsyt mukana. mm. kuuskulmio ja torx hylsyjä ja sytytystulppahylsyä jne. eri kätevän kokoinenkin laatikkona. jos olisin jostain löytänyt toisen samanlaisen, olisin ostanut. taisi olla poistuvaa mallistoa ja siksi halpa ostaessani. (kestänyt muutamien kymmenien tiukassa olleen renkaanpultin avaamisen metrisen putken avulla ainakin)

autokäytössä sen räikän sisällä oleva, eli karan läpi valaiseva pieni ledi oli kätevä, valaisi juuri sen pultinpään pimeässä. siis kätevä niinkauan kun se kesti (sen paristojen kansi taisi hajota väärinkäytön yhteydessä.) räikkä toimii kyllä yhä ei vaan loista pimeässä enää. toinen hyvä puoli setissä oli ettei voinut mennä muiden käyttämien hylsyjen kanssa sekasin.. ne olivat näes musta kromiset.. ja se taas huono autokäytössä.. musta katoaa helpommin maisemiin jos se tippuu. vaikeampi löytää paitsi talven lumilla. mutta sitten taas niissä oli isolla tekstillä se hylsyn koko ilmotettu kyljessä että on helpompia siis kattoa huonoillakin silmillä tai hämärämmässä.

kiinalaisia ne minusta on kuitenkin vaikka saksalaiselta kuulostavaa miestenmiestä ja veljeksiä nimessä on. edit: ihan varma en ole. mutta on niillä useilla räikkäsarjoilla kuitenkin 10v takuu. joten ihan susia eivät myy.
 
mulla on tälläsen tyyppinen..mutta minusta mulla on pelkkä 3/8" ittellä.. sellasesta en kuvia löytänyt.. https://suneuropa.com/en/automotive-tools/socket-wrench-set/socket-set-w-ratchet-w-led-light-94-pcs-metric-mannesmann-29755.html?guid=thumbnails&mid=1

niin. joo.. jos ostaa tuumasia. kannattaisi tutkia jos vaikka löytäisi niitä selvästi erilaisella kromauksella tai pinnotteella kuin ne milliset. eli paljon karkeampi pinta tai paljon isompi karhennus/knurling niissä että erottaisi sekä silmin että tuntoaistilla että nää on niitä toisia. esim jos ottaiskin ne kaikki tarvitsemansa voimahylsyinä niin voisi olla helpompi tunnistaa.

esim Hazetin hylsyjen pinnote on hieman karkeampaa.. ja niissä on se ristikuviokarhennus/knurling. mukavia käyttää. ei lipsu otteesta.
Facomin sarjassa taas ne kaikki on ihan sileän kiiltäviä että lipsuu sormista..
Beta hylsysarjassa sama vika. ei knurlinkia vaan italialaista korkeaa kiiltoa. 
Am-pro sarjassa ei oo knurlinkia mutta on kuitenkin karkeampi pinta. (siksi nää jäikin ns perus huoleton runnomis käyttösarjaksi kun olivat näppärämpiä fyysisesti käyttää kun esim tuo facom rs sarja)

mitäs muita hylsyi mulla olikaan.. ööh.. no toi 10v Bilteman hylsylaatikko on niin pahassa paikassa joten viitti avata katsoakseni millasia hylsyi siinä oli. mannesmannit oli sileät. halpa kiinalainen nimetön merkki joka on ns mökillä siinä on myös sileä kromi ilman mitään karhennuksia. gedoressa taisi olla pienet mutta terävät eli hyvin toimivat knurlingit. (missäs muuten se sarja on.. en ookkaan nähny sitä aikoihin.. hmmmm..)
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Dohc

Lainaus käyttäjältä: palontie - 14 helmikuu, 2021, 20:00Onkohan Mannesman työkalut laadukkaita?Aika kattava satsi ois Hobbyssa tarjouksessa.
https://www.hobbyhall.fi/fi/puutarha-ja-tyokalut/tyokalut-ja-tarvikkeet/kasityokalut/tyokalusarjat/tyokalusarja-215-osaa-mannesmann_b1c73bbc/?gclid=EAIaIQobChMI9q2ezfnp7gIVlZGyCh2HdwAkEAQYASABEgKswvD_BwE

Jumalauta, siellähän oli tavaraa niin pirusti! Onhan tuo sakemannimerkki, mutta varmaan jossain halvan työvoiman maassa tehty. Noh, se ei välttämättä kuitenkaan haittaa jos raaka-aine kunnollista lämpökäsittelyineen ja laadunvalvonta toimii! :thinking:
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!

Antti

Pikaisella googletuksella ei sattunut silmään työkalusarjaa, jossa olisi 1/2" hylsysarja, kiintolenkit ja sytytystulppahylsyt. Jos jollain sattuu olemaan tietoa mistä moisen löytäisi niin saapi vinkata.

Kaikissa mitä tähän asti oon löytänyt, puuttuu joko kiintolenkit tai tulppahylsyt. Tai sitten niissä on mukana kaikkea joutavaa, kuten 1/4" hylsysarja, pihtejä, ym.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Antti - 24 lokakuu, 2021, 08:49Pikaisella googletuksella ei sattunut silmään työkalusarjaa, jossa olisi 1/2" hylsysarja, kiintolenkit ja sytytystulppahylsyt. Jos jollain sattuu olemaan tietoa mistä moisen löytäisi niin saapi vinkata.

Kaikissa mitä tähän asti oon löytänyt, puuttuu joko kiintolenkit tai tulppahylsyt. Tai sitten niissä on mukana kaikkea joutavaa, kuten 1/4" hylsysarja, pihtejä, ym.



https://www.virtasenkauppa.fi/hylsyavainsarja-1-2-nelikulma-stahlwille-876n-5181


Hieman silti ihmettelen että miksi sen pitää olla noin spesifi kun et kuitenkaan eritellyt esmes että milliset vai tuumaiset työkalut, tossa nyt kuitenkin millisiin linkki.

Mutta kerro nyt kuitenkin uteliaalle että miksi noin tarkat määreet?   :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D