Tekokuu l. Lutka

Aloittaja Gary Grand, 19 kesäkuu, 2022, 20:53

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Tänään kotiutui tämä hankinta.



Kun kauppaan ei kuulunut tekniikka, niin aloitin purkuharjoitukset aikalailla heti kun sain Yökötin kotiutettua Himoksen reissun jäljiltä ennen kolmea.

Alkutilanne pellin alla.



Hetken taistelu nippusiteitä vastaan..



No, oli siellä ruuvejakin avattavaksi, mutta aika paljon sai sivuleikkureillakin irti. :rotfl:

Vähän lisää ja..



Tässä vaiheessa pidin ruokatauon, kun tuli nälkä. :P
Ei nimittäin vklopun jäljiltä tehnyt mitään mieli ennen viittä.. :rotfl:  :oushit:

@Zuinula poikkesi noutamassa nipun SBC hilpettä ja hetki ihmeteltiin romuja. :P

Kuuden maissa iskin uudestaan kiinni Tekokuuhun ja kasilta oltiin jo edistytty vähän. 8)



Ai, että tuo sepelialusta tekee hyvää, kun kieriskelee siinä auton alla.. :oushit:

Pari ylimääräistä ikkunaa oli lohkoon ilmestynyt.. ::)



Männäntapin mentävä reikä.. :rotfl:

Kone ei pyörinyt käsivoimin ympäri asti enää. Meinas olla viimenen turbiinin ruuvi vähän haasteellinen ottaa pois. :panic: Mahtui kuitenkin just ja just lohkon ohi, niin sai nuo irti toisistaan.

Huomenna pitää nypätä loota vielä pihalle.. :P
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Harri S

Asiallinen projekti, tykkään.
Moottorinorsu ja sepelipiha on parhautta.
Yhden Olds 455 swapin kokemuksella.
Päätoiminen harrastaja

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 19 kesäkuu, 2022, 21:08Asiallinen projekti, tykkään.
Moottorinorsu ja sepelipiha on parhautta.
Yhden Olds 455 swapin kokemuksella.
Vaati varmaan aika eläimellistä ponnistelua jo saada norsu liikkumaan tuollasen rautakasan kanssa.. :shitfan:
Sen verran upotti jo tuon Lässykän kanssa, että liikutteluun käytin rautakankea.. :rotfl:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Harri S

Olihan siinä jo vähän punnerrusta kun just edellisenä kesänä laitettu pihaan 15cm patja 32:sta. Mutta meni siinä swapissa kyllä ihan koko päivä aamusta iltaan ja naapureille kielikylpy.
Päätoiminen harrastaja

Gary Grand

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Dohc

Otsikkoon viitaten, Sputnikista ja muuta avaruusjuttua odotin, mutta petyin! ;D
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 19 kesäkuu, 2022, 21:10Vaati varmaan aika eläimellistä ponnistelua jo saada norsu liikkumaan tuollasen rautakasan kanssa.. :shitfan:
Sen verran upotti jo tuon Lässykän kanssa, että liikutteluun käytin rautakankea.. :rotfl:
Sen takia virittelin  vanhasta lepakko-sampon rungosta (ylösalaisin käännettynä)  nostoaisan traktorin nostolaitteisiin. Liikkuu kevyesti karkeammassakin maastossa. Se norsu on pelkiltäänkin tuossa sepelillä aika vedettävä.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Dohc - 19 kesäkuu, 2022, 21:27Otsikkoon viitaten, Sputnikista ja muuta avaruusjuttua odotin, mutta petyin! ;D
No kyllähän tuosta ehtii vielä vaikka minkälainen satelliitti tulla.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

A.Naali

Mä ideoin moottorinostinta peräkärryn kiinni, silloin kun pihalla vielä touhuilin. Olis saanu mönkijällä/ autolla vedeltyä koneen pois.

juhapih

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 19 kesäkuu, 2022, 21:28Se norsu on pelkiltäänkin tuossa sepelillä aika vedettävä.

Mulla on piha-asennusajan muistona mulla on tiilikärrin pyörien akselitapit vielä Motomätin moottorinostimessa jälellä.
Niihin kolhii kivasti koipensa...

slant sickness

Jotakin vaneria tai lastulevyä mä laittelin anoppilan pihaan moottorinosturin rullaradaksi. Sitä samaa levyä myöten oli hiekkaa mukavampi ryömiä aukomaan auton alapuoliston pultteja ja muttereita. Itse asiassa mulla oli vasta viime talvena ensimmäinen niin hyvä talli/halli, että saatoin tehdä moottoriswapin sisätiloissa edes työntämättä puolta autoa pihalle. Luksusta ja vasta sitten kun asentaja on niin vanha, ettei enää oikein jaksa innostua.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

Anza

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 19 kesäkuu, 2022, 20:53Tänään kotiutui tämä hankinta.




Laulaako joku karaokea sinisessä autossa?
Täähän on ihan unelmien auto! Muskelimopar näteimmästä päästä. Onnea uudesta hankinnasta!

Antti

Otsikosta tuli ensimmäisenä mieleen Vojakeeri, mutta täähän olikin jotain mielenkiintoisempaa. :))

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Antti - 20 kesäkuu, 2022, 08:13Otsikosta tuli ensimmäisenä mieleen Vojakeeri, mutta täähän olikin jotain mielenkiintoisempaa. :))
Vojasta tulee ihan eri jutut.. ;D
..sitten kun saan sen noudettua. :o Josko jo tällä vkolla onnistuisi. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Toyopet

Voyagerista kone satelliittiin?!  :o  ;D
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39