'65 Nostalgia-Valiant & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

FuryIII 71

Joo, tuota tarkoitettiin tässä aiemmin keskusteltaessa. Onneks linssi nyt ei kokonaan räjähtäny, ni homma ei silleen oo akuutti, varsinkaan ku laite ei muutenkaan ole mikään varsinainen näyttelykapistus...  ::)

Mutta joo, pitänee kysellä tuoltakin, jos ei ny muuten satu löytymään.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

FuryIII 71

Lisäsin Kaljataksin nyt tähän samaan topikkiin, vaikkei sitä nyt sen kummemmin oo tarkoitus projektoidakaan. Eikä @jariha n jäljiltä varmaan ihan heti tarvikaan, ellei kuuluisa mr. Murphy (ei se beverly hills-kyttä) iske.  ::) Toki tarvittavat normihuollot yms. tehdään sit ku tarve on.

Tänään käytiin tuolla keravan diktaattorin tallilla, höristelemässä Siipimutterin ja isoveljensä kanssa Oldsilla tallin pihan ympäri. Oli muuten jännä huomata, että Siipimutterin isobroidi, joka ei silleen varsinaisesti oo autoihmisiä, tuli sellainen "The Grinch pilaa joulun"-tyyppinen virne naamalle, ku jariha sai veivattua 350:n tulille, ja antoi tyhjäkäynnillä vähän happea. :)) Kylkiputket ja peltsarit on kyllä hiton hyvänkuuloinen yhdistelmä.  :sarrrja:

No tästä itse kullekin linkki videoon ja pari kuvatusta.

https://www.facebook.com/share/p/2vqpZEAdia74PpAu/



Siipimutterikin näköjään tarttui kuvaan.



Erään viimeaikaisen uutisen perusteella tämä numeropari saanee hiekkaa suvakkien pimppiin, mutta ei haittaa, päinvastoin.  ;D

1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

FuryIII 71

Käyty häiriköimässä @jariha a tallilla, ja vedettiin pari lenkkiä tallin pihan ympäri Kaljataksilla, jahka saatiin ensin käyntiin. Toimiva ryyppy olis vissiin pop.  ;D

Pistin pari videota ny juutuupiin, ku mulla joku kanava näytti vielä olevan jostain reilu 14v. takaa.  :))

Siipimutteri polkemassa kaasua, jariha antoi kuulemma lopussa ohjeita vähän jämäkämpään kaasun polkemiseen.  ;D


Siipimutterin kuvaama pätkä. Lopetti kuvaamisen ku säikähti mun kaasun polkaisua.  :))


Äänet on kyllä erittäin ihanat.  :hiphopcar:
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

FuryIII 71

Tänään käyty Kaljataksilla acs, Siipimutterin kera. Piti ennen lähtöä laittaa antenniin hankkimani ketunhäntä ja liimata H.Simpsonille uus tukka, ku oli päässy kaljuuntumaan. No häntä onnistui, mutta koska jollain mulkulla on himo repiä mun autoista keulamerkkejä, ni tämäkin oli revitty jalustasta irti, ja laitettu takas paikalleen. Putos vaan kengille ku avasin konepellin, enkä edes koskenu Homeriin.

No enivei, entrasin Homerin uuteen loistoon.  :coolsmoke:







Ketunhäntä.



Hyvin kesti motarivauhdit, tosin kiinnitys onkin ehtaa ryssäläistä haitekkiä, eli nippuside.  :coolsmoke:
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 16 maaliskuu, 2024, 19:47jahka saatiin ensin käyntiin. Toimiva ryyppy olis vissiin pop.  ;D


Tarpeetonta.
Poljetaan ensin kaasua muutama kerta, että kiihdytyspumppu suihkuaa bensaa imariin. Sitten startataan lyhyesti, jos ei yhtään hörähdä, poljetaan taas kaasua ja sitten taas kokeillaan startilla jne. Pikkuhiljaa siihen oppii, montako kertaa pitää kaasua painaa, että se hörähtää. Toki sitten pitää pienellä kaasunkäytöllä hetki pitää käynnissä ennenkuin lämpiää käydäkseen tyhjäkäyntiä.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 29 maaliskuu, 2024, 21:21Tarpeetonta.
Poljetaan ensin kaasua muutama kerta, että kiihdytyspumppu suihkuaa bensaa imariin. Sitten startataan lyhyesti, jos ei yhtään hörähdä, poljetaan taas kaasua ja sitten taas kokeillaan startilla jne. Pikkuhiljaa siihen oppii, montako kertaa pitää kaasua painaa, että se hörähtää. Toki sitten pitää pienellä kaasunkäytöllä hetki pitää käynnissä ennenkuin lämpiää käydäkseen tyhjäkäyntiä.

