Opel jakoketju rallattaa

Aloittaja isalmela, 19 heinäkuu, 2023, 16:44

« edellinen - seuraava »

isalmela

Vaimoni 1,6 cdti alkoi rallattaa, kilometrejä 177000. Ei kyse siitä käynnistyksen yhteydessä kuuluvasta äänestä, vaan vakavammasta. Korjaamon kaveri arvasi laturin vapaakytkintä, mutta kyllä siellä on jakoketju venynyt. Saako näihin liitettävää ketjua vai onko iso remontti pakollinen?
Diesel on puhtaampi

Valde

Kyllä se on näidenkin kanssa kaikki vaihtoon, eli ketju(t), pyörät ja laahaimet + kiristin.

Jotkut hurjat jättää rullat ja kiristimen vaihtamatta, mutta se on sitten oma onni se.
Takavetopihtaaja

Pertti K

Tommosia nuo GM:t just on, onneksi sulla ei oo niitä enemmän.

Eikäkö sori....  :shutup:
Tiukasti aisalinjalla.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Valde - 19 heinäkuu, 2023, 16:47Kyllä se on näidenkin kanssa kaikki vaihtoon, eli ketju(t), pyörät ja laahaimet + kiristin.

Jotkut hurjat jättää rullat ja kiristimen vaihtamatta, mutta se on sitten oma onni se.
No tätä minä vähän pelkäsin. Korjaamon kustannusarvio 1500 €
Diesel on puhtaampi

Markok

Kannattaa kysästä toisestakin korjaamosta, tuntuu kalliilta :o

Markok

Jaa, pakitan vähän puheitani, äkkiä kun googlasin niin onko tässä jakopää laatikon päässä?
Onko tuo jo sitikka pösö pashaa.?

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Markok - 19 heinäkuu, 2023, 17:43Jaa, pakitan vähän puheitani, äkkiä kun googlasin niin onko tässä jakopää laatikon päässä?
Onko tuo jo sitikka pösö pashaa.?
Joo siellä se on "ei näitä tarvi ikinä vaihtaa paikassa" vauhtipyörän takana
Diesel on puhtaampi

isalmela

Opel foorumilla joku selvensi asiaa.

Tekniikka irti pöydälle ja loota pois. Olettaisin että
3-päivää töitä ja tonnilla osia kun merkkiliikkeeseen vie.
Mm venttiilikoppa pitää purkaa kun lukitustyökalut tulee sen alle sekä tietenkin repullinen muuta rojua
Diesel on puhtaampi

Pertti K

Eli bensa-A8:t ihan yhtä luotettavia ja halpoja huoltaa kuin joku perusooppeli?  ::)
Tiukasti aisalinjalla.

Markok

Samaa luin että tiputettava tekniikka alas ym ym. Ei hyvää päivää :'(

Mietin että jotain vastaavaa kun 2.2 bensakoneissa vuostuhannen alusta, siinä ei kummempi kuin vähän erikoinen jakoremmi, mutta sehän onkin muuten jenkki moottori  ;D  se ei veny vissiin mutta ekoissa petti kiristäjä.

Valde

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 19 heinäkuu, 2023, 18:08Opel foorumilla joku selvensi asiaa.

Tekniikka irti pöydälle ja loota pois. Olettaisin että
3-päivää töitä ja tonnilla osia kun merkkiliikkeeseen vie.
Mm venttiilikoppa pitää purkaa kun lukitustyökalut tulee sen alle sekä tietenkin repullinen muuta rojua
Hienoja vehkeitä.
Takavetopihtaaja

jariha

Jakopäähän on aina parempi kettingillä kun hihnalla... ite vaihoin viimekesänä ooppeliin kettinkin kun oli ohjurit pettämässä, toinen melkein irti ja toinen puonnu jo öljypohjaa vasten et ihan viimetingassa mutta sain pelastettua... ei tarvinnu purkaa ku venakansi jakopään koppa ja öljypohja :))  päivä töitä... erikoistyökaluja nokan lukitusta varten. 1.3ctdissä kettinki ei taho 60tkm kestää kasassa  mutta toi on eri mylly joten ei muutaku kytkin kaksoismassoineen sit samalla vaihtoon ettei tarvii heti enskesänä niitä kun koneen joutuu kerta katkaseen :-X
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

Pertti K

Onko se jossain 2010 tienoilla kun hihnasta tuli huoltovapaampi mitä ketju?
Tiukasti aisalinjalla.

sössö

VAG taisi olla edelläkävijä TSI moottorillaan hihnan suhteellisen huoltovarmuuden lisäämisessä.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 19 heinäkuu, 2023, 22:48Onko se jossain 2010 tienoilla kun hihnasta tuli huoltovapaampi mitä ketju?
saabillahan se ketjun varmuudettomuus onnistu jo ysärillä ja paikoin nissanilla?
Sinä vain