Lohkolämppärit täysin turhia?

Aloittaja Mudracer, 19 lokakuu, 2023, 19:15

« edellinen - seuraava »

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 19 lokakuu, 2023, 22:54Ei se kyllä pakkasilla mikään kaunis näytös ole. Ei mulla oo mikään auto kunnon pakkasilla kuulostanut siltä kuin kesällä startatessa. En myöskään pistä pahaksi moottorin ja sitä kautta sisätilojen nopeampaa lämpeemistä.

308 sprinterin joskus starttasin -35 asteen pakkasella. oli aikas rajun kuuloinen ilman lämmitystä, mutta lähti, kun oli kunnossa. Toki ainakin 30sek startin jälkeen sai pitää kaasua pohjassa, ennenkuin alkoi hitaasti nostamaan kierroksia... :panic:

sössö

idi diesel on kanssa melko  :o kun kylmästä käynnistää

Valde

Takavetopihtaaja

Jussi

Varmaan tarvii talvella lohkista, tai sit pitää intoontua vaihtaan hehkuja. Taitaa lähestyä kriittinen ehjien määrä.
En varmasti oo.

Hupeli

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 19 lokakuu, 2023, 22:54Ei mulla oo mikään auto kunnon pakkasilla kuulostanut siltä kuin kesällä startatessa

Tostapa tuli mieleen kun nämä 6.5td oli vielä uusia niin yks jäi käsiin talven yli ja vietettyään yötä kadunvarressa, jalka käytävällä kulkenut pieni lapsi äitinsä kanssa alkoi itkemään  O:-)  kun käynnistin moottorin, sen verran meteliä lähti.
Noo äiti onneksi lohdutteli lastaan jotta älä nyt,,setähän vaan käynnisti auton..

Hupeli


Camino79

Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 21 lokakuu, 2023, 12:32Möitkö vai mitä?
 


Vaihdoin plommit ja otin ne paloturvallisuuden nimissä pois  :))

Piuhat oli lievästi sanottuna koppurat ja halkeilleet  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Mudracer

Noista saa väsättyä ultratehokkaan letkulämppärin, siis jos on 110v.
Mulla oli vanhassa kekkosessa tollane kahdella 110v vastuksella sarjassa.
X

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Stige - 19 lokakuu, 2023, 21:06Jotain vikaa sun kuuskekkosessa jossei käyntiin lähe, aina on lähteny lähempänä -30C ilman roikkaaki vielä vaikka toinen startin korvallinen oli lohennu ja startti pullotunkin varassa ja pyörähti ehkä 2 kierrosta enneku sai taas hieroo takas kohalleen sitä.
Se olikin GG-speciaali.. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Mudracer

Se on jännää kun ei saatana lueta kommentteja mutta vastakommentti pitää silti laittaa.
X

LPR

Eikä tarvii moneen dieseliin kuin venttiiliremontti, niin ei lähde käyntiin, ellei ymmärrä mitä tekee. Seetit painuu syvemmälle koneistaessa samoin kuin venttiilit hioessa, eli puristukset laskee. Monta traktoria on tehty v...uix tuollein. Uusilla venttiileillä pitää tehdä ja laskea kantta sen verran kuin puristus seetien takia laskisi. Jos on irto seetirenkailla, niin kannattaa suosiolla laittaa uudet renkaat. Moniin rautakansiinkin ovat laittaneet renkaat, ettei vanttiilit laske.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Harri S

Tuon uutisen takia otin 5.7dx Boss Hossista molemmat lohkolämppärit pois jotka siihen oli lohkon molemmin puolin laitettu.
Helpottaa talvimopoilua kun ei lähde käyntiin ollenkaan ja samalla myös ilmasto pelastuu. :custombike:
Päätoiminen harrastaja