No näin on toimittu.  ;)
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 29 maaliskuu, 2024, 21:21Tarpeetonta.
Poljetaan ensin kaasua muutama kerta, että kiihdytyspumppu suihkuaa bensaa imariin. Sitten startataan lyhyesti, jos ei yhtään hörähdä, poljetaan taas kaasua ja sitten taas kokeillaan startilla jne. Pikkuhiljaa siihen oppii, montako kertaa pitää kaasua painaa, että se hörähtää. Toki sitten pitää pienellä kaasunkäytöllä hetki pitää käynnissä ennenkuin lämpiää käydäkseen tyhjäkäyntiä.
Nii, mitäpä sitä turhaan laittas kuntoon niitä vehkeitä. Oppiihan noi temput ku aikansa harjottelee.
Minusta vaan ihan kaasaripelilläkin on jotenkin mukavampi polkasta pari kertaa kaasua, laittaa käyntiin ja lähtee ajeleen ilman mitään pumppailua tai hyytymisiä.
En varmasti oo.

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 30 maaliskuu, 2024, 03:59Nii, mitäpä sitä turhaan laittas kuntoon niitä vehkeitä. Oppiihan noi temput ku aikansa harjottelee.
Minusta vaan ihan kaasaripelilläkin on jotenkin mukavampi polkasta pari kertaa kaasua, laittaa käyntiin ja lähtee ajeleen ilman mitään pumppailua tai hyytymisiä.


Onneks naapureina lähinnä neekereitä ja manneja, ni ei tartte töiaamuisin pelätä että häiritsis jonku työssäkäyvän unia, ku kaasua pumppailemalla pitää käynnissä.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

palontie

Yötöissä käyvät mannet vielä hermostuu ja asentaa vielä joku yö siihen vaimentimet ja edellisyönä pöllityn katin että saisivat jatkossa nukkua rauhassa ennen seuraavaa työvuoraan.
Eniten vituttaa kaikki.

FuryIII 71

1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Kalu

Meinasin just samaa et eihän ne autoista katalysaattorit ja hallien pihoilta romuraudat sekä akut päiväsaikaan häviä...

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 30 maaliskuu, 2024, 03:59Nii, mitäpä sitä turhaan laittas kuntoon niitä vehkeitä. Oppiihan noi temput ku aikansa harjottelee.
Minusta vaan ihan kaasaripelilläkin on jotenkin mukavampi polkasta pari kertaa kaasua, laittaa käyntiin ja lähtee ajeleen ilman mitään pumppailua tai hyytymisiä.

Alkuperäisessä ohjeessa on, että jos -17°C lämpimämpää, niin polkaistaan kerran kaasua ja kylmemmässä kaksi kertaa.
Tuossa papparaisen kaikinpuolin alkuperäiskuntoisessa capricessa toimii jotakuinkin näin. Paitsi äsken LowCrow onnistui siitä jotenkin kastelemaan tulpat...
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Poju

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 30 maaliskuu, 2024, 10:42Meinasin just samaa et eihän ne autoista katalysaattorit ja hallien pihoilta romuraudat sekä akut päiväsaikaan häviä...

Ainakin omat rottelot on kaikki niin vanhoja, ettei niisssä kattia ikinä oo ollut, että lienee sekin valinnan vapautta...

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Poju - 31 maaliskuu, 2024, 00:45Ainakin omat rottelot on kaikki niin vanhoja, ettei niisssä kattia ikinä oo ollut, että lienee sekin valinnan vapautta...
Nuo on sen verran taitavia kavereita, että saattisivat ottaa äänenvaimentimen jos ei kattia autossa ole.. :shitfan:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Camino79

GM only 😉
+Pihatraktori :D