Opel jakoketju rallattaa

Aloittaja isalmela, 19 heinäkuu, 2023, 16:44

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Toi 200tkm oli monesti jussin kehumalla og saabillakin se vaihtoväli.
Sinä vain

kerkko

Lainaus käyttäjältä: Stige - 20 heinäkuu, 2023, 10:03Ja mä vaihdan niitä useemman vuoteen ja järestään n. 200tkm ajettuja kaikkia, max 250tkm.

On todellakin harvinaista ettei ois vaihettu. Yhtä yleistä nimenomaan noissa 1.2 on et nokka leipoo siihen venakoppaan kiiinni melkein.

Juuei, ei ollut vaihdettu. Ostin auton uutena, pidin 10 v ja tuon 440 000 km, kaikki huollot VW Airport.

Anza

Bemarissa ketju on moottorin ja vaihteiston välissä. Ketju menee parin kolmen satkun jälkeen vaihtoon. Tuttava oli sitä mieltä että ketjun vaihto on samanhintainen kuin kaksi tai kolme hihnan vaihtoa, jota siihen ajomäärään olis mahtunut.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Anza - 20 heinäkuu, 2023, 13:35Bemarissa ketju on moottorin ja vaihteiston välissä. Ketju menee parin kolmen satkun jälkeen vaihtoon. Tuttava oli sitä mieltä että ketjun vaihto on samanhintainen kuin kaksi tai kolme hihnan vaihtoa, jota siihen ajomäärään olis mahtunut.
Niin, riippuu autosta ja siitä mitä ite haluaa/osaa tehdä.
Sinä vain

Anza

Alle tonnin oli kuulemma maksanu ketjun vaihto 500 sarjaseen. Hihnan vaihto taitaa olla 3-400€

Valde

Lainaus käyttäjältä: kerkko - 20 heinäkuu, 2023, 12:20Juuei, ei ollut vaihdettu. Ostin auton uutena, pidin 10 v ja tuon 440 000 km, kaikki huollot VW Airport.
Onneksi olkoon, todennäköisyys tuolle on varmaan lottovoiton luokkaa...

Lainaus käyttäjältä: Anza - 20 heinäkuu, 2023, 13:35Bemarissa ketju on moottorin ja vaihteiston välissä. Ketju menee parin kolmen satkun jälkeen vaihtoon. Tuttava oli sitä mieltä että ketjun vaihto on samanhintainen kuin kaksi tai kolme hihnan vaihtoa, jota siihen ajomäärään olis mahtunut.
Aijaa, sen mitä itse aiheeseen perehtynyt ja remontin kyselijöitä käännyttänyt, niin moni lykkää sitä ketjuremonttia koska hinta olisi samaa luokkaa kuin vaihtomoottori. Tai jotain sen tapasta. Bemarissahan ei esim ole alapyörää, vaan hammasratas on koneistettu kampiakseliin, eli jos ajat väljällä ketjulla = alakerta uusiks.
(EDIT. ei varmaankaan kaikissa ole näin, mutta sen mitä aiheeseen joutunut edellisessä elämässä tutustumaan)


Hyviä vehkeitä.
Takavetopihtaaja

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Anza - 20 heinäkuu, 2023, 13:58Alle tonnin oli kuulemma maksanu ketjun vaihto 500 sarjaseen. Hihnan vaihto taitaa olla 3-400€
Halvalta kuulostaa jos sitä ei saaa paikallaan laitettua, ketjusarjakin jo varmaan maksaa jokusen sataa.

Autojerryn mukaan keskihinta 1700€ johonkin 2011 vm vitoseen.
Sinä vain

Kyrpov

Sinä vain

Valde

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 20 heinäkuu, 2023, 15:14https://luiginpaja.fi/n47-n57/ onnistuu näköjään paikallaan
Irroittamalla vaihteisto...

...remontin reaaliarvo yleensä noin 4000€ :rotfl:

Vitun hyviä vehkeitä. :rotfl:
Takavetopihtaaja

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Valde - 20 heinäkuu, 2023, 15:28Irroittamalla vaihteisto...

...remontin reaaliarvo yleensä noin 4000€ :rotfl:

Vitun hyviä vehkeitä. :rotfl:
luigilla on hinnat yläkanttiin mutta ihan mielenkiintoisia tietopaketteja. Muovinen öljypohja  :hendrixxx:
Sinä vain

Stige

Lainaus käyttäjältä: Valde - 20 heinäkuu, 2023, 15:28Irroittamalla vaihteisto...