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: LPR - 05 joulukuu, 2023, 16:41Eikä tarvii moneen dieseliin kuin venttiiliremontti, niin ei lähde käyntiin, ellei ymmärrä mitä tekee. Seetit painuu syvemmälle koneistaessa samoin kuin venttiilit hioessa, eli puristukset laskee. Monta traktoria on tehty v...uix tuollein. Uusilla venttiileillä pitää tehdä ja laskea kantta sen verran kuin puristus seetien takia laskisi. Jos on irto seetirenkailla, niin kannattaa suosiolla laittaa uudet renkaat. Moniin rautakansiinkin ovat laittaneet renkaat, ettei vanttiilit laske.
Lainaus käyttäjältä: LPR - 05 joulukuu, 2023, 16:41Eikä tarvii moneen dieseliin kuin venttiiliremontti, niin ei lähde käyntiin, ellei ymmärrä mitä tekee. Seetit painuu syvemmälle koneistaessa samoin kuin venttiilit hioessa, eli puristukset laskee. Monta traktoria on tehty v...uix tuollein. Uusilla venttiileillä pitää tehdä ja laskea kantta sen verran kuin puristus seetien takia laskisi. Jos on irto seetirenkailla, niin kannattaa suosiolla laittaa uudet renkaat. Moniin rautakansiinkin ovat laittaneet renkaat, ettei vanttiilit laske.
ihan perus taskulaskimen käytöllä selviää, että puristukset ei laske merkittävästi, vaikka kairais ne venttiilit millin tai parikin kanavien suuntaan... Mutta joo, asian totuus löytyy lontoonkieliseen termiin "quench" takaa, varsinkin, jos kyseessä on perinteinen etukammiodiesel...  Eli palotilan muoto/"korkeus" on hyvinkin ratkaiseva tekijä seoksen syttymisherkkyyden suhteen

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 05 joulukuu, 2023, 16:41Eikä tarvii moneen dieseliin kuin venttiiliremontti, niin ei lähde käyntiin, ellei ymmärrä mitä tekee. Seetit painuu syvemmälle koneistaessa samoin kuin venttiilit hioessa, eli puristukset laskee. Monta traktoria on tehty v...uix tuollein. Uusilla venttiileillä pitää tehdä ja laskea kantta sen verran kuin puristus seetien takia laskisi. Jos on irto seetirenkailla, niin kannattaa suosiolla laittaa uudet renkaat. Moniin rautakansiinkin ovat laittaneet renkaat, ettei vanttiilit laske.
tuo on kanssa sellanen juttu mitä kaikki selittää, mutta mitään totuuspohjaa en ole löytäny kun noita koneistuksia tein etukammiodiisseliin tai suoraruiskuun. Kaikki ne lähti kylmästä hyvin käyntiin koneistusten jälkeenkin.

Todellinen ongelma vanhojen traktoreiden kanssa on se, että ohkasen kuparikannentiivisteen tilalle laitetaan paksu massatiiviste. Siinä se puristus laskee ja palotilan katto nousee ylemmäs, eikä siinä että joku olemattoman kokonen venttiili on millin syvemmällä.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 06 joulukuu, 2023, 04:30tuo on kanssa sellanen juttu mitä kaikki selittää, mutta mitään totuuspohjaa en ole löytäny kun noita koneistuksia tein etukammiodiisseliin tai suoraruiskuun. Kaikki ne lähti kylmästä hyvin käyntiin koneistusten jälkeenkin.

Todellinen ongelma vanhojen traktoreiden kanssa on se, että ohkasen kuparikannentiivisteen tilalle laitetaan paksu massatiiviste. Siinä se puristus laskee ja palotilan katto nousee ylemmäs, eikä siinä että joku olemattoman kokonen venttiili on millin syvemmällä.
Antaa selittää vaan. Juuri tuossa jonkin aikaa sitten tein yhden D850 Kubbiksen, mistä ei koneistaja tarpeeksi laskenut kantta, vaikka oli puhe. Eipä kunnolla lähde käyntiin edes kesällä. Lähtee kyllä kelillä kuin kelillä, mutta pyörityttää savumerkein. Kysyin koneistajalta jälkikäteen, että paljonko otti, niin sanoi oikaisseen kannen, vaikka puoli milliä olisi pitänyt vähintään ottaa. Orkkis tiivisteillä kasasin, kuten itsellä tapana on. Monet iäkkäämmät on niin pienillä puristuksilla, että vaikuttaa sopvästi. Kaikki pitäis tehdä ite...
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton