Matti's garage

Aloittaja MJF, 17 maaliskuu, 2021, 15:08

« edellinen - seuraava »

Teippi-Mikko

Olisiko kenno tukossa? Ajansaatossa kertyy kaikkee paksaa lamellien väliin. Meillä oli firmassa semmonen tapaus kun ihmeteltiin huonoa lämmitystä, korjaantui puhaltelemalla ja imuroimalla

MJF

Jonkinlainem kanavapuhallinhan siellä on. Ens viikolle lupaa plussakelejä parille päivää, pitää silloin purkaa putkia sen verran että näkee puhaltimen ja kennon. Suodattimet on tullut jo puhdistettua, ehkä pieni vaikutus oli sillä.
Mopar on parsa

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: MJF - 04 tammikuu, 2024, 15:06Pakkasta. Kylymä. Vituttaa.
Halli ei halua enää nykyisellään lämmetä kunnolla, on kai täällä ennen tarjennut  ??? Lämmityksenä on siis kattila jota on ennen lämmitetty pelletillä. Pelletin hinnan pompsahtaissa nyt ihan perinteisesti haloilla. Vesi lämpiää, siinä ei ongelmaa. Kattilasta vesi kiertää yläkertaan kennolle jonka läpi puhalletaan ilma ilmastointiputkia pitkin halliin. Lämmin ilma menee reunoille ja imuputket keskeltä. Kennokin lämpiää hyvin, yläkerran huone on hyvin lämmin sen myötä. Ilmeisesti nyt putkistossa oleva puhallin alkaa kyykkäämään, ilma ei tunnu liikkuvan entiseen malliin, pieni lämmin hönkäys tulee hallin puolella putkien nokasta. Ei riitä koko alan lämmitykseen. Mitähän tuohon nyt keksisi tilalle? Puhaltimen uusimisella jos pääsisi? Tämä osa-alue on itselle vieraampaa, ei oikeen tiiä minkälainen puhallin pitäisi olla että se imee putkia pitkin ja viekä puhaltaakin toiseen suuntaan. HJÄLP.

Onko yksivaihepuhallin? jos konkka sökö, niin teho hiipuu...

MJF

Onhan se ja konkkaahan tuossa slanttikin jo ehdotti. Tarkistetaan kun ilmat lämpiää, purattaa putkistoa pois. Ja se kenno katotaan samalla. -11 jo tänään  :o
Mopar on parsa

MJF

Tänään oli vielä jonkinverran pakkasta, oli komia keli aloittaa ajokausi -24  8) Jääradalla tietenkin :) Hauskaa hommaa tämmöselläkin autolla, sen verran varovaisemmin kun vaan ajaa ettei kovin penkkoja pöllyyttäis :D Alla varmaankin Aspenin ensiasennustalvirenkaat Firestone Town & Country, hyvin piisaa pitoja vaikka ikää on kohta puoli vuosisataa.

Mopar on parsa

MJF

Purettiin Sarkkeri aikalailla nippeleiksi. Seuraava vaihe olisi sitten hiekkapuhallus. Ja se nyt ei 30 pakkasessa tai lumisateessa onnistu. Ootellessa tietysti voi tietysti paikkailla joitain kohtia.





Tästä purettuja osia on mallattu lisää Coronettiin. Lokasuojat ja konepelti menee heittämällä paikalleen. Loputkin keulan osat menis, mutta muuta ei vielä ole  ;D  Oviksi laitoin 69 Belvederen ovet malliksi. Ne nyt ei muutenkaan sovi Coronetin pintapelteihin, aukkoihin toki sopii. Mutta pintapellit pitääkin tehdä sitten Chargerin muotoihin. No eipä tätä nyt enempää, tehdään tuo oikea Charger kuitenkin ensin.
Ps. Oli muuten surkeaa maalia. Otin pari purkkia punaista Motonetistä ihan vaan tuota varten. Se kaks purkkia meni tuohon sopotukseen, puolet nosturilla ja loput valutettu pitkin kylkeä laikkuihin  :smashhead:





Mopar on parsa

slant sickness

4D Charger tuo mieleen jonkun etelä-Amerikan moparversion. Teet tuostakin 1/0 joita sulle tuntuu kertyvän muutenkin.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

juhapih

Niinpä... Dodge Polara (argentina)


MJF

Sarkkeri saatiin purettua hylsyksi ja lähti hiekkapuhallukseen. Saapa nähdä kuin paljon löytyy lisää hotsattavaa...





4d projektiin sain takaluukunkannen ja etuhiekkapellin. Hiilikuituiset oli tullut siihen projektiin. Oviaihiotkin on jo tiedossa, ovat vaan niin kaukana etelässä että pitää miettiä kyytiä. Onko joku roadtripin paikka keväämmällä vai sattuisiko jotain muuta kyytiä löytymään.
Mopar on parsa

MJF


Videolta näkee ehkäpä paremmin mitä puhalluksessa löytyi, tästä on nyt hyvä jatkaa. Paikkoja joutuu aukomaan ja puhaltelemaan uusiksi, mutta ne saa nyt tehtyä tässä kotonakin. Kuskinpuolen pilarien juuret tuli uutena asiana, hyvin oli pakkeloitu piiloon. Mutta tiesihän sen että löytyy sieltä lisää kun tällälailla aletaan kaivelemaan.
Mopar on parsa

Toyopet

4d charger kyllä herättäisi jossain sopivassa kokoontumisessa keskustelua. Tai farkku...

Se 1971 tullut koppa olisi minun mielestä vielä hauskempi tuommoiselle ristikytkennälle.

Samaten olen miettinyt, että tuohon farkku-cutlassiin kun viitsisi etsiä ja sovitella buick regal coupe/gn/gnx keulapellit...
En kyllä ole ihan varma, kuinka helpolla ne ristiin istuu.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

MJF

4d projekti on saanut facen puolella kommenttia ääripäästä toiseen. Pitänee varautua että sitten on sama homma tapahtumissakin  :rotfl:
Mopar on parsa

MJF


Ensimmäisiä hitsauksia tehty Chargeriin. Vänkärinpuolen helma sattui oleen kohdalla niin aloitin siitä. Takapää uusiksi, 10cm pintapeltiä ja loppuosa jää kylkipellin taakse piiloon valmiissa autossa. Etupäässä helmaa olikin sitten vanhoja paikkoja jotka sai lähteä heti. Myöskin pätkä sisähelmaa ja vääntösauvapalkin pää meni uusiksi.








Mopar on parsa

juhapih

Kattelin tuota leffaa... on siinä sulla touhuamista...

MJF

Paikka kerrallaan kohti valmista  8)
Mopar on parsa