Matti's garage

Aloittaja MJF, 17 maaliskuu, 2021, 15:08

« edellinen - seuraava »

MJF

Eteen meni noin suoraan. Yhtä pultinreikää pitää isontaa 108mm kehälle ja loput 3 porata uutta. Sitten sopii levy napaan ja satula kannakkeineen menee suoraan. Takajarrut on vielä mietinnässä
Mopar on parsa

MJF



Autossa pittää olla penkit että viittii istua.


Serkkupojan Coupeen jo aloiteltiin 112 jaon muuttmamista, mutta se tökkäsi heti alkuunsa. Väärät navat oli myyty, mutta onneksi Hupelilta löytyi oikeat. Kiitokset vielä sinne  8)
Mopar on parsa

Hupeli

Noi jakkarat on muuten hyvät istua. Tukevat sivusuunnassa jos muuten mahtuu istumaan ;D
Mullakin melkein samanlaiset.
Näissä aidoissa "RS" istuimissa jotka myös samankaltaiset taisi olla säädöt vain edessä, jalkotilaan päin?

MJF

Hyvin mahtuu meikäläinen istumaan. Eilen kerkesin vain käväistä tallissa ja sekin meni siinä kun istuskelin autossa ja zoomailin kiinnityksiä, hyvät on istua  ;D Itselle parhaiten sopivat penkit on olleet C4 korisen sähkösäätöiset vastaavat, nämä on A8:sta lähtöisin. Pitkäjalkaisena tahtoo reisituki jäädä aina huonoksi. Näin kävi myös C5 korisen Recarojen kanssa kun etureunaa ei saanut erikseen nostettua. Näissä näyttää olevan säätöjä riittävästi ja kun tekee vielä kiinnitykset sopivasti  ^-^  Rouva on 30cm lyhyempi niin pitänee ottaa sekin huomioon että säädöt riittää myös sinne päin. Nappulat on joku ehtinyt viedä sivusta, pitää varmaan jostain palkinkyljestä vuolla uudet.

Slantin kansi tuli eilen venttiilitöistä. Pitänee lähtiä kairaileen ja mittaan palotiloja paljonko vielä höylätään pois  :)  Vähän tuli rappua kanavaan kun tuli ne isommat venttiilit.

Mopar on parsa

Hupeli

Ton rapun kun poistaa niin siitä taitaa saada suurimman hyödyn.

Tuliko penkit a8? Aika urheilulliset  :hiphopcar:
Mäkin hankin vielä yhdet(kun halvalla saa) m3 avosta.
Niissä on erikoinen turvavyö. Sopii hyvin hart toppiin.

MJF

M3 penkeissä taitaa olla turvavyö selkänojassa ja silti kääntyvä selkänoja. Oikein hyvät kaksioviseen ja varsinkin katottomaan :) Joo, 96 A8 penkit nuo on. Sähkösäädöillö ja kuskin muistipaikoilla jotka yritetään saada toimimaankin.

Kannessa isoin homma on tuossa venttiilin alla, itse kanavaan ei juuri ole hyötyä mennä sorkkimaan.
Mopar on parsa

jariha

C4/C5 puhutaan siis laatusitikoista  :))
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

MJF

Lainaus käyttäjältä: jariha - 18 kesäkuu, 2022, 07:00C4/C5 puhutaan siis laatusitikoista  :))

 :panic:  :smashhead:  :banghead:

On meillä ollut C5 sitikkakin. Hyväkyytinen auto, isompi moottori olis pitänyt olla. Viimeisen kerran kun ajoin sillä niin mietin että laitanko sittenkin vielä katsastuskuntoon, mutta kun kaikenmaailman diskovalot alkoi taas välkkymään mittaristossa niin en sitten laittanutkaan...

Pari kanavaa ja palotila olis hangattu lähelle valmista. Palotilaksi mittasin 57cc, eli nyt kun on lohkon tasosta otettu milli pois, puristussuhteeksi tulee 8,43. Laskuria näppäilemällä 47cc palotilalla tulis 9,4 puristukset, eli sinne tähdätään. Jokainen kannesta höylätty 0,0067 tuumaa pienentää palotilaa 1cc, joten höylättävä määrä on 0,067 tuumaa eli 1,7mm.



Mopar on parsa

MJF

Tuli haettua pari B4 korista kasikymppiä purkuun. Toisesta saa halutessaan viitoskoneen kiinnikkeet yms ja toisesta kylmästöinnin  8)

Mopar on parsa

MJF

Slantti olis nipussa ja veinkin sen 200km päähän Dartsanin keulalle. Iltapäivä oli aikaa paikanpäällä askarrella niin ei kovin paljoa saatu tehtyä siinä, loppuhieronta jäi kaverille itselleen. Pakoputken alkukäyrät saatiin hefailtua kun oli käsiä enempi. Migillä kun turruutetaan niin sitten pitää hioa saumat että ilkeää katsoa  ::) Nojatuolista käsin oli mukava kasailla moottoria pukissa, mikseikähän tuota ole aikaisemmin keksinyt  ;D





Mopar on parsa

Hupeli

Lainaus käyttäjältä: MJF - 30 kesäkuu, 2022, 20:08Tuli haettua pari B4 korista kasikymppiä purkuun. Toisesta saa halutessaan viitoskoneen kiinnikkeet yms ja toisesta kylmästöinnin  8)



Onkos 80 kannakkeet sopivat coupeen?

MJF

Juu samat korvakot ne on. Sinne hakupaikalle jäi vielä 2,3e tekniikalla oleva etuveto-Coupekin. Sillä hain varalle että jos innostuu laittaan 2,5TDI viitosen vielä keulalle...
Mopar on parsa

Hupeli

Lainaus käyttäjältä: MJF - 01 elokuu, 2022, 20:24Juu samat korvakot ne on. Sinne hakupaikalle jäi vielä 2,3e tekniikalla oleva etuveto-Coupekin. Sillä hain varalle että jos innostuu laittaan 2,5TDI viitosen vielä keulalle...

Jaa..pitäsköhän hakee pihaan..olisko vielä haettavissa?

MJF


Pojat sairastaa niin kotona on sitten aikaa värkätä tämmösiä
Mopar on parsa

MJF


Toisen puolen tähän astisista hitsuuksista tekaisin kans viteon.


Satelliteen aloin tekeen pakoputkia, entinen yksöispiippu on 90-luvun alun omavalmiste ja alkaa oleen rapsakassa kunnossa. Ja tuplaputket pitää kuulemma olla veekasissa  :thinking: Aihioiksi läjä 180 mutkia Biltemasta, usiampi tanko suoraa ja Thrustin pöntöt Us-Partsista. Mustaa putkea ja päiksi tulee rosterista taiteillut päät.



Aloitin homman ripustamalla vaimentimet kohdilleen ja tekemällä uudet roikottimet roiskeläppäkumista. Lemmareihin hitsasin latanpätkät korvakoiksi. Takapäähän piti tehdä kuskinpuolelle korvakko runkopalkkiin, mallin sai kuitenkin vänkärinpuolelta. Nämähän on yhdellä piipulla alunperin, mutta paikat on tehomalleja varten molemminpuolin. Runkopalkkiin meneviä korimuttereita oli omissa jemmoissa ja orkkistyyliset pultit löytyi kans  8)



Mopar on parsa