Volvo 240/740/940/960 ym

Aloittaja Kyrpov, 19 tammikuu, 2020, 13:52

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Katotaan tuleeko täytettä  ;D


Jutustelua siis takavetoisista volvoista.
Sinä vain

sössö

 mikä on v kansi?

sitä autoa pitää kenkiä melkosen kauan että saa katin kuumaksi kun se tosiaan on siellä jossain keskellä autoa. Huomaa päästömittarin kanssa kun antaa jenkaa joku 3000 ja sitte kun päästöt lopettaa laskemisen niin site on lämmin. voi mennä kauan.

Kyrpov

Niin mikä se parempi kansi on minkä kaveriksi v nokka olis hyvä laittaa?


Saa täällä 1xx sarjasta ja 3xx sarjastakin jutella ja jopa amazonista :D
Sinä vain

sössö

531 on paras 8v kansi, 530 on se plussumpi mistä saa tehtyä ihan hyvän. Hintaeroa taitaa olla ed. mainituilla n. 10 kertasesti ellei enemmä.

sitte on se joku ihan ripuli saastekansi, palotilat männissä yms.

sössö

itse ehkä pyrkisin tekemään niin että hommaisin auton missä 531 kansi. Sen jälkee jostain roskiksesta ostat 20 eurolla 530 kannen. Vinkulla vedät 530 kannen kanavat isommaksi ja lasket kannen. Hommaa nokka ja kasaa (oliko OHC foortissa yhden pykälän lyhempi hammashihna, käytä sitä jos orggis ei enää toimi korkeapaine kannen kanssa).

Lopulta laitat 531 kannen myyntiin vrcffälle sikahinnalla ja huomaat ettet köyhtyny yhtään mutta nyt sulla on 150hp volvo.

DX

pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore

Camino79

Lainaus käyttäjältä: DX - 19 tammikuu, 2020, 14:26taas peeveetä sorsitaan


Ällös huoli toverits, kannatetaan täällä semmostakii  ;D

GM only 😉
+Pihatraktori :D

Jooli

PV oliski hieno ja amazon, mulla ei oo ollu ku liki 10kpl 244-240 ja muutama 360, 740, 760, 945.

Mut tosiaan 940.sta ei taida muuta löytyä kuin 530-kansia mikä on ihan perus hyvä, yleensä vaan kaikkein lussuimmalla nokalla mikä tappaa menohalut(M ja T) mitä niistä yleensä löytyy.
Sitten on niitä 90-luvun alun vapareita fb? missä ilmotetaan 135hp ni siinä on 531 kansi ja vähän jyrkempi V-nokka. Pelkkä V nokan eron huomaa kierroksilla tommosessa perus B230F koneessa.

Jopa mun 360 B200F on kiukkusempi menemään mitä perus B230F, kun siinä on jyrkempi nokka ja ei rajotinta. D- nokka ja puristusten nosto tekee jo ihmeitä vinokoneelle, äänikin muuttu vähän kisasemmaks heti, vaikka oli vaan 160-kansi laskettuna (vakiona 530.stäkin huonompi)

Näitä tulikin tuolla jotain mainittua, Penkissä ei tullut käytyä mutta 740. manuaalissa oli kiinni B230F kone mutta Kjetin ruisku ja sen parempi imusarja ja D nokka niin 4-vaihteella kulki mittariin 200km/h mitä vakio B230F ei ota millään, alamäen tartti et alko enää 5.lla kiihtymään. Päästöistä meni hyvin läpi muttei ole vähäpäästöinen, on vm88.


Sama avaamaton B230F kone on nyt LH.n imusarjalla ja V-nokalla paikallaan, ihan vakio puristuksilla ja 13mm vahvemmilla kiertokangilla.
bmw.n suuttimet, Me.gasquirt, hukkakipinä mitsusta ja  kiinankopio ahdin (saman asian ajais 940.n vakio ruisku yms, vakio välijäähy ja vakio 940.n pakosarja, ni siitä saatiin muistaakseni 210hp 0.5bar ahtopaineella, ja painekkin piikkas vast ihan lopussa noin ylös. Ei nyt mikään erikoinen saavutus mutta tonnin budjetilla ihan kivan kulkunen, paineen nosto 1.0bar autto perstuntumalta tosi paljon.