...remontin reaaliarvo yleensä noin 4000€ :rotfl:

Vitun hyviä vehkeitä. :rotfl:

Ei tuntia irrota vaihelaatikkoo tollasesta. Ihan sama ku jostain volkkarista pitää keula purkaa pois tieltä, ei juuri sen enempää työtä.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 20 heinäkuu, 2023, 10:55Toi 200tkm oli monesti jussin kehumalla og saabillakin se vaihtoväli.
tais olla vähä pitempi. Yleensä vaan koppa loppuu nopeemmin kuin moottori, niinku monessa muussaki vanhassa autossa.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 20 heinäkuu, 2023, 17:13tais olla vähä pitempi. Yleensä vaan koppa loppuu nopeemmin kuin moottori, niinku monessa muussaki vanhassa autossa.
No riippu vähän, tonnarissa oli itellä 200tkm ekan kerran vaihdettu ja samalla pahvi, 400tkmässä kun myin niin pahvin olis saanu ainakin tehdä. Parilla kaverilla og 900 meni ketju 200-250 välillä ja toisella vielä se vaihteiston ketju.

No saabissa se ei nyt mahdoton vaihtaa jakoketju. Kyllä ne vanhatkin saabit kestävyydessä oli volvoa jäljessä. Alotinkohan just  :riot:  :sarrrja:
Sinä vain

sössö

joltain osin oli jäljessä, joltain osin ei. Volvossa hihnan vaihtoväli jotain 40 000-100 000 mallista riippuen ja jotain 4 vuotta aika. 200tkmkin on tohon verrattuna aika paljo.

Volvoilijoissa tuntuu olevan enemmä niitä mersuilijoita ketkä vaan ajaa ja kehuu miten auto kestää, ja se kestäminen tarkottaa lähinnä sitä että autolla pääsee jotenki eteen ja taakseppäin. Jos ruvetaa kattomaa kaikkee muutakin esim. sitä että yhdessäkää volvossa ei ole ehjää vaihteiston nivelistöä, sähköt on aika surkeita sekoboltseja ja kaikkia outoja ylikulutusongelmia mitä ei voi korjata, männät kalisee jne. niin aika tasoissa on saabin kanssa.

Sinkitty kori on kyllä ehdoton plussa volvolle.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 20 heinäkuu, 2023, 17:32joltain osin oli jäljessä, joltain osin ei. Volvossa hihnan vaihtoväli jotain 40 000-100 000 mallista riippuen ja jotain 4 vuotta aika. 200tkmkin on tohon verrattuna aika paljo.

Volvoilijoissa tuntuu olevan enemmä niitä mersuilijoita ketkä vaan ajaa ja kehuu miten auto kestää, ja se kestäminen tarkottaa lähinnä sitä että autolla pääsee jotenki eteen ja taakseppäin. Jos ruvetaa kattomaa kaikkee muutakin esim. sitä että yhdessäkää volvossa ei ole ehjää vaihteiston nivelistöä, sähköt on aika surkeita sekoboltseja ja kaikkia outoja ylikulutusongelmia mitä ei voi korjata, männät kalisee jne. niin aika tasoissa on saabin kanssa.

Sinkitty kori on kyllä ehdoton plussa volvolle.
B200k ja oliko b230k kärsi piston slapista mikä ei konetta kuitenkaan hajota. Mulla ei ykskään muu ole kilissyt ja b200k:stakin vaan toinen, silläkin jo 350tkm taulussa.

Saab ruostuu, saabbiin saa kannentiivisteen ja ketjun laittaa. Volvossa lyhkäsempi väli mutta eikai se ihan 60tkm vinokoneessa ollut? Moni koneista vielä vapaasti pyöriviä. Volvoon ei hihnaa kauaa vaihda kun vesipumppukin on erikseen eikä hihna+kilkkeet ole ikinä kalliit ollut kun on yksinkertanen jakopää.

Mittaristoa riivaa sähköviat mutta ei noissa kyllä muuten mitään pitäis olla? Kun ei sitä sähköäkään hirveästi ole. Sama lh jetti se taitaa olla f malleissa kutakuinkin kun saabeissa?
Sinä vain