Fergu ei jaksa käydä

Aloittaja Rusty, 12 tammikuu, 2024, 22:44

« edellinen - seuraava »

leemu

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 21 tammikuu, 2024, 14:06Ilmasin taas systeemin ja sain käyntiin. Puolisen tuntia sain lunta tuupittua kun sammui jälleen. Pistän siirtopumpun tilaukseen, sieltä kun näyttää hiukan vuotavan naftaa jostain. Jos se vaikka saa sieltä ilmaa. Mutta miksi se toimii puoli tuntia?

Simmonen se oli mun taavettikin. 15-20 minuuttia yleensä pysyi käynnissä ja taas sai ilmata.
Syynä tosiaan pitkittäinen viilto kumiletkun sisäpinnalla, ei auta vaikka kuinka kirii klemmaria, niin aina jää rako auki.

LPR

Kirkkaat letkut on hyvät kun näkee ilman. Haljenneita polttoainesuodttimen runkojakin olen nähnyt.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Rusty

Jatketaan tosta nyt poissulkemaan asia kerrallaan. :+1:
Ah, ahtaita aikoja.

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 21 tammikuu, 2024, 18:56Kirkkaat letkut on hyvät kun näkee ilman. Haljenneita polttoainesuodttimen runkojakin olen nähnyt.
niin, tosta muuten sanoi yksi traktorimyyjä, että ne 2 suodattimiset CAV- filsut on herkkiä halkeemaan? jos nyt muistan oikein. Vai oliko se missä vesikuppi? En muista nyt, mutta joku kuulemma noista oli ongelmallinen.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 21 tammikuu, 2024, 21:45niin, tosta muuten sanoi yksi traktorimyyjä, että ne 2 suodattimiset CAV- filsut on herkkiä halkeemaan? jos nyt muistan oikein. Vai oliko se missä vesikuppi? En muista nyt, mutta joku kuulemma noista oli ongelmallinen.
Ei ole mikään ongelma, jos käytetään oikeanlaisia osia oikein. Siihen runkoon kun kierretään letkujen lähdöt, pitää ne olla suoralla kierteellä ja kupari/uzit prikalla tiivistetyt tai banjoliittimet. Kartiokierteellä olevia letkukaroja niissä näkee usein. Kartiokierre halkaisee kevytmetallivalua olevan runko-osan varmasti, jos yhtään liikaa kiristää. Sitten sinne kyläsepät vielä putkiteippiä surraa väliin, että varmasti halkeaa. Jos on pakko kartioita käyttää, niin hyvä puhdistus molemmin puolin ja putkikierretiivisteliima väliin ja todella varovainen kiristys.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Therealsamppa



Ainakin tuossa työn alla olevassa 595 MashAllahissa oli polttoainelinjoissa kuvan mukaiset tiivisteet, myös CAV296 suodatin jalassa, putken päässä vain semmoinen puserrus, ei varsinaista kartiota.

Ilmaa voi läpi siis päästää jos ovat kovettuneet
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Harri S

En kahlannu koko ketjua läpi mutta onko järjestelmässä sellasta kohtaa naftalinjassa mihin vois jäädä vesihelmi makaamaan ja joka sitten pakkasella hyhmääntyy.

Massikan rakenne on pyyhkiytyny mun kovalevyltä johtuen 80-luvun traumoista kun jouduin sellasella multipowerilla yhden kesän silppuria ajamaan. Sen sai kääntymään sarkapellon päässä lähinnä vain kääntöjarrulla.
Syksyllä sanoin faijalle että jos meinaat minulta seuraavana kesänä apuja rehunteossa saada, niin masikka lähtee. Ja lähtihän se ja tilalle tuli Taavetti jota sentäs pystyi käsittelemään ohjauspyörällä.
Päätoiminen harrastaja

LPR

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 23 tammikuu, 2024, 22:41En kahlannu koko ketjua läpi mutta onko järjestelmässä sellasta kohtaa naftalinjassa mihin vois jäädä vesihelmi makaamaan ja joka sitten pakkasella hyhmääntyy.

Massikan rakenne on pyyhkiytyny mun kovalevyltä johtuen 80-luvun traumoista kun jouduin sellasella multipowerilla yhden kesän silppuria ajamaan. Sen sai kääntymään sarkapellon päässä lähinnä vain kääntöjarrulla.
Syksyllä sanoin faijalle että jos meinaat minulta seuraavana kesänä apuja rehunteossa saada, niin masikka lähtee. Ja lähtihän se ja tilalle tuli Taavetti jota sentäs pystyi käsittelemään ohjauspyörällä.
Oliko joku 188 nelikko tai ensimmäisiä 500-sarjan nelikoita? Ne on kankeita, mutta ei sen kankeampia kuin nelikot likaisenruskeat Valumöntitkään.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

sössö

melko tuoreetkin valtrat oli aika kankeita.

Harri S

165 tai 168 tjsp ja takapotkuna, en muista varmaksi.
Iso Case oli nelikkonakin paljon ketterämpi.
Päätoiminen harrastaja

LPR

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 24 tammikuu, 2024, 09:52165 tai 168 tjsp ja takapotkuna, en muista varmaksi.
Iso Case oli nelikkonakin paljon ketterämpi.
Helvetin ketterä Case sulla on. 165 takapotkun kääntöympyrä on 6,7 m.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Rusty

Piti alkaa pumppua vaihtamaan..  ::)

Ah, ahtaita aikoja.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 27 tammikuu, 2024, 21:43Piti alkaa pumppua vaihtamaan..  ::)


Näppärästi toi runkopala eri asennossa. Varmaan ei tietty sovi tollai paikalleen...
En varmasti oo.

sössö

voit varmaan ottaa kaikki toiminnalliset osat uudesta vanhaan runkoon. Tämä tietty ankeaa mutta olen todennut monasti nopeimmaksi tavaksi erityisesti kun viikonloppuna tekee ja kaikki on kiinni.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 28 tammikuu, 2024, 00:55Näppärästi toi runkopala eri asennossa. Varmaan ei tietty sovi tollai paikalleen...

Vaan onhan perkele noi nuoletkin just vastoinpäin... Kivaa.
En varmasti oo.