Jooli

Lainaus käyttäjältä: sössö - 19 tammikuu, 2020, 14:16itse ehkä pyrkisin tekemään niin että hommaisin auton missä 531 kansi. Sen jälkee jostain roskiksesta ostat 20 eurolla 530 kannen. Vinkulla vedät 530 kannen kanavat isommaksi ja lasket kannen. Hommaa nokka ja kasaa (oliko OHC foortissa yhden pykälän lyhempi hammashihna, käytä sitä jos orggis ei enää toimi korkeapaine kannen kanssa).

Lopulta laitat 531 kannen myyntiin vrcffälle sikahinnalla ja huomaat ettet köyhtyny yhtään mutta nyt sulla on 150hp volvo.
ihan toimiva suunnitelma  :)
Sierran hihna on joo lyhyempi ja menee näihin vanhoihin vinokoneisiin kun laskee kantta tarpeeksi, jossain uudemmissa 940.n jakopäissä on ollut sellasia pyöreähampaisempia hihnapyöriä ni niitten hihna ei sovi ristiin, mutta äkkiä sinne vaihtaa vanhat hihnapyörät tilalle. tai muokkaa vakio kiristintä ja ajaa volvon hihnalla

Jooli

Ite kun en osaa mitään moottoreita rakentaa ja kireen vaparin ois tarvinnu ni pistettiin kaverin kanssa mersusta 3,0l 24v vaparikone 244.n koppaan, helpommalla pääsi  ;D
volvon nelivaihteisen tilalle sai samalla mersun 5 vaihteisen missä tiuhemmat vaihdevälit, ei tarvinnu opetella laatikon välityksiä tekemään
 

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 19 tammikuu, 2020, 14:00531 on paras 8v kansi, 530 on se plussumpi mistä saa tehtyä ihan hyvän. Hintaeroa taitaa olla ed. mainituilla n. 10 kertasesti ellei enemmä.

sitte on se joku ihan ripuli saastekansi, palotilat männissä yms.
eli 531 kannen kanssa tulee v nokka ja tehot on se 130hv jotain? Mistä se extra 20hv tulee, vingusta?
Sinä vain

Jooli

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 19 tammikuu, 2020, 15:39
Lainaus käyttäjältä: sössö - 19 tammikuu, 2020, 14:00531 on paras 8v kansi, 530 on se plussumpi mistä saa tehtyä ihan hyvän. Hintaeroa taitaa olla ed. mainituilla n. 10 kertasesti ellei enemmä.

sitte on se joku ihan ripuli saastekansi, palotilat männissä yms.
eli 531 kannen kanssa tulee v nokka ja tehot on se 130hv jotain? Mistä se extra 20hv tulee, vingusta?
puristuksia ku nostaa ja kaivaa sen vakio flektin pois ni luulis siitä 20hv iso osa tulevan, sit jos vähän kanavia kiillottelee tms
tais olla b230f.n puristussuhde hiukan päälle 9 ja b230e, b200e, b200k jotain 10 vai vähän päällekkin, en nyt tähän hätään muista. ero tulee siitä onko männissä kuoppa vai patti.
b23e.ssä tais olla 160-kansi  10.3 puristukset ja D nokka ni ilmotetaan 140hv

sössö

Laske kantta ja laita parempi imu ja pakosarja (jos tarvii) ja valitte nokka. Eikö toi v ole joku turbo/karavaanari nokka?

Jooli

Lainaus käyttäjältä: sössö - 19 tammikuu, 2020, 17:12Laske kantta ja laita parempi imu ja pakosarja (jos tarvii) ja valitte nokka. Eikö toi v ole joku turbo/karavaanari nokka?
turboissa käyttävät mieluummin vx3 nokkaa, imupuoli sama kuin v,ssä mut pakopuolella jotain myöhästyksiä ja vähän eroa, mulla on kyl toiminu v-nokka vaparissa ja turbossa, eikä oo liian jyrkkä. vapariin joku K tai H nokka ois hyvä tehojen kannalta

sössö

Muistaakseni se H oli kauheen kallis sitte kuitenkin siihen nähden mitä se oli. Samaan hintaan sai jo jotain ihan oikeitaki nokka akseleita millä ei ollu mitään H nokka lisää hinnassa.